Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، منصور احمدی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : امسال افزایش ۶۰ هکتاری کشت زعفران در مزارع استان کرمانشاه را هدفگذاری کرده بودیم که خوشبختانه این هدفگذاری محقق شد.

او با بیان اینکه کشت زعفران در کرمانشاه از اواسط شهریور شروع شده و هم اکنون به اتمام رسیده، گفت : سازمان جهادکشاورزی استان امسال در راستای کمک به کشاورزان ۱۲۰ تن پیاز زعفران با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد ریال را بین زعفران کاران کرمانشاه توزیع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت زعفران استان مربوط به شهرستان کرمانشاه است، افزود: بجز شهرستان‌های قصرشیرین و سرپلذهاب، کشت زعفران در دیگر نقاط استان انجام می‌شود.

او اشاره‌ای هم به سطح زیرکشت زعفران در استان داشت و افزود: ۴۱۷ هکتار از اراضی استان کرمانشاه به کشت زعفران اختصاص دارد که پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۷۰۰ کیلوگرم محصول از این مزارع برداشت شود.

او ادامه داد: برداشت زعفران در استان کرمانشاه از دهه اول آبان شروع می‌شود و به مدت یک ماه ادامه پیدا می‌کند.

احمدی زعفران تولیدی در مزارع استان کرمانشاه را در جزو انواع مرغوب زعفران برشمرد و افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته با تست‌های آزمایشگاهی زعفران تولیدی در استان در زمره انواع با کیفیت زعفران به شمار می‌رود که قابل رقابت با زعفران‌های مرغوب است .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی محصول کشاورزی استان کرمانشاه کشت زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره جهادکشاورزی اسدآباد از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در سال‌جاری در این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته میزان سطح زیرکشت کلزای این شهرستان حدود ۱۴۸ هکتار بوده که این میزان در سال زراعی جاری به ۳۷۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد کشت کلزا شهرستان اسدآباد در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان تعهد بیش از ۵۰ درصد تعهد محقق شده و ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان انجام شد.

مرادی، یکی از جمله مشکلات کشاورزان کلزاکار را سرمازدگی برشمرد و یادآور شد: امسال سرمازدگی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان موجب شد تا از ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان حدود ۲۰ هکتار آن دچار بدسبزی و سرمازدگی و شوک شود که با این اتفاق در حال حاضر سطح زیرکشت موجود حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۸۷۵ تا ۱۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا میانگین ۲.۵ تا ۳ تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

مرادی، تعداد کلزاکاران این شهرستان را ۱۲۸ نفر برشمرد و مطرح کرد: محصول کلزای شهرستان به کارخانه روغن نهاوند ارسال می‌شود، ضمن اینکه از سال گذشته در شهرستان بهار نیز یک سیلو برای تحویل و خرید تضمینی کلزاکاران اسدآبادی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • خسارت سیل به مزارع زعفران آبیز