Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:53:53 GMT

افتخارآفرینان با اراده

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۶۹۸۰

افتخارآفرینان با اراده

۲۴ مهرماه به نام روز ملی پارا المپیک نامگذاری شده است. کمیته ملی پارا المپیک کشور در سال ۷۹ با هدف توسعه ورزش جانبازان و معلولان تاسیس شد که ایجاد زمینه مناسب و تدارک لازم برای شرکت فعال قهرمانان و ورزشکاران جانباز و معلول کشور در رقابتهای مختلف برون مرزی، تلاش برای توسعه ورزش در بین افرادی که دارای معلولیت شدید هستند و تلاش برای توسعه ورزش در بین بانوان جانباز و معلول از جمله اهداف تاسیس این کمیته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشویق و کمک به احیای برنامه‌های پژوهشی در جهت تحقق اهداف کمیته ملی پارا المپیک، ایجاد زمینه‌ها و بستر مناسب برای اجرای فعالیتهای آموزشی به منظور توسعه ورزشهای جانبازان و معلولان و تلاش برای ائتلاف ورزشهای جانبازان و معلولان و جنبشهای جهانی ورزش برای افراد سالم ضمن حفظ هویت ورزش‌های جانبازان و معلولان، تلاش برای تشکیل پایگاههای قهرمانی در کشور و مشارکت هر چه بیشتر قهرمانان دربازیهای پاراالمپیک از دیگر اهداف این کمیته است.

در ۹ دوره‌ای که ایران در مسابقات پاراالمپیک حضور داشته ورزشکاران ایرانی از سال ۱۹۸۸ تا مسابقات امسال در توکیو ۶۹ مدال طلا، ۴۵ مدال نقره و ۴۵ مدال برنز به دست آورده‌اند.

در جایگاه کلی کشورهای حاضر در پاراالمپیک، بهترین دوره حضور ورزشکاران ایرانی مربوط به سال ۲۰۱۲ لندن است که ایران رتبه یازدهم را کسب کرد امسال نیز در مسابقات پاراالمپیک توکیو تیم ایران با ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز در جایگاه سیزدهم قرار گرفت.

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی با بیان اینکه هم اینک ۹۷۸ ورزشکار در این هیات سازماندهی شده‌اند گفت: از این تعداد ۳۰۰ نفر زن هستند.

مصطفی صفایی افزود: برگزاری مسابقات استعدادیابی، توجه ویژه به ورزش همگانی و در اختیار قراردادن مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد به صورت رایگان برای تیمهای ورزشی و ورزشکاران شاخص از جمله برنامه هایی است که در این هیات دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: بی توجهی مسوولان نسبت به ورزش جانبازان و معلولان محسوس است و امیدواریم با مسوولان جدید اداره کل ورزش و جوانان، دولت و استانداری کمبودها جبران شود. 

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی گفت: نداشتن حامی مالی برای اعزام تیمهای ورزشی جانبازان و معلولان، گرانی تجهیزات ورزشی و بودجه بسیار محدود از جمله مشکلاتی است که با آنها مواجه هستیم.

وی افزود: سرانه ورزشی ورزشکاران این هیات نیز ۶۰ درصد دیگر ورزشکاران است.

صفایی ادامه داد: در مسابقات پاراالمپیک امسال در توکیو نیز سرپرست کاروان ایران، هادی رضایی  یک عضو تیم والیبال نشسته این استان و ۲ تن از اعضای تیم بسکتبال با ویلچر نیز مهدی بابادی و حسن عبدی از این استان بودند.

وی گفت: هم اینک نیز در رشته های مختلف از جمله دو و میدانی، بسکتبال با ویلچر، بوچیا، وزنه برداری و شنا ورزشکاران خراسان رضوی به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شوند.

رییس هیات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی افزود: حسن طالبی، اردلان حسین‌زاده، بیتا طیبان، محمدحسین ابراهیم‌زاده، امیرعباس کارگران و مصطفی ماریان، ۶ ورزشکار استان هستند که در اردوی آمادگی تیم ملی دوومیدانی معلولان حضور دارند.

وی ادامه داد: همچنین ابوالفضل پورظریف و محمدصالح عرفانیان در اردوی تیم ملی شنا، آرش ظریفی در اردوی تیم ملی وزنه برداری، مظاهر پایداری در اردوی تیم ملی بسکتبال باویلچر و مرتضی رباط‌جزی در تیم بوچیا حضور دارند و خود را برای مسابقات آسیایی آماده می کنند.

دبیر هیات ورزشهای جانبازان و معلولان خراسان رضوی هم گفت: به مناسبت هفته پاراالمپیک یک دوره مسابقه تیراندازی با تپانچه روز ۲۱ مهر با حضور ۱۹ ورزشکار در ۲ بخش مردان و زنان در مشهد برگزار گردید.

محمدرضا هراتی افزود: این رقابتها که به صورت دوستانه انجام شد می تواند زمینه ساز حضور موفق تیراندازان جانباز و معلول این استان در مسابقات انتخابی تیم ملی پاراتیراندازی شود.

وی ادامه داد: مسابقه دوستانه والیبال نشسته نیز در شهر گناباد بین تیم های کاشمر و گناباد با حضور مسوولان شهرستان و رؤسای هیأت ورزشهای جانبازان و معلولان هر دو شهرستان برگزار و تیم کاشمر با نتیجه سه بر صفر مقابل میزبان خود به پیروزی رسید.

دبیر هیات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی با اشاره به حضور ورزشکاران این استان در اردوهای تیم ملی گفت: ۱۰ تیرانداز معلول استان به منظور کسب آمادگی برای شرکت در مسابقات پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ چین، به مسابقات انتخابی تیم ملی پاراتیراندازی کشور دعوت شدند.

وی افزود: تیراندازان استان شامل مصطفی خادم، مهدی حیرانی، علی میرزایی، عابدین اسفندیاری، نسرین شاهی، نجمه سعادتی، فاطمه محترم، نجمه رحیمی، فرزانه کافی و فاطمه سروری در ۲ بخش تفنگ و تپانچه هستند که از ۲۶ مهرماه برای شرکت در مسابقات انتخابی تیم ملی به تهران خواهند رفت.

هراتی ادامه داد: جانبازان و معلولان باوجود معلولیت و برخی محدودیت‌ها با اراده قوی خود شعار "خواستن توانستن" را عملی کرده‌اند.

برچسب‌ها مشهد توکیو کمیته ملی پارالمپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد توکیو کمیته ملی پارالمپیک مشهد توکیو کمیته ملی پارالمپیک هیات ورزش جانبازان و معلولان خراسان رضوی ورزشهای جانبازان و معلولان جانبازان و معلولان توسعه ورزش تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۶۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  «فاطمه مجلل» بانوی قایقران ارومیه‌ای رشته روئینگ پس از کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در کشور کره جنوبی به همراه «یاسمن حمزه‌پور» مربی‌اش با استقبال مسئولین ورزشی استان   و شهر ارومیه و جمعی از شهروندان و خانواده‌اش به زادگاهش بازگشت.

سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، معاون ورزش و معاون ورزش بانوان اداره کل، سجاد خوبدل رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ارومیه، روسای هیات‌های قایقرانی و ورزش‌های دانشگاهی استان و شهرستان و جمعی از علاقمندان ورزش و خانواده این ورزشکار امروز در فرودگاه از او استقبال کردند.

فاطمه مجلل روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در سه دور رقابت انتخابی المپیک در کشور کره‌جنوبی با کسب بهترین زمان عنوان سوم را کسب و ضمن دریافت اولین سهمیه المپیک برای رشته قایقرانی، اولین بانوی ورزشکار استان آذربایجان‌غربی راه یافته به المپیک لقب گرفت.

پیش از این محسن شادی (رئیس کنونی هیات قایقرانی استان آذربایجان‌غربی) دو بار در المپیک‌های پکن و لندن در رشته قایقرانی حضور داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • گلایه از عدم حضور هیئت دولت در بخش بسطام/برنامه ریزی سفر خوب نبود
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • فاجعه در بازی پیشکسوتان استقلال - تهرانجوان ؛بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • افشاگری از اتفاقات تلخ در فوتبال تهران
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو