Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با توجه به واکسیناسیون عمومی در عربستان، مسؤولان سعودی از کاهش اعمال محدودیت‌ها در مسجدالحرام و‌ مسجدالنبی (ص) خبر دادند.

بر همین اساس، از امروز فاصله‌گذاری اجتماعی در حرمین شریفین برداشته می‌شود و زائران و‌نمازگزاران می‌توانند بدون محدودیت در کنار یکدیگر طواف کرده یا نماز جماعت اقامه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بنا بر دستور متولیان حرمین شریفین، زدن ماسک در فضاهای روباز اجباری نیست و افراد می‌توانند بدون ماسک هم در فضاهای روباز حضور یابند. البته استفاده از ماسک در فضاهای بسته مسجدالحرام و‌ مسجدالنبی (ص) همچنان اجباری است و حتی محدودیت‌هایی که در سامانه توکلنا اشاره شده است، باید توسط عمره‌گزاران رعایت شود.

علاوه بر این، ظرفیت پذیرش زائر در حرمین شریفین که با توجه به شیوع کرونا با محدودیت‌هایی همراه بود، از یکشنبه لغو شده و همه افرادی که دو دوز واکسن‌کرونا زده باشند، می‌توانند به زیارت حرم نبوی و خانه خدا مشرف شوند. این امر در حالی است که مدتی پس از آغاز شیوع کرونا، عمره مفرده تعطیل شد و بعد از آن هم درهای حرمین شریفین بسته شد و در ایام حج تمتع نیز عربستان زائر خارجی نپذیرفت و ۱۰ هزار نفر از افراد ساکن عربستان با رعایت نکات بهداشتی به حج تمتع مشرف شدند؛ تا اینکه بعد از حدود ۷ ماه درهای خانه خدا به روی عمره‌گزاران باز شد و حج تمتع امسال هم برای ۶۰ هزار ساکن عربستان باز شد. همچنین در ماه‌های اخیر افرادی که دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده بودند، از برخی کشورها به عمره مفرده تشرف یافتند.

‌اکنون با کاهش اعمال محدودیت‌ها، به نظر می‌رسد که عربستان برای ایام حج تمتع نیز برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد و زوار خارجی بتوانند به حج تمتع مشرف شوند.

‌به گزارش فارس، با وجود کاهش محدودیت‌ها در حرمین شریفین، هنوز زمان باز شدن حصار اطراف کعبه مشخص نیست و زائران امکان لمس با بوسیدن خانه خدا را ندارند.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خانه خدا مسجدالحرام زیارت کعبه حرمین شریفین محدودیت کرونایی ماسک حرمین شریفین حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ را برای هر زائر ۵۰۰ یورو اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، ایمان شمسایی ـ معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج ـ در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد، از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می‌شود دریافت کنند.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پرواز‌های رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

دیگر خبرها

  • ویدئو| سیل فاجعه‌بار در شهر مدینه عربستان
  • فیلم| سیل فاجعه بار در شهر مدینه عربستان
  • (ویدئو) سیل فاجعه‌بار در شهر مدینه عربستان
  • سهمیه ارز مسافران حج اعلام شد
  • فیلم | سیل فاجعه بار در شهر مدینه عربستان
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • سهمیه ارز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
  • از سرگیری عمره‌ دانشجویی از هفته جاری/ دور جدید اعزام به عمره از ابتدای ماه صفر
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند