Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جمعه شب ایرنا، قاسمی در این توئیت نوشت: در جلسه حرم مطهر شاهچراغ(ع) مقرر شد، ظرف دوهفته طرح‌های لازم درخصوصِ ایجاد راه‌های جدیدِ دسترسی و نیز توسعه و آبادسازی اطراف بافت تاریخی حرم مطهر ارائه شود.

وی افزود: تکلیف همهٔ ما این است تا کمک کنیم فضای این منطقه به صورت جهادی، به محیطی در شأن سومین حرم اهل بیت(ع) تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهضت مسکن را در این استان آغاز می‌کنیم.

قاسمی همچنین در شورای اداری استان فارس که با حضور آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، نمایندگان مجلس، شخصیت‌های برجسته نظامی و انتظامی و علمای استان از جمله آیت‌الله دستغیب و آیت‌الله کلانتری برگزار شد، با اشاره به نتایج بازدیدها و مشکلاتی که مردم داشتند، گفت:  در حوزه حمل و نقل با مصوبات سفر و اعتبارات اتفاق بزرگی می‌افتد.

وی با بیان اینکه آزادراه شیراز ـ اصفهان بزرگترین آزادراه کشور است، گفت: به دلایل مختلف باید قطعه ۷ و ۸ ایجاد شود تا توزیع ترافیک اتفاق بیفتد تا پایان سال قطع ۶ تمام می‌شود؛ درباره قطعه ۷ و ۸ قبل از سفر توافق با سرمایه‌گذار انجام شد و این آزادراه می‌تواند آزادراه بوشهر را کامل کند. قطعه ۸ نیز تا ۲.۵ سال طول می‌کشد اما عملیات اجرایی شروع می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه باند دوم کوار _ عسلویه که اعتبارات خوبی برای آن پیش‌بینی شده ‌و ظرف یک ماه آینده با سازندگان شروع می‌کنیم، افزود: هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که این غیر از بخش مشارکت کننده است. 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل آزادراه محور جهرم _ لار نیز مورد توجه قرار گرفته است، افزود: همچنین ۱۰۰ میلیارد برای نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی شروع می‌شود. 

قاسمی با بیان اینکه برای بزرگراه دشت ارژن _ قائمیه ۴۰ میلیارد تومان اعتباز گذاشته شده است، گفت: راه‌آهن نیز با تهاتر نفت و اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان سرعت می‌گیرد و در یک ماه آینده قراردادها اجرایی می‌شود و پروژه‌های دیگر راه در استان هم مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن از دیگر موارد مهم این سفر بود، افزود: نیازمندی‌های مسکن مهر و زیرسازی‌ها در دستور کار قرار گرفته است؛ از ۲ میلیون مسکن ۱۲۰ هزار واحد سهم استان فارس است‌.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اغلب شهرها زمین شناسایی شده است، گفت: در مرکز استان اقدامات لازم باید انجام شود، برخی از قطعات باید الحاق شود به صدرا و توافق با اوقاف نیز انجام شده تا زمین ۱۲۰ هزار مسکن را حل کنیم.

وی تصریح کرد: نهضت مسکن را ‌آغاز می‌کنیم و امیدواریم در این سفر نقطه عطفی در مسکن و حمل و نقل استان به وجود آید.

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی رستم قاسمی پروندهٔ خبری فارس، مقصد هفتمین سفر استانی رییس‌جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید ابراهیم رییسی رستم قاسمی سید ابراهیم رییسی رستم قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران

به گزارش قدس خراسان، محسن مه آبادی شقا اظهار کرد: زمین واحدهای ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده‌اند.

فرماندار چناران گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

وی گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

فرماندار چناران اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفت وگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۱۸ درصدی سهمیه اشتغال استان همدان در سال گذشته
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • فیلم/ کشف پیکرهای مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه‌گانه شدند
  • ۷۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن واجد شرایط سه گانه شدند
  • کشف پیکر‌ مطهر ۷ شهید در منطقه عملیاتی والفجر ۱ +فیلم
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه