Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@13:15:43 GMT

قلبتان با مصرف آجیل مثل ساعت کار می‌کند!

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۶۱۶۱

قلبتان با مصرف آجیل مثل ساعت کار می‌کند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، مصرف بیشتر ALA با کاهش قابل توجه مرگ ناشی از سرطان همراه بود، اما محققان می‌گویند برای تایید این موضوع به مطالعات بیشتری نیاز است.

آلفا لینولنیک اسید (ALA) نوعی اسید چرب غیر اشباع امگا ۳ است که در گیاهان مانند سویا، آجیل، روغن کانولا و دانه کتان یافت می‌شود.

مطالعات قبلی نشان داده بود که مصرف زیاد ALA با کاهش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است، اما یافته‌های سایر مطالعات در مورد ALA و خطر مرگ بی‌نتیجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حل این عدم قطعیت، یک تیم بین المللی از محققان نتایج ۴۱ مطالعه منتشر شده بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۲۱ را در مورد ارتباط بین ALA و خطر مرگ از هر علتی، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان تجزیه و تحلیل کردند.

در مجموع این تحقیقات شامل ۱۲۰ هزار شرکت کننده بین ۱۸ تا ۹۸ سال بود که بین دو تا ۳۲ سال تحت نظارت بودند و عواملی مانند سن، وزن، سابقه استعمال دخانیات، مصرف الکل و فعالیت بدنی را در بر می‌گرفتند.

پس از ارزیابی کامل هر مطالعه برای سوگیری، محققان دریافتند مصرف زیاد ALA به ترتیب با ۱۰، ۸ و ۱۱ درصد خطر مرگ و میر ناشی از همه علل، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است.

این معادل ۱۱۳ مرگ کمتر در هر ۱۰۰۰۰ نفر برای هر علت، ۳۳ مرگ کمتر از بیماری‌های قلبی و عروقی و ۲۳ مرگ و میر کمتر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب است.

با این حال دریافت بیشتر ALA با کاهش خطر مرگ و میر ناشی از سرطان، معادل ۶۳ مورد مرگ ناشی از سرطان در مقایسه با کمترین میزان دریافت ALA همراه بود. یک اثر دوز برای دریافت ALA در رژیم غذایی و مرگ و میر بیماری‌های قلبی عروقی یافت شد، به طوری که افزایش ۱ گرم در روز در مصرف ALA (معادل یک قاشق غذاخوری روغن کانولا یا ۰.۵ اونس روغن گردو) با ۵ درصد خطر کمتر ناشی از مرگ و میر بیماری‌های قلبی عروقی مرتبط بود.

با توجه به طراحی مشاهده‌ای مطالعات گنجانده شده، نمی‌توان علیت را تعیین کرد، همچنین محققان نمی‌توانند این احتمال را که سایر عوامل ناشناخته یا خطاهای اندازه گیری مواد غذایی و مواد مغذی بر نتایج آن‌ها تاثیر گذاشته است، رد کنند؛ با این وجود استفاده از معیارهای ورود به مطالعه دقیق همراه با ارزیابی دقیق و سیستماتیک کیفیت مطالعه نشان می‌دهد که نتیجه گیری آن‌ها قوی است.

به این ترتیب، آن‌ها می‌گویند مطالعه آن‌ها به شواهدی از مزایای بالقوه اسیدهای چرب اشباع نشده برای سلامتی می‌افزاید و نتیجه می‌گیرند: مطالعات بیشتر باید ارتباط بین ALA و طیف وسیع‌تری از علل مرگ را بررسی کنند تا ارزیابی جامع‌تری از اثرات بالقوه ALA بر سلامتی و همچنین بررسی اینکه آیا غذاهای خاص غنی از ALA با مرگ و میر متفاوت است یا خیر داشته باشند.

علیرغم اثرات مفید اسیدهای چرب امگا ۳، توصیه می‌شود در این مصرف جانب احتیاط را داشته باشید زیرا مصرف ALA ممکن است کمی خطر مرگ و میر ناشی از سرطان را افزایش دهد، با این حال مطالعات بیشتری برای تایید افزایش خطر مورد نیاز است.

کد خبر: 1115022 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز بیماری های قلبی عروقی ناشی از سرطان مرگ و میر خطر مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.


کد خبر 847549 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم برق قیمت - برق

دیگر خبرها

  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت