Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن عراقی زاده روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از اول مهرماه سال گذشته تا اول مهرماه امسال فقط شهرستانهای تربت‌جام، تربت‌حیدریه و بردسکن از نظر بارندگی بهتر از بقیه شهرستانها بوده‌اند.
وی ادامه داد: خشکسالی بسیار شدید در شهرستانهای مشهد، خواف، رشتخوار، کلات، داورزن، جوین و تایباد مشهودتر از مابقی شهرستانها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: تابستان امسال غیر از بخشهایی از مرکز استان که شرایط خشکسالی متوسط تا نرمال داشته اند مابقی مناطق این استان خشکسالی بسیار شدید را تجربه کردند.
وی افزود: این در حالی است که پهنه بندی ۶ ماهه خراسان رضوی شرایط بهتری داشته، به طوری که غیر از بخشهایی از شرق، جنوب و جنوب غرب استان  که خشکسالی بسیار شدید تا خشکسالی متوسط داشته اند، مابقی استان شرایط خشکسالی شدید تا نرمال را تجربه کردند. 
عراقی زاده شهرستانهای دارای خشکسالی شدید را شامل کلات، سرخس، مشهد، خواف، رشتخوار و داورزن عنوان کرد.


وی میانگین بارندگی این استان در سال زراعی گذشته را ۱۲۰ میلیمتر ذکر کرد و ادامه داد: این میزان نسبت به سال زراعی قبل از آن ۶۰ درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۴۱ درصد کاهش دارد.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدت تمامی شهرستانهای این استان نسبت به سال گذشته و دوره آماری بلند مدت کاهش بارندگی داشته‌اند که بیشترین کاهش نسبت به دوره بلند مدت مربوط به کلات با ۶۵ درصد و کمترین کاهش مربوط به ریوش با چهار درصد بوده است.
وی افزود: طی سال زراعی گذشته در مشهد ۹۵ میلیمتر باران بارید که کم بارش ترین سال زراعی در طی ۶۰ سال گذشته بود و این میزان نسبت به سال زراعی قبل از آن  ۶۷ درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۶۲ درصد کاهش داشت.

استان خراسان رضوی طی دو دهه گذشته با خشکسالی مواجه بوده و فقط ۲ سال در سالهای اخیر ترسالی را تجربه کرده است.

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا مشهد تغییرات اقلیمی خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا مشهد تغییرات اقلیمی تغییرات آب و هوا مشهد تغییرات اقلیمی خشکسالی خراسان رضوی سال زراعی بلند مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در سراشیبی سقوط

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۶۲۳ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با پانصد و هشتاد هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و هشتصد هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۹ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۴۷۴ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۰.۷۳ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید