Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@23:13:42 GMT

موج‌ بعدی کرونا خطرناک‌تر از قبل در راه است

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۳۹۱۴

موج‌ بعدی کرونا خطرناک‌تر از قبل در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر حسین اقتدار بختیاری در مورد شیوع موج جدید کرونا هشدار داد و گفت: متاسفانه طی روزهای اخیر تعداد مراجعات بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستانها زیاد شده که این هشدار جدی و خطرناکی است.

وی افزود: از مردم فهیم، تمامی اصناف و ادارات درخواست داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و خودداری از شرکت در تجمعات به کمک نظام سلامت آمده تا از شیوع موج جدید در شهرستان جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرتان حاجی‌آباد هرمزگان در مورد واکسن کرونا نیز گفت: واکسیناسیون تکلیف همگانی و حقی عمومی بوده و عدم استفاده از واکسن، نادیده گرفتن حقوق اجتماعی مردم است.

اقتدار بختیاری با اشاره به اهمیت تزریق واکسن عنوان کرد: اگر موج ششم کرونا شکل بگیرد، قطعا افرادی که واکسن نزده‌اند، مقصر بوده و خود گرفتار این ویروس خواهند شد.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: هرمزگان موج بعدی کرونا بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد رئیسی، رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در یک  گفتگوی رادیویی درباره خبر افزایش آمار مالاریا اظهار كرد: افزایش موارد قابل توجهی طی دو سال اخیر داشتیم كه به ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بازمی‌گردد و نسبت به سال‌های قبل به‌شدت دچار افزایش موارد شدیم. این مسئله متأثر از وضعیت نابسامان مرز‌های شرقی است و اگر فكر اساسی و كمك به دانشگاه‌های علوم پزشكی نكنیم ممكن است ما هم به مشكل كشورهای همسایه شرقی دچار شویم.

رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در این خصوص افزود: در بدترین شرایط طی ۱۰ سال اخیر حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ مورد داشتیم كه قابل قیاس با شرایط آن سوی مرز نیست.

رئیسی ادامه داد: در این باره می‌بایست فكری اندیشیده شود چون كشوری هستیم كه راه توسعه را به‌شدت می‌پیماییم و وضعیت ما باید نسبت به بلوچستان پاكستان متفاوت باشد.

او لزوم اختصاص منابع و بودجه به سیستان و بلوچستان و سه دانشگاه علوم پزشكی این منطقه را متذكر شد و افزود: اگر این كار صورت گیرد در برابر وبا، سل، مالاریا و بیماری تب كنگو مقاومت صورت می‌گیرد.

رئیسی از ۱۰ هزار كیس مبتلا خبر داد و تصریح كرد: كووید هم بحثی مهم بوده است چون مشكل ما نبوده است و به دنیا بازمی‌گردد ولی همه توجه بخش سلامت را به خود اختصاص داده است كه در برابر كاهش منابع به نظر می‌رسد ما نیز کم‌توجهی كردیم.

وی اضافه كرد: در سه الی چهار سال موارد مالاریا به صفر رسیده بود ولی منابع كافی و لازم را اختصاص ندادیم و پیش‌بینی نكردیم كه ممكن است شرایط پاكستان بدتر شود.

رئیسی همچنین به مشكلات تردد و حركت آزادانه انتقاد كرد و گفت: حمل سوخت در شهرستان‌های مرزی سیستان و بلوچستان افزایش‌یافته و فشار بسیاری به برنامه‌های سلامت‌محور ما وارد می‌كند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی در چهار محال و بختیاری
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید
  • روز به روز بر اقتدار جبهه مقاومت افزوده می شود
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار کاپیتان رم به لورکوزن: ما هنوز زنده‌ایم!