Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:10:40 GMT

جهش تولید در ۳۰ هزار دیمزار مازندران

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۶۱۰۲

جهش تولید در ۳۰ هزار دیمزار مازندران

ایسنا/مازندران رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از اجرای طرح جهش تولید در ۳۰ هزار دیمزار این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عزیزالله شهدی فر در این زمینه، اظهار کرد: در بخش کشاورزی با توجه به شرایط موجود باید به اولویت ها پرداخته شود و جهش تولید در دیمزارها یکی از این اولویت هاست که از ظرفیت مغفول استان استفاده بهینه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کنار جهاد کشاورزی پای کار است تا بتواند ظرفیت تولید در مناطق دیم را فعال کرده و جهش تولید را رقم بزند.

شهیدی فر توسعه مکانیزاسیون، رعایت تناوب زراعی، رعایت کشاورزی حفاظتی، تنوع کشت و تنوع محصولات را از اهداف مهم جهش تولید در دیمزارها برشمرد و اضافه کرد: کشت مکانیزه در چند سال اخیر جهش خوبی داشته است و در کشت برنج به حدود ۱۳۰ هزار هکتار رسیده است که در مناطق دیم هم باید به سمت توسعه کشت مکانیزه حرکت کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بخش دیگیری از سخنانش به لزوم اعطای تسهیلات کم بهره به کشاورزان مشمول این طرح اشاره کرد و گفت: از طریق این تسهیلات ناوگان کشت مکانیزه استان را گسترش و توسعه خواهیم داد.

وی بر استفاده از پهپادها در مناطق دیم استان تاکید کرد و گفت: تاکنون ۱۵۰ فروند پهپاد برای برخورداری از تسهیلات معرفی شدند که ۷۰ فروند در آسمان کشاورزی استان به پرواز درآمده است.

شهیدی فر با بیان اینکه کشاورزی قراردادی از دیگر اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است که لازمه کنونی کشاورزی کشور است، ادامه داد: کشاورزی قراردادی به کشاورز این اطمینان را می‌دهد بدون دغدغه فروش، محصول خود را تولید کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: امسال حواله نهاده های کشاورزی به صورت الکترونیک صادر می شود و نیازی به حضور کشاورزان در مراکز جهاد کشاورزی نیست.

وی در پایان بر توسعه کشت کلزا در مناطق مختلف استان با توجه به بارندگی های اخیر تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیم زار کشاورزی دیم دیم كشت ديم استانی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران

ایسنا/ایلام مدیر جهاد کشاورزی دهلران ضمن اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا در شهرستان دهلران گفت: امسال بیش از ۱۹ هزارتن دانه روغنی از مزارع کلزا تولید شده که این میزان در طول تاریخ کشاورزی شهرستان دهلران بی سابقه است.

«جلال یوسفی» در گفت‌وگو با ایسنا از آغاز برداشت محصول استراتژیک گندم از مزارع آبی و دیم شهرستان دهلران خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری  ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی  شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران عنوان کرد: تا امروز بیش از ۲۵ هزار تن  از این مزارع استحصال گردیده که پیش‌بینی می‌شود  این میزان به ۲۳۰ هزار تن برسد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷ مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است و همچنین هماهنگی‌های لازم به منظور تامین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی انجام گرفته است.
یوسفی افزود: در حال حاضر ۲۵۰ کمباین در مزارع شهرستان جهت برداشت محصول مشغول فعالیت هستند و هماهنگی‌های لازم برای ورود کمباین‌های  بیشتر به منطقه صورت گرفته  که بزودی در شهرستان مستقر خواهند شد و با توجه به اینکه نرخ برداشت غلات توسط کمباین از همان روزهای ابتدایی برداشت به طرق  مختلف به سمع کشاورزان و کمباین داران رسیده است، کشاورزان عزیز می توانند در صورت مشاهده  هرگونه تخلف به جهاد کشاورزی مراجعه  تا از طریق مراجع قانونی و تعزیرات حکومتی  برخورد گردد.
مدیر جهاد کشاورزی دهلران  ضمن اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا  در این شهرستان بیان کرد: امسال بیش از ۱۹ هزارتن دانه روغنی از مزارع  کلزا تولید شده است که این میزان در طول تاریخ  کشاورزی شهرستان دهلران بی‌سابقه است.
یوسفی در پایان با تاکید بر صدمات جبران ناپذیر آتش زدن بقایا از کشاورزان تاکید کرد و گفت: با توجه به تاثیرات مخرب این عمل بر کاهش جذب عناصر غذایی توسط ریشه، کاهش ظرفیت نگهداری آب، کاهش میکروارگانیسم‌های مفید خاک و همچنین افزایش فشردگی و سله بندی خاک(سفت شدن بافت خاک) از سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی در مزارع جداً خودداری نمایند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل