Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منابع درآمدی اماکن میراثی فارس باید به استان برگردد و در همین استان هزینه شود، گفت: اینکه درآمد و عواید حاصل از اماکن گردشگری فارس به استان‌های دیگر برود و هزینه شود، قابل قبول نیست.

ابراهیم عزیزی شامگاه جمعه 23 مهرماه در دیدار با برخی از فعالان، صاحب نظران و پیشکسوتان عرصه گردشگری فارس که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان در جوار آرامگاه حافظ برگزار شد، به بررسیرمسائل، کاستی‌ها و مشکلات عرصه گردشگری پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی نوع نگاه ما به موضوع گردشگری و میراث فرهنگی نگاه ناقصی است و نباید به این حوزه تهدید محور نگریست.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نگاه فرصت محور به گردشگری و استفاده از تجربیات کشورها در این عرصه بیان کرد: بسیاری از کشورها با استفاده از ظرفیت‌های اندک خود درآمدهای سرشاری را از راه گردشگری جذب می کنند در حالی که کشور ما دارای ظرفیت‌های بسیاری در این حوزه است.

عزیزی ادامه داد: نباید این گونه فکر کنیم که همه مشکلات گردشگری را باید دولت حل کند در حالی که خودمان باید دست به کار شده و با طرح‌های خلاقانه و مردمی و استفاده از ظرفیت های بومی و محلی این صنعت را فعال کرد.

او با تاکید بر خلق قانون‌های کاربردی با مشارکت فعالان عرصه گردشگری، گفت: قانون گردشگری از آسمان به زمین نمی‌آید بلکه انسان‌ها قانون می‌نویسند لذا باید طرح‌ها و نظرات کارشناسی را تبدیل به قانون مناسب کرد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نگاه ضعیف به بحث سرمایه گذاری، ادامه داد: تا زمانی که نگاهمان را به سرمایه گذاری و سرمایه گذار تغییر ندهیم، مشکلات گردشگری قابل حل نخواهد بود ضمن اینکه از پراکندگی و موازی کاری نیز باید پرهیز کرد.

عزیزی بر حمایت بانک‌ها از گردشگری تاکید کرد و گفت: با قوانین و مدیران کارآمد می‌توان تا حد زیادی مشکلات عرصه گردشگری را حل کرد که یک قسمت آن در حوزه اختیارات مجلس و دولت است.

او همچنین به بحث اداره اماکن در خارج از استان اشاره و با ناصحیح خواندن این نوع مدیریت گفت: هیات امنای اماکن میراثی استان فارس در تهران تصمیم گیری می‌کنند که از نظر ما این وضعیت هیچ توجیهی ندارد لذا اصرار ما این است که هیات امنا در داخل استان باید شکل بگیرد.

عزیزی با بیان اینکه نگاه دگم و بسته در حوزه گردشگری جواب نمی‌دهد، اشاره‌ای نیز به بافت تاریخی  شیراز کرد و گفت: اماکن میراثی ما در بافت تاریخی به عنوان یک سرمایه باید حفظ شود و در این شکی نیست اما این را هم باید قبول کرد همه بافت و ابنیه موجود در آن را نمی‌توان میراثی دانست، چراکه حتی مردم ساکن در این بافت‌ها خودشان نسبت به مشکلات و آسیب‌های موجود، معترض هستند و خواستار تعیین تکلیف کارشناسی این امر بوده‌اند.

او با تاکید مجدد بر حفظ اماکن ارزشمند میراثی افزود: حرف بنده این است که باید با نگاه واقع بینانه و هوشمندانه به توسعه بافت تاریخی  بپردازیم لذا نباید تصمیمات غیر کارشناسی و عجولانه در این عرصه اتخاذ کرد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار ارائه پیشنهادات، طرح‌ها و بسته‌های کار شناسی کارساز از سوی فعالان عرصه گردشگری شد و گفت: در قالب طرح و لایحه، دولت و مجلس می‌توانند در این حوزه اثرگذار باشند ضمن اینکه مسائل داخل استان را نیز باید با استفاده از ظرفیت دستگاهها و شورای شهر و بخش خصوصی حل و فصل کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی ابراهیم عزیزی شوراي شهر فارس فعالان گردشگری میراث فرهنگی شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی عرصه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست

مجید درگی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خسارت چندهزار میلیاردی آزادراه تهران- شمال به محیط زیست اظهار کرد: هر چند این پروژه نقش بسزایی در کاهش زمان تردد مسافران،کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و ... دارد ولی نمی‌توان از کنار آسیبی که احداث این مسیر به محیط زیست وارد کرده به سادگی گذشت.

وی ادامه داد: هرچند عدم تعامل مجریان این پروژه با محیط زیست به ضرر طبیعت و حیات وحش تمام شده ولی در تلاشیم بخشی از این ضررها را جبران کنیم.

وی افزود: اگر احداث این بزرگراه با نظارت محیط زیست انجام می‌شد، خسارت‌های آن به حداقل می‌رسید و دغدغه امروز وجود نداشت.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • نگاه مجلس آینده باید به منافع و مصالح ملی باشد
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • باید فضای رسانه را به سمت بهره‌وری سوق داد
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟
  • اوزونیدیس: نمی‌دانم باید چه کار کنیم که پیروز شویم!