Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ایوان کوروچ» وزیر امور خارجه اسلواکی با «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار چشم انداز روابط قزاقستان و اسلواکی با تکیه بر تقویت همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

طرفین در بخش دیگری همچنین تامین امنیت منطقه‌ای در چارچوب تثبیت وضعیت در افغانستان را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکایف ضمن ابراز خوشامد گویی به وزیر امور خارجه اسلواکی به اهمیت قابل توجه سفر وی به «نورسلطان» برای ایجاد انگیزه در توسعه همکاری‌های دوجانبه اشاره کرد.

وی همچنین در مورد اقدامات قزاقستان برای مقابله با کرونا، تلاش برای تثبیت وضعیت در افغانستان و ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور صحبت کرد.

وزیر امور خارجه اسلواکی قبل از دیدار با تاکایف در محل وزارت امور خارجه قزاقستان با «اکان رحمتولین» سرپرست وزارت امور خارجه قزاقستان مذاکره کرده است.

در مذاکرات دو طرف وضعیت فعلی و دورنمای توسعه گفت و گوی سیاسی قزاقستان و اسلواکی، تعامل در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری را بررسی و در خصوص موضوعات مهم دستور کار بین المللی، امنیت جهانی و منطقه‌ای، به ویژه، وضعیت در افغانستان تبادل نظر صورت گرفت.

طرفین به سطح بالای تعامل بین «نورسلطان» و «براتیسلاو» در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای از جمله سازمان ملل متحد، اشاره کردند.

در پایان این مذاکرات، برای توسعه روابط یادداشت تفاهم همکاری بین وزارتخانه‌های امور خارجه دو کشور امضا شد.

علاوه بر این، روسای نهاد دیپلماتیک دو کشور در میزگردی تحت عنوان «قزاقستان و اسلواکی، فرصت‌های جدید همکاری در مرحله جدید» با حضور نمایندگان شرکت‌های ملی، وزارتخانه‌ها و نهادها و همچنین بیش از 30 شرکت قزاقی و اسلواکی شرکت کردند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان اسلواکی وزیر خارجه رئیس جمهور روابط دوجانبه خارجه اسلواکی امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: در سفر رئیس جمهور کشورمان به سریلانکا (در چارچوب سیاست نگاه به آسیا)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، با حضور روسای جمهور و مقامات دو کشور افتتاح شد.

‏وی افزود: پیش از آن رییس جمهور محترم در شهرهای تاریخی لاهور و کراچی (مراکز فرهنگی و اقتصادی پاکستان) با اقشار دانشگاهیان، فرهیختگان، تجار و فعالین اقتصادی دیدار و گفت‌وگو داشتند.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اشتیاق گسترده مردمی، علی‌الخصوص در میان جوانان، در ابراز محبت و احساسات به مقام معظم رهبری و اشتیاق دیدار رییس جمهور کشورمان، در خیابان‌ها و میادین شهرهای پاکستان و بطور خاص در فضای مجازی به شکل کم سابقه‌ای مشهود بود.

کد خبر 6088623 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان