Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:21:49 GMT

نهم ربیع الاول، مبدأ تاریخ عشق

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۶۶۴۲

نهم ربیع الاول، مبدأ تاریخ عشق

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سال‌هاست که مثل امروزی، خورشید با نگاه دیگری به زمین لبخند می‌زند، دامن آسمان به قندیل‌های دعای سلامتی‌ات آراسته شده و صدای قهقهه مستانه‌اش، دل زمینیان را می‌برد و نگاهشان را به آسمان می‌کشاند تا آغاز امامتت را از سامرا به نظاره بنشینند.

امروز طلوع مهر در مهر است و دریادلان با زیرکی تمام کشتی عشقت را به دل کشانده و بر عرشه‌اش تاج افتخار بر سر می‌گذارند تا در این آغاز از قافله عشق عقب نمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز من آمده‌ام با عطش سال‌ها، تا تو کمی عشق بنوشانی‌ام و خستگی و پریشانی و بی سر و سامانی‌ام را زیر سنگ‌های تخت کوچه‌های سامرا یا حوالی سرداب دفن کنم چرا که بی تعارف‌ترین اتفاق تاریخ را لمس می‌کنم و خوبترین حادثه می‌دانمش.

امامی در نهایت غم رفت و امام ۵ ساله‌ای با تمام شکوه آمد تا بلندای تاریخ را با نامش آذین ببندد و غیبت صغری و کبرایش امتحان نهایی عشق شود.

نهم ربیع الاول، تاریخ نو شدن غدیر و تشدید اشتیاق دین‌داران دل‌داده‌ای است که تو را ندیده، بیعت عاشقی بسته‌اند و سال‌هاست که سختی انتظار را به امید دیدنت، به جان خریده‌اند.

سلام بر امام بینوایان، سلام بر امام بی‌قراران، سلام بر امام تشنگان و سلام بر چشمه‌سار منتظران باران، سلام بر امام دل‌خستگان و مبتلایان به عشق بی بدیل تو و سلام بر امام منتظران حقیقت.

آغاز اماتتان مبارک امام منتظر و آخرین ذخیره الهی، بیا تا عشق تعبیر شود و مصحف روشنگری، دیده‌نواز دل‌های خاموش گردد و کام تلخ نامردمی‌، حلاوت انسانیت را با حقیقت حضورت بچشد.

و اینک هوای تو را به دل می‌برم و فضای دلم را پر از عطر یاس می‌کنم تا با دلم هم‌نوا شوی و ندای اللهم ارنی الطلعة الرشیدة را با من به آسمان بفرستی و مرا غرق فیض دعای سحر کنی.

امروز پس از سال‌ها چشم‌انتظاری، پنجره دیگری به روی آمدنت باز می‌کنم و با مژه، کهکشان‌ها را جارو می‌زنم، تا بهانه غم‌هایم را ببینی و رونقی به خانه‌ام دهی عزیز من.

ای یوسف فاطمه بیا و ندای العجل ما را پایان بده، بیا تا انتظار از لغت‌نامه‌ها حذف شود و من که عمری‌ است عابر شبگرد کوچه‌های بی‌کسی‌ام، زمزمه‌های غریبانه را پایان دهم و غبار فراق را با اشک شوق آمدنت از چشمانم بشویم.

نمی‌دانم امروز و الآن که من گل‌های نرگس را به یادت دوباره در پنجره‌ها می‌کارم، کجا و از کدامین گوشه بی‌قراری‌ام را تماشا می‌کنی، اما مولای من، زمین تشنه‌تر از حد انتظار است و آسمان بی‌قرارتر از تحمل ندیدن باران و من با غریب‌ترین عابرهای زمین، چشم به آمدنت نشسته و همین را می‌گوییم:

تو ای نگار دل من چرا نمی‌آیی؟

 یگانه یار دل من چرا نمی‌آیی؟

به هر که می‌نگرم قرارش هست، 

تو ای قرار دل من چرا نمی‌آیی؟

و اینجاست که دفتر انتظار ورق می‌خورد و با سالروز آغاز امامتت بر زمین و زمان، لحظه‌های لبریز از بی‌قراری نبودنت رنگ شوق می‌گیرد و هاتفی از درون مرا دلداری می‌دهد که می‌آید و در کویر غمت گل خرمن می‌زند.

این بار خودم را نزدیکتر از همیشه به تو می‌بینم و آهسته تر دعای سلامتی‌ات را زمزمه می‌کنم تا صدایم گوش آزار نباشد و در مسیر آمدنت مانع گل‌افشانی فرشتگان نشود، تو زود می‌آیی و من ترجمان و تمتعه فیها طویلا را از نزدیک می‌بینم.

از اینجا که من هستم، در حریم سومین حرم اهل بیت(ع) تا آنجا که تو هستی که نمی‌دانم نجف، کربلا، سامرا، مدینه و یا مشهدالرضاست، توسن شادی زین می‌کنم و کرور کرور دعای شکر به راهت می‌ریزم و چراغی از چراغدان‌های شاهچراغ شیراز بر درختان راه می‌آویزم تا سفر عشق را به‌سلامت بگذرانی و از تونل‌های پرپیچ و خم تاریخ انتظار بگذری و به مقصد طلوع دوباره نور برسی و بار ظلمت را از دوش زمین و زمان برداری و ندای الا یا اهل العالم سردهی.

می‌آیی تا آبروی مادرت به نرگس‌زارها رونق دهد و جهان یکپارچه به راه آمدنت شکوفا شود.

می‌آیی تا غم شهادت مظلومانه پدر که با شوق امامتتان شام غریبان را به روز فرستاده به شادی ابدی شیعیان رنگ دیگری دهد و سختی این غم با آغاز مبارک امامت شما پایان بگیرد.

مولای من، زمین و زمان را لایق بدانید و بیایید و اجابت اللهم ارنی الطلعة الرشیدة شوید و زمین را سیراب کنید و به اضطرار پایان دهید، یا مجیب المضطر اجب المضطر و نحن المضطرون.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: امام زمان عج آغاز امامت امام زمان شاهچراغ ع حجت بن الحسن پایان انتظار سلام بر امام سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی

‌روابط عمومی فرودگاه شهدای خرم آباد اعلام کرد: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران - خرم آباد امروز، جمعه به دلیل شرایط نامساعد جوی در خرم آباد، به مبدا بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، روابط عمومی فرودگاه شهدای خرم‌آباد اعلام کرد: پرواز ساعت 15 امروز به شماره پروازی 1006 شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران به خرم آباد به علت شرایط جوی با تصمیم خلبان به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سلام من به مدینه به غربت صادق (ع) ... + فیلم
  • ام‌القرای جهان اسلام معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی
  • تشییع پیکر مطهر شهید محمدرضا غضبان
  • حیوانی که دایناسور‌ها در کنار آن کوچک به نظر می‌رسند!
  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟
  • سایت بازیافت در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان
  • سایت بازیافت شهرداری در انتظار سرمایه‌گذار/اختصاص ۸ هکتار زمین برای رفع مشکل آرامستان شهر
  • عملیات «وعده صادق» مبدأ تاریخ جدیدی برای جهان است