Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@15:31:18 GMT

رفع مشکلات بهزیستی در اولویت قرار دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۷۷۲۸

رفع مشکلات بهزیستی در اولویت قرار دارد

ایسنا/زنجان استاندار زنجان با اشاره به اینکه پرداختن به مسائل بهزیستی از اولویت‌های کاری پیش رو در استان به‌ شمار می‌رود، گفت: معلولان همان‌قدر حق حیات و بهره‌مندی از زیست‌بوم اجتماعی، فردی، ملی و بین‌المللی دارند که یک فرد غیرمعلول دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی استانداری زنجان، محسن افشارچی روز گذشته (۲۳ مهرماه) در دیدار با شماری از نابینایان و سالمندان بهزیستی استان افزود: بهزیستی در تصویر بزرگ عدالت قرار می‌گیرد، با توجه به مشکلات اقتصادی کشور در سال‌های گذشته به طور معمول هر چیز دیگری غیر از اقتصاد به مستحبات تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسئله اقتصاد همواره بر همه مسائل دیگر غلبه کرده است، ادامه داد: وقتی به مسائل بهزیستی، اجتماعی و آسیب‌ها می‌رسیم، به میزان زیادی منفعلانه عمل می‌کنیم که باید به طور مستقل به آن فکر کرد و نباید از این مسائل به سادگی رد شد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به درخواست‌های نمایندگان جامعه معلولان زنجانی در این جلسه برای حل مشکلات مبتلابه این قشر، اظهار کرد: امروز کشور و استان زنجان به لحاظ بودجه‌ای محدودیت‌هایی دارد که سال‌های آینده نیز انقباضی خواهد بود اما برای حمایت از این افراد و کاهش فشارها، ایجاد هماهنگی بین دستگاهی ضروری است و این مهم انجام خواهد شد.

استاندار زنجان در خصوص مناسب‌سازی محیط و مسائل پیرامونی آن به ویژه فعالیت‌های مربوط به وظایق شهرداری یادآور شد: در این زمینه نیز نسبت به انجام کارها با عزم جدی حرکت خواهیم کرد و این‌گونه نیست که زیرمجموعه‌ای وظیفه قانونی خود را فراموش کند.

وی با بیان اینکه مشکلات مطرح شده توسط مسئولان ذی‌ربط باید پیگیری و پاسخ داده شود، اضافه کرد: روشندلان باید حیات اجتماعی داشته باشند و آماده‌سازی زیست‌بومی اجتماعی، از جمله مسائل مهم محسوب می‌شود.

افشارچی با اشاره به اینکه باید از ایده‌های نو برای پیشبرد کارها بهره برد، افزود: روشندلان از قوه حافظه بیشتری نسبت به افراد عادی برخوردارند که برای یاری و رشد علمی آنان، برگزاری استارتاپ‌ها دنبال خواهد شد.

وی شمار روشندلان تحت پوشش بهزیستی را ۹۳۰ نفر ذکر و خاطرنشان کرد: روزهای خوبی در انتظار روشندلان است که امیدواریم افراد توانمندی وارد عرصه‌های مختلف شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان عصای سفید معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای برنامه پیشگیری‌های رشدمدار و نظام مراقبت ملی دانش‌آموزی و با هدف بررسی آسیب‌های خاص حوزه دانش‌آموزی و نحوه مداخلات پیشگیرانه جلسه‌ای با حضور متولیان آموزش و پرورش، بهزیستی و پلیس فتا تشکیل شد.

سید هادی مصطفوی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در این جلسه با اشاره با آسیب‌های شناسایی شده در مدارس و حوزه دانش آموزی عنوان کرد: مسائل مربوط به ترک و بازماندگی از تحصیل، پیشگیری از خشونت، پیشگیری از خودکشی، جرایم و آسیب‌های فضای مجازی، استعمال دخانیات و موارد مبتلابه جامعه دانش آموزی در رصد این معاونت بوده و تلاش داریم با حساسیت و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش موضوعات مورد اشاره که امنیت روانی مدارس و جامعه را می‌تواند دچار آسیب نماید، اقدام نمائیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه آموزش و پرورش بعد از حوزه خانواده یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی است، بیان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان تلاش دارد با هدف تسهیل تعامل این دو نهاد در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این مرز و بوم برای رسیدن هرچه بیشتر به جامعه‌ای سالم و شکوفا نقشی درخور را ایفا نماید؛ زیرا مسائل روانی و تربیتی دانش‌آموزان دغدغه‌ی خانواده‌ها، مسئولین و همه است.

مصطفوی با اشاره به اینکه آشناسازی دانش آموزان با قوانین و آسیب‌های اجتماعی می‌تواند گام بلند و مهمی در پیشگیری از مسائل حوزه دانش‌آموزی داشته باشد، تشریح کرد: در راستای این هدف معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در طرحی ابتکاری اقدام به «راه‌اندازی ایستگاه قانون» در سطح شهر نموده و در فاز بعدی این طرح، مدارس و ادارات استان هم تحت پوشش نیز ایستگاه قانون می‌گیرند که در مدارس بطور خاص قرار است جایگاه و تابلوهایی متناسب با محیط مدارس طراحی و نصب گردند تا به صورت دوره‌ای قوانین و موضوعات احصا شده در آنها نصب و پیاده‌سازی گردند و دانش‌آموزان با مطالعه آن موارد سطح دانش خود را در حوزه سوادرسانه‌ای و فضای مجازی، قوانین، مضرات استفاده از مواد دخانی و … بالا ببرند.

وی همچنین از اجرای طرح قاضی مدرسه از مهرماه سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: در نظر داریم بصورت فازبندی شده هیئت‌های صلح‌یاری دانش‌آموزی را در تمامی مدارس استان راه اندازی نمائیم تا از ظرفیت جامعه دانش‌آموزی در بحث هیئت‌های صلح و صلح‌یاران استفاده گردد و این صلح‌یاران متولی رفع اختلافات در مدارس خود شده و اقدامات مناسبی در کاهش و پیشگیری از مسائل بردارند.

کد خبر 6099756

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای ارتقای سیستم آموزشی/ معلمان درصدر حل مسائل هستند
  • پیشرفت علم و فناوری در مرکزی نیازمند دانش بنیان کردن تولید است
  • بهزیستی آسیب‌های اجتماعی نوظهور را شناسایی کند‌
  • ملاقات مردمی رییس سازمان حفاظت محیط زیست با هدف رسیدگی به مشکلات
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن