Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، رعایت بهداشت دست، روشی بسیار ساده برای کاهش عفونت های بیمارستانی، جلوگیری از گسترش مقاومت ضدمیکروبی و افزایش ایمنی بیماران است. ضدعفونی کردن دست که به صورت اسکراب دست یا مالش دست انجام می شود، شامل فرایند زدودن و کاهش باکتری های ساکن پوست دست است. برای رسیدن به این هدف، امروزه استفاده از محلول های الکلی به طور گسترده رایج شده است ولی با وجود فواید بسیار زیادی که ضدعفونی کننده های بر پایه الکل دارند، این ترکیبات ممکن است معایبی نیز داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مطالعه ای را با هدف تعیین مزایا و معایب محلول های ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل طراحی کردند. این مطالعه مروری نظام مند در قالب سه مرحله جستجوی متون، ارزشیابی مطالعات و تحلیل مطالعات انجام شد. تمام مطالعات منتشر شده در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ که مرتبط با ضدعفونی کننده های دست بر پایه الکل بودند، مورد جستجو و بررسی قرار گرفتند. سپس داده های مقالاتی که معیارهای ورود به مطالعه را داشتند، جمع آوری شده و مورد تحلیل قرار گرفتند. در جستجوی اولیه، ۱۱۷ مقاله یافت شد که با ارزشیابی صورت گرفته در نهایت ۲۱ مقاله که معیارهای مورد نظر را داشتند، وارد مطالعه شدند.

با مرور دقیق مطالعات انتخاب شده، مزایای محلول های ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل به ترتیب در چهار دسته (اثر ضدعفونی کنندگی قابل قبول، تاثیر بهتر بر حذف آلاینده ها در مقایسه با آب و صابون و روش های ضدعفونی جراحی معمولی، سهولت استفاده و عوارض سیستمی ناچیز) و معایب آن ها در شش دسته (عدم کاربرد جهت ضدعفونی کردن دست برای تمامی میکروب ها، ایجاد عوارض پوستی در استفاده مکرر، اختلال در کارایی دستکش، عدم تحمل در برخی از افراد، احتمال استعمال خوراکی و اشتعال پذیری) دسته بندی شدند.

با توجه به نتایج به دست آمده از این مطالعه مروری، پژوهشگران استفاده از شوینده های بر پایه الکل را برای استفاده روزمره افراد توصیه می کنند. چرا که این عوامل، بر طیف عظیمی از میکروارگانیسم ها تاثیر گذاشته و در اکثر اوقات عوارض ناچیزی را از خود نشان داده اند.

پربیننده ترین جزییات روند بازگشایی مدارس در آبان چه زمانی کرونا همانند سرماخوردگی می‌ شود؟ خوراکی هایی برای رهایی از غلظت خون بزرگترین محموله واکسن روسی در راه ایران مراقب سم خطرناک این سیب زمینی ها باشید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ضد عفونی ضدعفونی کننده بر پایه الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

 اخبار غیررسمی حاکی از آن است که چند پزشک دچار نارسایی کلیوی شده‌اند. یک پزشک زن تاکنون فوت شده و یک پزشک دیگر به کما رفته است.

دو منبع آگاه صحت این خبر را تایید کرده و گفتند: عامل فروش این مشروبات الکلی دست‌ساز دستگیر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • ناآگاهی مهمترین علت مصرف الکل و دخانیات
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • این علائم نشان می‌دهد که مشروب تقلبی مصرف کرده‌اید
  • دستگیری ۳ نفر برای مسمومیت الکلی و فوت یک پزشک
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید