Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالباری عطوان» نویسنده سرشناس جهان عرب اتفاقات برجسته اخیر در عراق، سوریه و لبنان را توطئه‌ای آمریکایی-صهیونیستی برای روشن کردن آتش جنگ داخلی در منطقه دانست.

عطوان در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تیراندازی به معترضان در بیروت و کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن ۲۰ نفر دیگر، حملات هوایی علیه سوریه و شهادت شش نفر، تقلب در انتخابات عراق همگی فتنه آمریکایی-اسرائیلی برای روشن کردن آتش جنگ داخلی در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردبیر روزنامه رای الیوم افزود: ایجاد درگیری‌های فرقه‌ای با هدف تامین منافع اسرائیل و سرقت گاز لبنان صورت گرفته است، اما این فتنه پیش نخواهد رفت و اگر هم پیش رود محور آمریکایی در آن بازنده و شکست خورده خواهد بود.

به گزارش منابع لبنانی، پنجشنبه گذشته طرفداران حزب‌الله و جنبش امل در اعتراض به عملکرد بد «طارق بیطار» بازپرس پرونده انفجار بیروت به خیابان‌ آمدند که در محله الطیونه هدف تیراندازی افراد ناشناس قرار گرفتند و در نتیجه آن هفت نفر از جمله یک زن که در داخل منزلش هدف ترکش گلوله قرار گرفت، کشته شدند و ۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: عبدالباری عطوان نویسنده عرب بیروت عراق انتخابات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: تنها عامل اتحاد کابینه نتانیاهو، جنگ است

رئیس کمیته روابط خارجه مجلس سنای آمریکا گفت: تنها عامل اتحاد نسبی در کابینه صهیونیستی، جنگ غزه است و پیش از جنگ اعضای این کابینه با یکدیگر درگیر بودند.

به گزارش ایسنا، «بن کاردین» رئیس کمیته روابط خارجه مجلس سنای آمریکا درباره اظهارات «چاک شومر» رئیس اکثریت سنای آمریکا در انتقاد از رژیم صهیونیستی گفت: «فکر می‌کنم مردم باید به سخنان کامل او گوش دهند. شومر از اعماق قلبش سخن گفت و چیزی را مطرح کرد که باور داشت برای صلح ضروری است.»

او ادامه داد: «شومر به روشنی از لزوم از بین رفتن حماس گفت و اینکه اسرائیل حق دفاع از خود را دارد؛ اما حرف او (شومر) این است که بعد از جنگ چه کنیم؟ چطور در منطقه صلح برقرار کنیم؟»

کاردین با تاکید بر لزوم وجود نهادی فلسطینی برای تضمین امنیت فلسطینی‌ها، در پاسخ به این پرسش که آیا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مانعی بر سر راه صلح می‌بیند، گفت: «فکر می‌کنم خود اسرائیلی‌ها باید رهبرشان را انتخاب کنند؛ (اما) می‌دانم که پیش از هفت اکتبر (و عملیات طوفان الاقصی) هم مشکلاتی با نتانیاهو داشتیم، نگرانی‌هایی جدی در داخل اسرائیل.»

این سناتور آمریکایی ادامه داد: «در حال حاضر به دلیل جنگ، اتحاد وجود دارد. باید دید که پس از جنگ چه خواهد شد.»

کاردین در پاسخ به این پرسش که در صورت حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در غزه، آمریکا باید حمایت‌های خود را از رژیم صهیونیستی قطع کند، گفت: «ما قدرت و کنترل زیادی در گفت‌وگوهایمان بر اسرائیل داریم و از آن هم استفاده می‌کنیم؛ اما برای استفاده از این کنترل نیازی به مشروط کردن کمک‌ها نیست.»

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز اعلام کرده است که از اظهارات شومر اطلاع داشته و آن را سخنرانی خوبی ارزیابی کرده است.

بایدن تاکید کرد که شومر با سخنان خود نگرانی جدی بسیاری از آمریکایی‌ها را ابراز کرده است.

شومر هفته گذشته در صحن مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه حزب نتانیاهو پس از هفتم اکتبر دیگر نتوانسته نیازهای این رژیم برآورده کند، خواستار برگزاری انتخاباتی برای برکناری نتانیاهو شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کی‌یف: روسیه به دنبال تشدید درگیری‌ها با هدف ایجاد منطقه حائل است
  • حملات جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • چرا تیک تاک در آمریکا ممنوع شد؟
  • گسترده‌تر شدن اختلافات بین نتانیاهو و مقامات ارشد آمریکا درباره جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی: تنها عامل اتحاد کابینه نتانیاهو، جنگ است
  • سانسور غزه از پنجره تیک تاک
  • سانسور غزه از پنجره «تیک تاک»
  • سانسور غزه از پنجره «تیک تاک»
  • سناتور آمریکایی: نتانیاهو باعث شده آمریکا ناتوان به نظر برسد
  • آمریکا از بی‌ثباتی خاورمیانه سود می‌برد/ مقصر شکست طرح دو‌ دولتی جورج بوش است