Web Analytics Made Easy - Statcounter

یافته‌های اعلام شده بخشی از گزارش شبکه جرایم مالی وزارت خزانه داری آمریکا است که نشان می‌دهد بر اساس گزارش‌های ثبت شده از فعالیت‌های مشکوک سایبری در نیمه نخست سال ۲۰۲۱، باج‌افزار یک تهدید در حال رشد برای بخشهای مالی، کسب و کار و جامعه آمریکا است.

به گزارش تارنمای هیل، بر اساس این گزارش در شش ماه نخست سال جاری میلادی، ۴۵۰ مورد پرداخت باج از سوی قربانیان به هکرها گزارش شده  و نرخ فعالیت‌های مشکوک سایبری در این دوره در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال باج پرداخت شده نیز در مقایسه با سال گذشته بسیار افزایش داشته است. در کل سال ۲۰۲۰ قربانیان باج‌افزار ۴۱۶ میلیون دلار پرداخت کرده‌اند.

والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد عاملان باج‌افزار جنایتکارانی هستند که به دلیل شکاف در رژیم‌های پیروی از قانون در زنجیره ارزهای مجازی جهانی فعال می‌شوند.

این گزارش نشان داد که استفاده از رمزارز بیت کوین متداول‌ترین روش پرداخت مطالبات یک باج‌افزار است و این امر نگرانی مقامات آمریکایی در مورد روش پرداخت باج‌افزارها را افزایش داده است.

 به گزارش ایرنا، پیش از این جو بایدن رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد مشاوران ارشد امنیت ملی این کشور از مقامات بلند پایه ۳۰ کشور برای شرکت در جلسه مبارزه با باج‌افزارها و خطر روز افزون جرایم سایبری دعوت خواهند کرد.

پس از وقوع چندین حمله سایبری در آمریکا در سال جاری که منجر به اختلالاتی در در شبکه غذا و نیروی این کشور شد، دولت بایدن رسیدگی و پاسخ به این حملات را به بالاترین سطح دولت آمریکا محول کرد.

شرکت تولید کننده گوشت آمریکا به نام "جی بی‌اس" مجبور شد ۱۱ میلیون دلار به هکرهایی که با باج‌افزار به سیستم‌های آن حمله کرده بودند پول پرداخت کند. آمریکا هکرهای مستقر در روسیه را به انجام این حمله متهم کرده بود.

همچنین شرکت خط لوله به نام "کلونیال پایپ لاین" مجبور شد به هکرها ۵ میلیون دلار باج پرداخت کند تا حملات به سیستم‌های خود را متوقف کند.

این دو شرکت آمریکایی باج خواسته شده را به شکل رمز ارز بیت کویین پرداخت کردند.

نرم‌افزار باج‌افزار با رمزگذاری داده‌های قربانیان کار می‌کند. به طور معمول هکرها در ازای دریافت صدها هزار یا حتی میلیون‌ها دلار باج، یک کلید برای باز کردن سیستم هک شده در اختیار قربانی قرار می‌دهند.

https://thehill.com/policy/cybersecurity/۵۷۶۹۵۵-treasury-department-reports-۵۹۰-million-paid-out-for-ransomware-attacks

برچسب‌ها جرایم سایبری وزارت خزانه داری آمریکا ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرایم سایبری وزارت خزانه داری آمریکا ایالات متحده آمریکا جرایم سایبری وزارت خزانه داری آمریکا ایالات متحده آمریکا میلیون دلار باج افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا تکان خورد / قیمت جدید طلا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

تسنیم در گزارشی نوشت: فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت طلا سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا تکان خورد / قیمت جدید طلا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کنایه عجیب خیابانی به چهار تیم مدعی!
  • پرداخت فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • درجا زدن فدرال رزرو آمریکا نردبان طلای جهانی شد
  • با پرداخت های به موقع راه آهن عملکرد مناسبی در آماده به کاری لکوموتیوها داشتیم
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد