Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خزانه داری آمریکا  روز جمعه به وقت محلی در بیانیه ای مدعی شد تمهیدات بیشتری برای کمک به صنعت ارزهای مجازی جهت جلوگیری از سوء استفاده افراد تحریم شده و دیگر عاملان غیرقانونی اعلام کرده و این اقدامات بخشی از تلاش متمرکز و یکپارچه دولت جو بایدن برای مقابله با تهدید باج‌افزار است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا ادعا شده است: بخش خصوصی با اعمال تحریم‌های مناسب و مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم برای جلوگیری از سوء استفاده افراد تحریم شده و دیگر بازیگران غیرقانونی از ارزهای دیجیتالی و تضعیف سیاست خارجی آمریکا و منافع امنیت ملی، نقش کلیدی ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس این بیانیه، الزامات تابعیت از تحریم‌ها در صنعت ارزهای دیجیتالی مانند موسسات مالی سنتی اعمال می‌شود و برای عدم رعایت آن‌ها مجازات‌های مدنی و کیفری درنظر گرفته شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: دستورالعمل‌های صادر شده امروز نمایی کلی از الزامات تحریم‌ها و نمونه‌هایی از بهترین شیوه‌های انطباق برای فعالان این زمینه از جمله شرکت‌های فناوری، صرافی‌ها، مدیران، استخراج کنندگان و ارائه دهندگان کیف پول دیجیتالی و همچنین موسسات مالی سنتی‌تر که ممکن است با رمزارزها سر و کار داشته باشند، ارائه می‌دهد.

به گزارش تارنمای هیل، یک گزارش جدید وزارت خزانه داری آمریکا نشان داد که در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی قربانیان حملات باج‌افزار مجبور به پرداخت ۵۹۰ میلیون دلار باج به هکرها شده‌اند.
والی آدیمو معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد عاملان باج‌افزار جنایتکارانی هستند که به دلیل شکاف در رژیم‌های پیروی از قانون در زنجیره ارزهای مجازی جهانی فعال می‌شوند.

این گزارش نشان داد که استفاده از رمزارز بیت کوین متداول‌ترین روش پرداخت مطالبات یک باج‌افزار است و این امر نگرانی مقامات آمریکایی در مورد روش پرداخت باج‌افزارها را افزایش داده است.

 پیش از این جو بایدن رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد مشاوران ارشد امنیت ملی این کشور از مقامات بلند پایه ۳۰ کشور برای شرکت در جلسه مبارزه با باج‌افزارها و خطر روز افزون جرایم سایبری دعوت خواهند کرد.

 

برچسب‌ها رمز ارز تحریم وزارت خزانه داری آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رمز ارز تحریم وزارت خزانه داری آمریکا رمز ارز تحریم وزارت خزانه داری آمریکا وزارت خزانه داری آمریکا باج افزار تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • اردوغان: هدفمان مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • ۵۳ نکته از نامه‌ای برای زندگی