Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، میشل در پیام توییتری نوشت: من امروز با رئیس جمهوری چین به رغم وجود اختلاف نظر‌ها در مورد روابط اتحادیه اروپا و پکن گفتگو کردم.

رئیس شورای اروپا همچنین افزود: در این گفتگو با برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا و چین و تقویت گفتگو‌ها موافقت شد.

چارلز میشل در توییت دیگری نیز نوشت: ما به وضعیت افغانستان پرداختیم، جامعه بین المللی باید متحد باشد و از طالبان بخواهد که به تعهدات بین المللی احترام بگذارند و از دولت فراگیر اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفتگو میان مقام ارشد اروپا با رییس جمهوری چین در حالی صورت می‌گیرد که سران کشور‌های گروه -۲۰ در نشست مجازی سه‌شنبه گذشته بدون حضور روسیه و چین وعده‌هایی برای ارائه کمک به مردم افغانستان مطرح کردند و قرار است نشست دیگری نیز بزودی در مسکو برگزار شود.

این اولین نشست و گردهمایی ثروتمندترین کشور‌های جهان برای بحث درباره پیامد‌های خروج آمریکا از افغانستان و تسلط طالبان بر این کشور بود.

اتحادیه اروپا در جریان این نشست برای ارایه کمک ۱.۱۵ میلیارد دلاری برای افغانستان متعهد شد و هدف از این کمک نیز جلوگیری از فروپاشی بزرگ انسانی و اجتماعی – اقتصادی عنوان شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین اتحادیه اروپا چین چارلز میشل ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون اروپا: غزه با قحطی مواجه است

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا تایید کرد غزه با قحطی روبرو است که اصلا قابل قبول نیست. او خواستار یک توافق آتش بس سریع شد.

براساس گزارش النشره، وی در مصاحبه با خبرنگاران پس از امضای قرارداد مشارکت راهبردی با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در قاهره، گفت: غزه با قحطی مواجه است و ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

او افزود: این مهم است که اکنون به یک توافق آتش بس سریع دست یابیم که منجر به آزادی اسرا شود و کمک‌های بشردوستانه بیشتری به غزه برسد.

السیسی گفت که روسای مصر و اتحادیه اروپا توافق کردند که هرگونه حمله نظامی اسرائیل به رفح را رد کنند. رئیس جمهور مصر افزود: ما و رهبران اروپایی توافق کردیم که اسرائیل را با انجام عملیات نظامی در رفح که مساوی با فاجعه انسانی برای غیرنظامیانی است که در آنجا هستند. 

اظهارات السیسی و رئیس کمیسیون اروپا در پی اعلام کمک مالی به ارزش ۷.۴ میلیارد یورو (۸.۱ میلیارد دلار) از سوی اتحادیه اروپا به مصر و افزایش سطح روابط با این کشور به عنوان بخشی از کمپینی برای توقف جریان مهاجران به اروپا، کمپینی که توسط گروه‌های حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته است، بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفتگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی به توافق رسید
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم صهیونیست های افراطی به توافق رسید
  • مجارستان: راهبرد غرب در قبال جنگ اوکراین شکست‌ خورده است
  • اتحادیه اروپا بر اساس اصل مسئولیت مشترک به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد
  • توافق ضد مهاجرتی اتحادیه اروپا با مصر
  • رئیس کمیسیون اروپا: غزه با قحطی مواجه است
  • امضای توافقنامه استراتژیک میان مصر و اتحادیه اروپا
  • احتمال ادامه گفتگو‌های برقراری آتش‌ بس در غزه
  • اتحادیه اروپا برای مهار مهاجران دست به دامن مصر می‌شود