Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: هنگام نصب وسایل گرمایشی، دودکش و اتصالات در داخل و خارج دیوار باید از جنس مقاوم و بدون هیچ گونه منفذ یا نشتی در سرتاسر آن باشد و برای استفاده از چنین وسایلی تمام نکات ایمنی مورد توجه قرار گرفته و در صورت نیاز، این امور به متخصصان سپرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی  با بیان اینکه در چند سال اخیر حوادث تلخی بر اثر استنشاق گاز و عدم رعایت نکات ایمنی در نصب بخاری گازی شاهد بوده‌ایم، اظهار کرد: علائم مسمومیت با مونواکسید کربن می‌تواند طیف وسیعی از علائم را شامل شود و همین امر باعث شده افراد مسموم خیال کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ابتلای تمام افراد خانواده به علائمی شبیه به آنفلوانزا، بروز مسمومیت در افراد را نشان می‌دهد، افزود: سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بیقراری، خستگی و کاهش قدرت عضلانی، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید از علائم عمومی مسمومیت‌ها است و چنانچه افراد متوجه چنین علائمی شدند، با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: کسی که دچار گاز گرفتگی شده باید از محیط آلوده به هوای آزاد منتقل شده، یقه پیراهن، کمربند و لباس‌های تنگ او را باز کرده و در صورت امکان عملیات اکسیژن دهی به فرد مسموم توسط دیگران با نهایت دقت انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه باز نگه داشتن راه‌های تنفسی و تماس با اورژانس در مراحل بعدی درمانی باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: خارج کردن افراد آسیب دیده از محیط آلوده و قرار دادن آن‌ها در محیط باز از مهمترین اقدامات پیشگیرانه محسوب می‌شود.

کاوه آهنگر تاکید کرد: هنگام نصب وسایل گرمایشی، دودکش و اتصالات در داخل و خارج دیوار باید از جنس مقاوم و بدون هیچ گونه منفذ یا نشتی در سرتاسر آن باشد و برای استفاده از چنین وسایلی تمام نکات ایمنی مورد توجه قرار گرفته و در صورت نیاز، این امور به متخصصان امر سپرده شود.
راهکار رفع سردی دودکش‌ها

وی درباره سردی دودکش هنگام روشن بودن بخاری‌ها گفت: با باز گذاشتن بخشی از در یا پنجره که در مسیر جریان هوا است، اکسیژن کافی به محیط می‌رسد و سردی دودکش برطرف می‌شود، اما در صورتی که پس از گذشت چند دقیقه بازهم دودکش به دلایل مختلف گرم نشد، توصیه می‌شود وسیله گازسوز خاموش شده و متخصصان آن را کاملاً بررسی کنند تا آن موقع می‌توان برای گرم کردن محیط از بخاری برقی به‌طور موقت استفاده کرد.

کاوه آهنگر ادامه داد: دودکش‌ها باید به‌صورت اصولی و استاندارد تا پشت بام منزل اجرا و اکسیژن کافی برای سوخت وسیله گازسوز در محیط تأمین شود؛ دودکش‌هایی که از دیوار‌های جانبی و پنجره ساختمان و به صورت غیراصولی خارج شده‌اند و ارتفاع آن‌ها کمتر از بام ساختمان است، عملاً امکان تهویه محصولات احتراق را به طور مطلوب نداشته و خطرآفرین است.

وی با تاکید بر اینکه به‌طور کلی کلاهک H از کلاهک تکی برتر است و حتی برای وسایل گازسوز با نرخ حرارتی بالا مثل موتورخانه‌ها الزامی است، تصریح کرد: اجرای صحیح و اصولی دودکش‌ها تا پشت بام، نصب کلاهک H بر روی آن و رعایت فاصله دودکش از دیوار‌های جانبی و ارتفاع دودکش حداقل یک متر بالاتر از سطح پشت بام، باید مورد توجه قرار گیرد.
هر وسیله دودکش مجزا داشته باشد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان به کارگیری لوله‌های آکاردئونی آلومینیومی را به هیچ وجه مجاز ندانست و تاکید کرد: شیب لوله‌های افقی در داخل واحد‌ها باید رو به بالا و ارتفاع قسمت‌های عمودی لوله حداقل سه برابر طول افقی آن باشد؛ قطر لوله دودکش نیز باید مساوی یا بزرگ‌تر از قطر لوله خروجی دستگاه حرارتی باشد.

وی با اشاره به اینکه هر وسیله درون سوز مانند بخاری، آب گرم کن و ... باید دارای دودکش مناسب و لوله رابط مجزا و مستقل باشد، اضافه کرد: قسمت عمودی دودکش باید روی پایه‌های مناسب قرار گیرد تا وزن آن به پایه منتقل شود، در ضمن لازم است طول عمودی دودکش با بست‌های مناسب به دیوار محکم شود.

کاوه آهنگر در خصوص نصب وسایل گازسوز مانند پکیچ و آبگرم کن دیواری، گفت: در نصب این وسایل باید به استاندارد‌های مربوط و دستورالعمل نصب شرکت تولید کننده توجه کافی شود؛ به‌طور کلی در فضا‌های کمتر از ۶۰ متر مربع نصب آبگرمکن و پکیچ خطرآفرین است و نصب آن باید با رعایت ضوابط و پیش بینی تهویه مناسب صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از بخاری‌های بدون نیاز به دودکش بر اساس استاندارد ایران در اتاق خواب، حمام و محیط‌های بسته و کوچک ممنوع است، اظهار کرد: بر اساس این استاندارد دامنه کاربرد این دستگاه محدود به اماکن پر رفت آمد است که اکسیژن کافی برای محیط را تأمین می‌کند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز گرفتگی وسایل گرمایشی مورد توجه قرار نصب وسایل دودکش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: هدف اصلی این طرح تجهیز سیستم گرمایشی مدارس مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حمید شیرازیانی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی طرح شهید عرب اظهار کرد: در ابتدای کار، مدارسی در سطح استان شناسایی و بررسی می‌شود، این شناسایی نخستین مرحله از اجرای طرح شهید عرب است.

وی افزود: سهمیه تعیین شده از سوی آموزش و پرورش برای اجرای این طرح، ۸۱ مدرسه است که ضرورت دارد کارشناسان ما برای بررسی و برآورد هزینه از این مدارس بازدید داشته باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: سیستم گرمایش و سرمایش بیشتر این مدارس دارای نواقص و ایرادات کوچک و جزئی است؛ بعضی مدارس نیاز به تعویض شمعک و بعضی دیگر نیاز به تعویض رادیاتور دارند.

شیرازیانی اضافه کرد: قرار است از محل استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز خریداری و تحویل پیمانکار تعیین شده از سوی آموزش و پرورش شود.

در ادامه مجتبی قمری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان و مسئول قرارگاه جهادی عدالت تربیتی با اشاره به کلیات طرح، تصریح کرد: ارگان‌ها و نهادهای مختلفی پشتیبان این طرح هستند.

وی تصریح کرد: بعضی از این نهادها با تأمین بخشی از هزینه‌ها، بعضی با تأمین تجهیزات با کیفیت و ارزان قیمت، بعضی با کمک در اجرا و عملیاتی کردن طرح و بعضی نیز با معرفی و شناسایی مدارس، نقش خود را ایفا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: از جمله این نهادها می‌توان به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، جامعه خیران مدرسه‌ساز، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و قرارگاه جهادی عدالت تربیتی اشاره کرد.

قمری گفت: بسط فرهنگ نیکوکاری، ترویج روحیه جهادی، ایجاد بستر آشنایی دانش‌آموزان با گروه‌های جهادی و بهینه‌سازی و استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از اهداف طرح شهید عرب است.

به گزارش ایمنا، شهید علی عرب ملقب به ققنوس دفاع مقدس، سال ۱۳۴۹ در زرند کرمان متولد شد و در روز دوم عملیات کربلای یک در حالی که تنها ۱۶ سال داشت، با افتادن در آتش خود را فدای هم‌رزمانش کرد.

کد خبر 747856

دیگر خبرها

  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • همایش پاکسازی ساحل در گناوه برگزار شد
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد