Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@03:13:24 GMT

افزایش ۱۰ برابری اعتبارات کوهستان

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۷۲۲۱

افزایش ۱۰ برابری اعتبارات کوهستان

فضاهای اکولوژیک طبیعی، اماکن مذهبی، روستاهای مقصد گردشگری، تفرجگاه‌ها، کاخ موزه‌ها، خانه موزه‌ها، بوستان‌های فرامنطقه‌ای، مراکز تجاری سنتی و مدرن، باغ سفارتخانه‌ها و ... از جمله ظرفیت‌های متنوع گردشگری در شمال پایتخت هستند که در طول هفته و به‌خصوص روزهای پایانی هفته تعداد کثیری از شهروندان را به سوی خود می‌کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کوهپایه شمیرانات با محصولاتی مانند سبزی‌های کوهی و دارویی، عسل و سایر محصولات باغی از جاذبه‌هایی است که گردشگری سلامت را در این منطقه پررونق می‌کند. از سوی دیگر، ۱۴ بیمارستان و مرکز درمانی هم در منطقه یک فعالیت می‌کنند که برخی از آنها مانند مرکز سلول‌های بنیادین خدمات خاصی را به متقاضیان عرضه می‌کنند.
سیاستگذاری مدیریت شهری در دوره کنونی، تلاش در زمینه تغییر رویکرد سرمایه‌گذاری در منطقه از مسکن به بخش خدمات و گردشگری و جلب سرمایه‌گذاران به منظور تقویت فضاهای تفرجگاهی و فرهنگی همچنین ارتقای وضعیت گردشگری در ۳ روددره درکه، دارآباد و دربند با رویکرد حفاظت از محیط‌زیست و بهینه سازی هزینه و درآمد است.
ساخت مسیرهای سلامت، تقویت مسیرهای کوهنوردی و ایمن سازی آنها، ساخت یک ایستگاه آتش نشانی و ۳ پایگاه امداد و نجات، تعویض مخازن پسماند، ثبت ملی توچال از جمله این اقدامات است. در این مسیر، خاطرنشان می‌شود که در مجموع، اعتبارات کوهستان در مقایسه با سال گذشته ۱۰ برابر شده است. فضاهای گردشگری در شمال تهران باید با برنامه‌ریزی، بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نو و حل مشکلات زیرساختی تجهیز شوند تا منابع جدید درآمدی تحقق یابد و شهروندان از آن بهره‌مند شوند.
اساساً زیبایی کوهستان به این است که  موزه‌ای به وسعت کوهستان در شهر داشته باشیم. بنابراین، تلاش مدیریت شهری در حریم و ارتفاعات شمیران با توجه به تهدید سا خت و ساز غیرمجاز و حضور پرتعداد گردشگران بر حفظ ارزش‌های اکولوژیک و تفرجگاهی آن استوار است. در این راستا، شهرداری همه توان خود را برای حفظ کوهستان و حقوق عمومی شهر و شهروندان به کار می‌گیرد.

کد خبر 631900 برچسب‌ها منطقه ۱ همشهری محله موزه شهردار

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۱ همشهری محله موزه شهردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل در کنار کلزا، سویا، کنجد و آفتابگردان از جمله محصولات خانواده دانه های روغنی هستند که در شمال استان به زیر کشت می روند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد