Web Analytics Made Easy - Statcounter

«وهب مختاران» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا هدف از ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را کمک به اشتغال پذیری و تسهیل برای ورود آنان به بازار کار دانست و افزود: دراین مدت آموزش های مهارتی در ۸۶ حرفه به این تعداد سرباز وظیفه مستقر در پادگان ها و یگان های نظامی استان همدان ارائه شده است.

وی ارائه دوره های مهارتی به سربازان را متناسب با نیاز بازار کار دانست و اظهار داشت: این دوره های آموزشی در ۹۳ کارگاه(محیط واقعی کار) و ۴۵ کارگاه ثابت و سیار ایجاد شده در پادگان‌ و محل خدمت سربازان برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خاطرنشان کرد: این آموزش ها بر اساس تفاهم نامه و قرارداد با نیروی انتظامی، سپاه و ارتش برگزار شده تا هر سرباز در حین خدمت حداقل یک مهارت فنی را آموزش دیده و گواهی مهارت دریافت کند.

مختاران با اشاره به اینکه مهارت آموزی به سربازان وظیفه در چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر ارائه می شود، گفت: تعمیر کار سیستم نظارت تصویری(دوربین مداروبسته)، سرویس و نگهدار خودرو، تعمیر کار وسایل گاز سوز خانگی، آرایشگری و نصب و تعمیر پکیج شوفاژ گازی از رشته های آموزشی ارائه شده برای سربازان در استان همدان است.

وی اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با برنامه‌ریزی های انجام شده و با وجود محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا، توانسته با همکاری پادگان ها و یگان های نظامی، اقدامات موثری را در زمینه مهارت آموزی سربازان وظیفه استان همدان انجام دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: دوره سربازی یک فرصت مناسب برای استفاده از ظرفیت و سرمایه اجتماعی جوانان در راستای مهارت آموزی و زمینه سازی برای حضور موثر افراد در بازار کار است.

استان همدان دارای ۲۲ مرکز و شعبه دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی ویژه آموزش های فنی و حرفه ای است.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سرباز همدان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان اشتغال زایی مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سرباز همدان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور سرباز همدان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان اشتغال زایی مهارت اموزی فنی و حرفه ای استان همدان آموزش فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری شامگاه دوشنبه کردستان در نشست معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با نماینده ولی فقیه در استان با تبریک هفته کار و کارگر، آموزش های فنی و حرفه ای را مقدمه‌ای برای مهارت آموزی و توانمندی سازی جوانان برای ایجاد اشتغال خواند و اظهار کرد: با گذراندن این دوره ها و تلاش و همت شبانه روزی، زمینه اشتغال در جامعه فراهم خواهد شد.

پیشکاری آموزش و مهارت آموزی کارگران را نیز از مهمترین اولویت های وزارت کار و لازم وضروری عنوان کرد و با بیان اینکه این آموزش ها موجب مهارت آموزی و ارتقای سطح علمی در کارگران به ویژه کارگران ساختمانی خواهد شد، اظهار داشت: با آموزش و مهارت آموزی کارگران، شاهد کاهش حوادث کارگری و جلو گیری از آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه مهارت آموزی و تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ماهر موجب ایجاد اشتغال پایدار در کشور می شود، خواستار آموزش بیشتر کارگران ساختمانی در بحث ایمنی و حفاظت فردی شد و گفت: ایمنی نقش موثری در دستیابی به ارتقاء سطح سلامت کارگران در جامعه دارد.

رئیس شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از دستگاه‌هایی است که در خط مقدم ارتباط با مردم و خدمت‌رسانی قرار دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش خدمات این وزارتخانه هستند و مدیران تابعه وزارت کار در کردستان توانسته اند با همدلی و هماهنگی مقدمات رضایتمندی مردم را فراهم آورند.

پیشکاری عملکرد ادارات تابعه وزارت کار در کردستان را رضایت بخش خواند و گفت: خوشبختانه ادارات تابعه وزارت کار در کردستان شبانه روزی در راستای خدمت رسانی به جامعه مخاطب تلاش کرده و تعامل بسیار خوبی با هم و سایر ادارات در استان دارند که این خود نقطه عطفی برای پیشبرد سیاست های دولت مردمی و وزارت کار در کردستان است.

کد خبر 6092571

دیگر خبرها

  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • میانگین مدت خدمت سربازان اعلام شد
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو