Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جزو نقی فرماندار ماهنشان گفت: از ۶ هزار نفر جمعیت شهرستان ماهنشان ۴ هزار نفر در بافت قدیمی، فرسوده و ناکارآمد این منطقه سکونت دارند.

او بابیان اینکه قشر ساکن در بافت های فرسوده عموما نیازمند حمایت ویژه هستند، افزود: جامعه هدف مشخص شده توسط بنیاد مسکن ماهنشان می‌توانند برای نوسازی و مقاوم‌سازی منازل مسکونی خود با مراجعه به بانک‌های عامل و دریافت تسهیلات کم‌بهره با باز پرداخت طولانی مدت اقدام به نوسازی و مقاوم‌سازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جزو نقی ادامه داد: ماهنشان ۱۲۷ روستا دارد که ۵۷ درصد از ساختمان‌های این مناطق مقاوم‌سازی شده‌اند و این میزان با میانگین استانی برابر و از میانگین کشوری بالاتر است.

جزو نقی با اشاره به اینکه دندی ۱۵ درصد بافت فرسوده دارد، افزود: با توجه به اینکه در سنوات گذشته برخی از اراضی داخل شهر ماهنشان فاقد سند مالکیت بوده و به صورت قولنامه خرید و فروش شده اند، از این رو شهرداری نمی تواند برای مالکان این اراضی جهت ساخت و ساز در مناطق مورد نظر مجوز صادر کند.

او بابیان اینکه مردم  در برخی از اراضی فاقد سند، اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند، گفت:  این موضوع در حال پیگیری است.

فرماندارماهنشان در ادامه با اشاره به اجرای طرح هادی در این شهرستان، افزود: در خصوص اجرای طرح هادی تاکنون فاز اول این طرح در ۴۸ روستای ماهنشان اجرا شده است.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقاوم سازی تسهیلات بانکی مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت

مهدی نقدی، فرماندار شفت همزمان با آغاز کشت برنج در شالیزار‌های این شهرستان از ۲ مجموعه بانک نشاء گلخانه‌ای و سنتی در روستای لَختَکی بازدید کرد.

او با بیان اینکه شهرستان شفت دارای ۷ بانک نشاء برنج است، گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک با حمایت آن را به سقف ۱۰ واحد برسانیم.

فرماندار شفت تصریح کرد: حدود ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه نشا می‌شوند و همچنین بیش از ۱۱۰ دستگاه نشاکار در فصل کشت برنج در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

محمدرضا یوسف نژاد، مدیر جهاد کشاورزی شفت هم در این بازدید حمایت و ترغیب کشاورزان به ایجاد بانک نشاء برنج را از مهمترین برنامه‌های این اداره اعلام کرد.

به گفته او، کشت مکانیزه برنج ضمن اینکه از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه است باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شفت افزود: کاهش سختی کار، صرفه جویی در وقت و انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش محصول، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و تهیه نشاء سالم و عاری از افت و بیماری از مهمترین مزایای کشت مکانیزه برنج است.

شهرستان شفت در ۱۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • آیا قرار دادن نان در فریزر آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • افزایش ۲۰ درصدی رها سازی آب از سد زولاچای سلماس
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل