Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@19:52:11 GMT

مجلس باید قوانین تاثیرگذار مصوب کند

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۳۸۶۲

مجلس باید قوانین تاثیرگذار مصوب کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری باید برنامه‌ریزی لازم توسط دولت صورت بگیرد، مجلس نیز باید قوانین تاثیرگذار مصوب کند و مردم نیز مطالبه‌گر باشند.

کند حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی ۲۳ مهرماه در جلسه اختتامیه سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هدف سفر این کمیسیون به استان‌ها آشنایی با ظرفیت‌ها و مشکلات‌ است، اظهار کرد: اگر نمایندگان با مشکلات آشنا نباشند، نمی‌تواند در مسیر قانون‌گذاری درست حرکت کنند، قطعا گزارش مکتوب با بازدید میدانی بسیار متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات حوزه فرهنگی باید به‌صورت ریشه‌ای حل شود، عنوان کرد: برای حل مشکلات می‌توان از ظرفیت فراکسیون‌ها، کمیته‌ها و کمیسیون‌های مختلف استفاده کرد، قبل از سفر به استان‌ها نماینده تام‌الاختیاری از سوی وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه فرهنگ معرفی می‌شود تا این سفرها موثر واقع شود.

 وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در هر موضوعی می‌توانند وزرا را برای پاسخگویی به مجلس فرا بخوانند، گفت: اگر نماینده‌ای به این دعوت نماینده پاسخ ندهد و در کمیسیون حضور پیدا نکند و نسبت به دغدغه وزرا بی‌اعتنا باشد، قطعا در صحن علنی مجلس استیضاح خواهد شد.

آقاتهرانی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس در قسمت‌های مختلف نفوذ دارند، بیان کرد: باید نمایندگان از این مسئله در راستای حل مشکلات مردم استفاده کنند، نمایندگان کمیسیون فرهنگی می‌توانند در کمیسیون‌های مختلف از جمله کمیسیون بودجه نیز شرکت کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مردم در تحقق برنامه‌های فرهنگی، یادآور شد: انقلاب اسلامی مردمی است، باید مردم نسبت به موضوعات فرهنگی احساس نیاز کنند و پای کار بیایند. وی تاکید کرد: برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری باید برنامه‌ریزی لازم توسط دولت صورت بگیرد، مجلس نیز باید قوانین تاثیرگذار مصوب کند و مردم نیز مطالبه‌گر باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه چهارمحال و بختیاری مجلس شورای اسلامی مرتضي آقاتهراني کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

به گزارش «تابناک»، سید محمد حسینی در گفت و گو با ایسنا، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که  در تهران 16 کرسی خالی مانده است که کرسی های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح ها و لوایح بگذارند. آنها  می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره های قبل  دولت ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کارهای اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • پل خورگو وارد فاز اجرا شد
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد
  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود