Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان ضمن "دلخراش" خواندن حمله به مسجد شیعیان در قندهار گفت به عاملان حمله به مسجد فاطمیه می‌گوییم با این اقدامات نمی‌توانند به اهداف خود برسند.

به گزارش ایسنا، محمد نعیم ، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مصاحبه با الجزیره حمله تروریستی روز جمعه به مسجد فاطمیه در قندهار که بزرگترین مسجد شیعیان در این ولایت است را دلخراش خواند و گفت این حمله توسط افرادی انجام شد که افکار افراطی را اتخاذ کردند اما به آن‌ها می‌گویم که با این اقدامات نمی‌توانند اهدافشان را محقق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بعد سیاسی نیز نعیم، از جامعه بین المللی خواست تا با به رسمیت شناختن رژیم در افغانستان، مسئولیت‌های خود را در قبال افغانستان به عهده بگیرند.

وی گفت: ما کنترل وضعیت امنیتی در افغانستان را در دست گرفته‌ایم و اوضاع در حال حاضر بسیار بهبود یافته و جهان شاهد آن است. ما از کشورهای جهان می‌خواهیم که افغانستان را منزوی نکنند زیرا این وضعیت به نفع هیچکس نیست.

نعیم گفت که به رسمیت شناختن دولت افغانستان توسط کشورهای همسایه و جامعه بین المللی این دولت را تقویت کرده و به آن در مواجهه با مشکلات داخلی کمک می‌کند.

وی افزود که این جنبش به تعهدات خود در جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان برای حمله به هر کشوری متعهد است.

نعیم تصریح کرد: ما به آنچه در توافقنامه دوحه قول داده بودیم متعهد هستیم و اجازه نمی‌دهیم هیچ کس از کشور ما علیه هیچ کشوری استفاده کند. این حق مردم افغانستان است که جهان دولت افغانستان را به رسمیت بشناسند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان همچنین عنوان داشت: همه افغانها حق شهروندی و عبادت دارند و حقوق همه شهروندان تضمین شده است. دولت ما جامع است و شامل عناصری از اقشار مختلف جامعه است.

پیشتر امیر خان متکی وزیر خارجه افغانستان، جامعه بین المللی را به نقض حقوق مردم افغانستان به دلیل عدم به رسمیت شناختن دولت موقت متهم کرده بود و گفت که به رسمیت نشناختن دولت جدید بی انصافی است. متکی افزود که دولت تشکیل شده توسط طالبان دارای تمام معیارهای شناخته شده در سطح بین المللی است.

طالبان تقریباً در ۱۵ اوت به موازات آخرین مرحله خروج نظامیان آمریکایی که در پایان همان ماه به پایان رسید، کنترل تمام افغانستان را به دست گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طالبان افغانستان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند

دفتر کاپ گفته است که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

نشریه دیپلمات آسیا به نقل از دفتر کاپ اعلام کرد انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

به گفته این نهاد، یکی از تأتیرات منفی به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، بازماندن این کشور از نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی، به‌شمول نشست‌های صندوق آب‌وهوای سبز (GCF) است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان تنها می‌تواند ۴۰ درصد از برق مورد نیاز خود را تأمین کند که این تولید ناکافی، سبب مودجودیت حدود شش ساعت برق در مراکز صحی کشور شده است.

گفتنی است که افغانستان افزون بر بحران‌ سیاسی و اقتصادی با بحران تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش آب‌های زیرزمینی، سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر، بالا رفتن درجه حرارت، کاهش بارندگی، باران‌های بی‌موقع و تغییر رطوبت هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم در افغانستان خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/ وزیر کشور: «زمان می برد اما می رسند»
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند