Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@04:17:38 GMT

خودداری از برداشت زودهنگام کیوی

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۷۰۱۲

خودداری از برداشت زودهنگام کیوی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان این خبر با بیان اینکه بهترین زمان برداشت کیوی آبان ماه است، گفت: باغداران از برداشت زود هنگام کیوی به دلیل پایین بودن قند، ترش مزه بودن و عدم عطر و طعم واقعی در رقابت با بازار پسندی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: کیوی در مقایسه با سایر درختان نیمه گرمسیری با آفات و بیماری‌های کمتری مواجه بوده و خسارت زیادی از این نظر متحمل نمی‌شود و مقاومت آن به سرما بیش از مرکبات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان افزود: ۳۵۰ هکتار  از باغ های  کیوی این شهرستان بارور است؛ که پیش بینی می‌شود بیش از ۸ هزارو ۸۰۰ تن کیوی برداشت شود.

اسلامی گفت: کیوی به دلیل خاصیت کاهش بر سطح تری گلیسرید از غلظت خون می‌کاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سکته‌ها و سرطان‌ها جلوگیری می‌کند. کیوی سرشار از ویتامین C، A، E، کلسیم، آهن و فولیک اسید است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل افزود: بهترین نوع کیوی برای صادرات رقم هایوارد است که به کشور‌های آسیای میانه، حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مازندران برداشت کیوی صادرات کیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت