Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ پس از ۱۰ روز از وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری شهرستان اندیکا، حجم خسارات در کنار حجم بالای محرومیت در کنار نبود راه‌های دسترسی راحت، تهیه همچنان تهیه برآورد صحیح از حجم خسارات و امداد رسانی کامل را سخت کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اهواز ، علی رغم ورود مجموعه های امدادی جهادی به شهرستان اندیکا جهت کمک‌رسانی به زلزله زدگان ، وسعت منطقه زلزله زده و جاده های صعب العبور روستاها کار امداد رسانی را با مشکل روبرو کرده هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از وقوع زلزله هفته گذشته شهرستان اندیکا و پس لرزه های شدیدی که روی داد اخباری مبنی بر خسارتی به منازل روستایی عشایر این منطقه منتشر شد که برای بررسی وضعیت مناطق زلزله زده و تهیه گزارش همراه شدیم با مجموعه های جهادی در روستاهای بخش چلو. حجم بیشتر خسارات زلزله اندیکا در روستاهای بخش چلو اتفاق افتاده که علت آن نوع سازه منازل عشایری این منطقه که از سنگ و چوب است می باشد.

قشلاقی بودن منطقه باعث شده ساکنین محدودی در روستاها حاضر باشند و شاهد تلفات جانی نباشیم. اما با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و بازگشت عشایر از ییلاق به منازل تخریب شده خود، در صورت عدم اقدام عاجل از سوی دولت پیش بینی زمستانی سخت برای مردم این منطقه را خواهیم داشت.

در این میان، رضا فرامرزی مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان با بیان اینکه در زلزله اخیر به بیش از 50 مدرسه روستایی و عشایری منطقه اندیکا آسیب وارد شده است، نبود مدرسه سالم برای عشایری کوچ کننده را یک چالش جدید برای آموزش و پروش استان بیان کرد و خواستار اعزام کمک‌های امدادی و جهادی به منطقه شد.

آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده استان خوزستان| بسیج امکانات تا رفع کامل مشکلات/ زمین‌لرزه حجم کوچکی از محرومیت را به نمایش گذاشت+ فیلمامدادرسانی دستگاه‌ها در مناطق زلزله‌زده استان خوزستان ادامه داردریشه عقب‌ماندگی خوزستان درون‌استانی است

فرآمرزی با بیان اینکه برخی از مدارس سنتی ساز در زلزله اخیر آسیب جدی دیده‌اند، اظهار داشت: متاسفانه به بیش از 50 مدرسه عشایری در شهرستان‌های لالی، اندیکا و ایذه آسیب‌های جزئی و کلی دیدند که برخی از مدارس سنگی و لیری به کلی در منطقه چلو شهرستان اندیکا ویران شدند و تعدادی از مدارس آجری و نوساز هم دچار ترک خوردگی دیوار کف و سقف ساختمانها نشست پی‌های ساختمان، ریزش پلاستر و گچ ساختمان شکستن شیشه‌های پنجره‌ها و خسارات جزئی دیگر شده است.

گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از روستاهای زلزله زده بخش چلو را در ادامه دنبال کنید.

انتهای پیام/331/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان اندیکا زلزله زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم

رئیس قوه قضائیه گفت: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته باشیم، با صرف در اتاق نشستن و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای اداری استان هرمزگان، اظهار کرد: نسبت به سفر قبلی خود به استان هرمزگان در اسفند ۱۴۰۰ شاهد هستم که این استان به لحاظ شاخص‌های مشخصی از جهات گوناگون پیشرفت‌های محسوسی داشته است، به طور مشخص وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان همچون سایر مناطق کشور به طرز چشمگیری بهبود یافته است؛ البته همچنان نواقص و کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها اقدامات عاجلی را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: ما مسئولان باید با روحیه جهادی و حضور میدانی و تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن‌ها را داشته باشیم، با صرف در اتاق نشستن و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم، البته هدف ما از حضور بدون واسطه در میان مردم و شنیدن مستقیم مشکلات و مسائل آنها، کار تبلیغاتی نیست که اگر چنین باشد اقدام ما برکت ندارد و کاری جلو نمی‌رود.

رئیس قوه قضائیه گفت: مشارکت مردم در امر مهم جهش تولید که شعار و هدف اساسی سال است با حرف زدن محقق نمی‌شود بلکه باید زمینه‌ها و بسترهای مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنیم؛ در این رابطه دولت باید از تصدیگری خود بکاهد و بر حمایتگری و نظارت خود بیفزاید.

وی بیان داشت: طی مدت اخیر اتفاقاتی در صحنه جهانی و منطقه‌ای رخ داد که به واسطه آن اتفاقات، جایگاه نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای ارتقا محسوسی پیدا کرد و بر بازدارندگی و عزت و شوکت نظام ما در منطقه و دنیا افزوده شد؛ بر همین اساس باید از این فرصت پیش آمده بهره بگیریم و ارتباطات وثیق و تعریف شده خود را با کشورهای منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای توسعه و عمق ببخشیم.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مردم ما شایسته خدمت بیشتر هستند، امروز این مردم در زمینه‌های مختلف معیشتی و تأمین مسکن و برخی امور فرهنگی با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند؛ همه ما مسئولان و کارگزاران برای رفع این مسائل و مشکلات باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، اظهار کرد: موضوعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بر یکدیگر تأثیر و تأثر دارند؛ توجه به امور فرهنگی از اولویت‌های مهم است؛ در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.

رئیس عدلیه گفت: امروز دشمن اخلاق و فرهنگ و آموزه‌های دینی و اسلامی ما را هدف گرفته است لذا اگر به مقوله فرهنگی توجه نکنیم ممکن است تبعات این امر به مقولات امنیتی نیز سرایت کند.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای بیان داشت: امروز قاچاق یکی از مشکلات کشور است؛ ما از یک طرف در مقوله بنزین با ناترازی در تولید و مصرف مواجهیم و از طرفی دیگر در کشور ما بنزین و گازوئیل قاچاق می‌شود. باید تلاش کنیم این مشکل را رفع کنیم.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح ما به پیشرفت‌های چشمگیر و بزرگی نائل شده‌اند و نکته قابل تأمل آنکه این پیشرفت‌های چشمگیر در زمان تحریم‌ها صورت گرفته است، حال موضوع این است که آیا ما در عرصه‌های دیگر نظیر خودروسازی نیز نمی‌توانیم به پیشرفت‌هایی همچون پیشرفت‌های چشمگیر عرصه دفاعی نائل بیاییم.

کد خبر 750158

دیگر خبرها

  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم