Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، یکی از مهمترین جاده‌های شمال کشور که در مسیر ترانزیتی تهران به مشهد قرار دارد محور علی آباد کتول است.

برای بخشی از مسافرینی هم که از شهر‌های مرکزی، غربی و شمالی کشور تصمیم به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) دارند شهر علی آباد کتول نامی آشناست چراکه برای رسیدن به مقصد حتما باید از این شهر عبور کنند و درواقع این محور یکی از مهمترین و پرترددترین محور‌های شمال کشور محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای راحتی و روان شدن تردد از این محور جاده کمربندی دیگری برای این شهر در نظر گرفته شده است، اما به علت وجود خروجی نامناسب از درون شهر به خیابان کمربندی، مسافران و شهروندان باید یک مسیر طولانی را برای ورود به کمربندی شهر طی کنند.

از طرفی دیگر آشنا نبودن درصد زیادی از مسافرانی که از این محور تردد می‌کنند با وضعیت آن، تصادف‌های زیادی در این محور رخ می‌دهد.

از سال ۹۳ مقرر شد تقاطع غیر هم سطحی در اول شهر علی آباد کتول احداث شود، سازه‌ای که طی ۷ سال با سرعت لاکپشتی در حال ساخت بود و به گفته رفیعی نژاد مدیر حوزه شرکت ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل و نقل گلستان تاکنون حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

خاک خوردن این طرح نیمه تمام، نبود روشنایی مناسب در کمربندی علی آباد کتول و در نتیجه ناامن شدن مسیر تردد از این محور دست به دست هم داد تا دادستان علی آباد کتول برای به نتیجه رساندن وضعیت این محور ضرب الاجلی ۱۰ روزه را تعیین کند.

حسینعلی ایزد دادستان علی آباد کتول در این باره گفت: خاموشی و نبود دوربین‌های هوشمند در کنار نیمه کاره ماندن برخی طرح‌ها مانند روگذر‌و رفت و آمد در این مسیر را ناامن کرده است.

او افزود: ایمن سازی این کمربندی که در مسیر جاده ترانزیتی گرگان به مشهدمقدس قرار دارد خواسته به حق شهروندان این شهرستان است.

دادستان ایزد در نامه‌ای خطاب به مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان از او خواست حداکثرطی مدت ۱۰ روز اقدامات خود برای ایمن سازی و روشنایی این مسیر را آغاز کنند.

او گفت: در اعلام جرم برای مدیرانی که در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی کنند، تردید نمی‌کنیم.

نزدیک به ۲۰ روز از ضرب الاجل تعیین شده می‌گذرد و به سراغ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای علی آباد کتول رفتیم تا از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در این محور با خبر شویم.

احمد شکی در این باره گفت: برای حل مشکلات این کمربندی جلسه‌ای برگزار شد و مقرر شد اداره راهداری برای نصب ۱۰ تیر چراغ برق اقدامات لازم مانند تهیه تجهیزات تیر چراغ برق و اجرای فندانسیون آن را انجام دهد و ترانس مورد نیاز تیر برق‌ها را اداره برق به صورت امانی در اختیارمان قرار دهد تا زمانی که اعتبارات به دستمان رسید هزینه آن را پرداخت کنیم.

۴۰ میلیارد تومان؛ هزینه کامل روشنایی کمربندی علی آباد


او افزود: طول این کمربندی حدود ۱۳ کیلومتر است و روشنایی کل کمربندی حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و اعتبار ویژه‌ای را می‌طلبد.

شکی ادامه داد: در حال حاضر برای رعایت مباحث ایمنی در روستا‌های مجاور بزرگراه به صورت نقطه‌ای این تیر برق‌ها را نصب می‌کنیم و آن منطقه را روشن می‌کنیم.

او افزود: ۲ دوربین هوشمند را سال گذشته در این محور به بهره برداری رساندیم و به سامانه ثبت تخلفات پلیس راه هم وصل شده است، شهرداری‌ها هم موظف شده اند چند دوربین نظارتی در محور کمربندی نصب می‌کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای علی آباد کتول در رابطه با نصب علائم فلش جهت نما (بال کبوتری) در نقاط حادثه خیز این کمربندی گفت: به شدت از سرقت این علائم ضرر می‌بینیم، مثلا تابلویی در کمربندی صبح نصب شد و شب به سرقت رفت، در نهایت مجبور شدیم با بتن فلش‌های جهت نما‌هایی را در برخی مناطق نصب کنیم.

شکی با بیان اینکه با احداث این روگذر تمام مشکلات مربوط به تردد و تصادف در این محور برطرف می‌شود، افزود: تا چند روز دیگر خط کشی کمربندی احیا می‌شود تاسهم بندی ترافیک برای راننده‌ها مشخص باشد.

پای لنگ اعتبارات برای تکمیل روگذر

در ادامه به سراغ رفیعی نژاد مدیر حوزه شرکت ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل و نقل استان گلستان رفتیم و در رابطه با زمان آماده سازی پل روگذر علی آباد کتول گفتگو کردیم.

او گفت: برای به اتمام رساندن این طرح پیمانکار انتخاب شده و در حال کار است، اما مشکلی که وجود دارد این است که منابع مالی مورد نیاز برای تسریع و تکمیل این طرح هنوز تامین نشده است.

رفیعی نژاد با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح بیش از ۴۵ درصد است، افزود: از ابتدای ساخت طرح تا کنون حدود ۳۰ هزار متر مربع زمین خریداری شده که امسال برای ۱۸ هزار متر مربع آن نزدیک به ۳ میلیارد تومان پول پرداخت شده است.

او با بیان اینکه بیش از ۸ میلیارد تومان به پیمانکار ابلاغ کرده ایم، افزود: هزینه‌های احداث این پل از منابع ملی تامین می‌شود و دولت به دلیل نداشتن پول نقد به پیمانکاران در چند سال گذشته اوراق بهادار مدت دار پرداخت می‌کند (۱ یا ۲ و یا حتی۳ ساله)؛ چون این پروژه ملی است هزینه‌های آن از ذیحسابی شرکت ساخت پرداخت میشود.


رفیعی نژاد گفت: امیدواریم ظرف چند روز آینده این اوراق نقد شود، اگر پول به دست پیمانکار برسد سرعت کار قابل مقایسه با شرایط فعلی نخواهد بود.

رفیعی نژاد با بیان اینکه هیچکس به دنبال طولانی شدن روند ساخت این طرح نیست، ادامه داد: نمایندگان مجلس و استاندار هم به دنبال تامین اعتبار برای تکمیل این طرح هستند و امیدواریم طی ۱۰ روز آینده پول در نظر گرفته شده به کارگاه برسد تا بحث مربوط به میلگرد و مصالح را تامین کنیم.

او گفت: پیش بینی می‌شود در صورت داشتن شرایط جوی مناسب و تامین اعتباری، این روگذر در مدت ۴ ماه تکمیل می‌شود.

رفیعی نژاد ادامه داد: برای ساخت این روگذر دست کم باید ۵۰ لایه مصالح ریخته و کوبیده شود و در حین کار هم مسائل فنی رعایت شود.

او افزود: امیدواریم در سال آینده اعتبارات بیشتری برای استان در نظر گرفته شود تا طرح‌ها با سرعت بیشتری به سرانجام برسد.

این طرح یکی از مهمترین طرح‌های جاده‌های شمال کشور است که به دلیل اهمیت آن باید هرچه سریعتر تامین اعتبار و تکمیل شود، چراکه تکمیل این طرح تضمین کننده سلامت مسافران و زائران علی بن موسی الرضاست.

گزارش از مونا محمدقاسمی

انتهای پیام/ق 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترانزیت کالا علی آباد کتول یکی از مهمترین میلیارد تومان علی آباد کتول شمال کشور رفیعی نژاد حمل و نقل طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی آب و فاضلاب هرمزگان، ذوالفقار مهدی زاده در حاشیه بازدید از تصفیه خانه بشاگرد اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه و بهره مندی جمعیت زیادی از مردم بشاگرد از اجرای این طرح در تلاش هستیم تا اوایل تیرماه آبگیری این تصفیه خانه انجام شود.

وی میزان ظرفیت این تصفیه خانه را ۱۷۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و افزود: پیشرفت این پروژه از لحاظ کمی و کیفی قابل قبول است و طی دو سال گذشته با تأمین منابع مالی، تکمیل این پروژه سرعت گرفته است و تلاش می‌کنیم اعتبارات مورد نیاز این پروژه را تخصیص دهیم.

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور ادامه داد: بخشی از اعتبارات این پروژه نیز از محل مولدسازی با تلاش استاندار انجام خواهد شد که انتظار داریم با پیگیری‌ها این مهم به سرانجام برسد.

مهدی زاده همچنین تلاش‌های مدیرعامل آبفای هرمزگان را در زمینه آبرسانی به روستاها ستود.

در این بازدید همچنین عبدالحمید حمزه پور، پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه بشاگرد را ۴۶ درصد عنوان کرد که ارزش فعلی آن ۴۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر از طریق نصب پکیج اضطراری، ۳۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و برای تأمین آب یک شهر ۹ روستا پمپاژ می‌شود.

کد خبر 6088367

دیگر خبرها

  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بوشهر نیز با سازمان نوسازی مدارس کشور
  • ۱۰ محور شریانی و غیر شریانی کشور همچنان مسدود است
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند