Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مصاحبه‌ای گفت کسانی که حمله به مسجد شیعیان در قندهار را انجام دادند قادر به محقق کردن اهدافشان نخواهند بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان شامگاه جمعه گفت که جهان نباید افغانستان را در انزوا رها کند و رها کردن افغانستان در انزوا به نفع هیچ کسی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که با شبکه الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «جامعه بین‌المللی باید به مسئولیت خود در برسمیت شناختن نظام افغانستان و تقویت آن عمل کند».
این مقام طالبان گفت که اوضاع امنیتی در افغانستان با خروج نیروهای خارجی از این کشور بهبود یافته است.
وی در ادامه گفت: «به هیچ کسی اجازه نخواهیم داد تا از سرزمین‌های ما علیه کسی استفاده کند و حکومت افغانستان فراگیر بوده و  نماینده تمامی بخشهای کشور است».
محمد نعیم به حمله تروریستی گروه داعش به مسجد شیعیان در قندهار نیز اشاره کرد و گفت: «حمله به مسجد شیعیان فاجعه آمیز بوده و افرادی که افکار افراطی داشتند آن را انجام دادند».
سخنگوی دفتر سیاسی طالبان ادامه داد: «به کسانی که حمله به مسجد را انجام دادند می‌گوییم که قادر به محقق کردن اهدافشان نخواهند بود».
ظهر دیروز در نتیجه حمله تروریستی به مسجد فاطمیه واقع در ناحیه اول قندهار در جنوب افغانستان ده‌ها تن از شیعیان این ولایت شهید و مجروح شدند.
منابع امنیتی در افغانستان اعلام کردند در نتیجه وقوع 3 انفجار پیاپی در هنگام برگزاری نماز جمعه دیروز (23 مهر) 33 تن شهید و 74 تن دیگر مجروح شدند.
در همین حال برخی منابع خبری از شهادت 41 تن در این انفجار گزارش داده‌اند.
سخنگوی طالبان در واکنش به این حمله تروریستی ضمن محکوم کردن آن گفت که دستور بازداشت و پیگرد تمامی عاملان این حمله صادر شده است.
جمعه هفته گذشته نیز در نتیجه انفجاری در مسجد قندوز واقع در شمال افغانستان 43 تن شهید و بیش از 100 تن مجروح شدند.
داعش در حالی مسئولیت حملات انتحاری دیروز به مسجد شیعیان در قندهار را بر عهده گرفته که  پیش از این طالبان اعلام کرده بود داعش تهدیدی در افغانستان نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسجد شیعیان قندهار مسجد شیعیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۷ نفر شهید شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، رسانه های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشاء روی داده است.

گفته می شود امام جماعت این مسجد به همراه ۶ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌ اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص بیانیه ای صادر نکرده اند.

تا کنون اخبار و اطلاعات بیشتری در این خصوص رسانه ای نشده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

کد خبر 6092548

دیگر خبرها

  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۷ نفر شهید شدند
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند