Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@18:59:58 GMT

صنعت ابزارآلات در ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۷۶۵۱

صنعت ابزارآلات در ایران

با توجه به ظرفیت‌های کشور ما در حوزه کارخانجات وپروژه‌های صنعتی، قطعا وجود دانش و تکنولوژی ساخت و راه‌اندازی کارخانجات حائز اهمیت است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تهران ابزار، طبق نوشته مجله اطلاعات صنعتی ایران، اگر بخواهیم به یکی از مهم‌ترین صنایع ایران توجه شما را جلب کنیم باید به صنایعی که به نفت و گاز مربوط می‌شوند، بدیهی است صنایع دیگر همچون صنعت ساختمان، سیمان، فولاد، آلومینیوم و امثالهم از اهمیت بالایی برخوردار هستند، لکن بدلیل الزامات اقتصادی که از فروش نفت یا میعانات نفتی سرچشمه می‌گیرد، این صنعت (صنعت نفت) جایگاه ویژه‌ای را در بین صنایع کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش اهمیت ابزارآلات و تجهیزات صنعتی را در ایجاد، راه‌اندازی، بهره‌برداری و نگهداری صنایع مرتبط با نفت بررسی نموده‌ایم.

بر اساس یک نگاه کلی در حدود 60 تا 65 درصد ارزش مالی یک پروژه به بخش کالا و تجهیزات تعلق دارد. بر همین اساس در حدود 15 تا 25 درصد ارزش مربوط به طراحی و 15 تا 25 درصد هزینه تمام شده ی یک پروژه را اجرای آن پروژه – ساخت پروژه – تشکیل می‌دهد.

با توجه به مواردی که گفته شد برای ایجاد صنایع مانند: نفت و گاز، انتقال مواد خام، توسعه مکان‌ها مسکونی، رفاهی و همچنین بهداشتی، خدماتی، حتماً در تمامی آن‌ها نیاز زیادی به تاسیسات مکانیکی می‌باشد و در این بین برای ایجاد یک سیستم یا تاسیسات مکانیکی نیازمند تجهیزات و ابزارآلات و همچنین کالای خاص آن پروژه هستیم.

دسته‌بندی‌های ابزار و تجهیزات

ابزار و تجهیزات در صنعت به چند دسته بندی کلی تقسیم می‌شوند:

ابزار و تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک

ابزار و تجهیزات کارگاهی و تعمیرگاهی

ابزار و تجهیزات بازرسی و ابزار دقیق

ماشین‌آلات و تجهیزات ویژه که عموما" بر اساس نیاز یک پروژه طراحی و ساخته می‌شوند.

فروشگاه اینترنتی تهران ابزار به جهت سال‌ها فعالیت صادقانه در ارائه و فروش انواع تجهیزات صنعتی، از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران در زمینه فروش ابزارآلات بوده، که در طی سال های فعالیت خود، هدف خود را بر پایه معرفی و فروش انواع برندهای مطرح ابزارآلات و تجهیزات با کیفیت و اصل صنعتی، به صورت اینترنتی قرار داده است.

شما عزیزان می‌توانید برای ورود به سایت تهران ابزار و مشاهده انواع محصولات با کیفیت و اصل > را کلیک بفرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابزار و تجهیزات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران دقایقی قبل با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد.

به گزارش ایسنا؛ سیدابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران سخنرانی خواهد کرد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • از فروش موبایل‌واره تا دستگیری ۳نفر به دلیل عکس گرفتن از سوال‌ها کنکور