Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: نحوه استفاده از اینترنت ماهواره‌ای در کشور در دست بررسی شورای عالی فضای مجازی قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد حسن انتظاری با اشاره به اینکه هم اکنون برخی شرکت‌های آمریکایی و انگلیسی بحث خدمات منظومه‌های ماهواره‌ای و ارائه اینترنت ماهواره‌ای را در دستور کار قرار دادند، گفت: در آینده نزدیک این فناوری در بسیاری از کشور‌ها فعال شده و تحت پوشش قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو مانند سایر ماهواره‌ها که با اخذ مجوز در داخل کشور ما سرویس ارائه می‌دهند، این شبکه‌ها نیز باید ضوابط و مقررات کشور را برای ارائه خدمات بپذیرند.
آقای انتظاری با بیان اینکه پیشنهاد شد تا برای استفاده از این فناوری در کشور و نحوه ارتباط با شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات، ضوابط و مقررات تعیین شود، اضافه کرد: قرار است وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه در راستای حفظ حقوق و منافع کشور با شرکت‌هایی که اینگونه سرویس‌ها را ارائه می‌کنند تعامل داشته باشند. در همین حال بر تعامل با مجامع بین‌المللی برای تهیه مقررات بین‌المللی استفاده از اینترنت ماهواره‌ای مورد توافق همه کشور‌ها تأکید شد.
وی بر ضرورت حفظ حاکمیت کشور در مواجهه با اینترنت ماهواره‌ای تاکید کرد و گفت: همانطور که روی شبکه‌های ماهواره‌ای زمینی اعمال حاکمیت صورت می‌گیرد و اگر شرکتی بخواهد روی این ماهواره‌ها در ایران پوشش داشته باشند باید برای دریافت فرکانس با رگولاتوری هماهنگی‌های لازم را انجام داده و مجوز بگیرد، اعمال حاکمیت بر خدمات اینترنت ماهواره‌ای نیز مانند سایر خدمات ماهواره‌ای و مخابراتی با مجوز در داخل کشور قابل انجام است و باید روند اخذ مجوز آن طی شود.
وی با بیان اینکه در عین حال در این سند بر توسعه توانمندی داخلی نیز تاکید شده است، خاطرنشان کرد: شرکت‌ها و مراکز تحقیقاتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید کار‌های جدی‌تری انجام داده و این توان را خودمان نیز داشته باشیم که بتوانیم منظومه ماهواره در مدار داشته باشیم. منظومه‌های ماهواره‌ای در قالب ماهواره‌های کوچک در مدار پایین قرار می‌گیرند و از لحاظ تکنولوژی توان دستیابی به این فناوری در کشور ما نیز وجود دارد.
آقای انتظاری گفت: در صورتی که دولت با اراده و مدیریت قوی‌تری به صورت جدی‌تر این قضیه را تعقیب کند و فناوری فضایی در مرکز توجه دولت قرار گیرد، دستیابی به منظومه‌های ماهواره‌ای قابل پیش بینی است.
وی افزود: مطابق با آنچه که در شورای عالی فضای مجازی نیز بررسی شد در صورتی که شبکه ملی اطلاعات با نرخ معقول و هزینه‌های پایین تقویت شود عمده ارتباطات مردم از شبکه ملی اطلاعات خواهد بود و تنها در صورت نیاز می‌توان به سمت ارتباطات ماهواره‌ای رفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اینترنت ماهواره ای اینترنت ماهواره ای ماهواره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود

صالح اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اثرگذاری فضای مجازی در شرایط امروز کشور اظهار کرد: امروز در کشور دو کلان مسئله ناظر به فضای مجازی داریم که باید بر روی آن کار کنیم.

وی افزود: کلان مسئله اول همبستگی اجتماعی و کیان ایران است بعضاً در فضای مجازی شاهد اخبار و مطالب نادرست هستیم که بحث همبستگی اجتماعی و سرمایه اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده و می‌تواند باعث مشکلاتی در کشور شود.

وی با بیان اینکه کلان مسئله دوم خانواده ایرانی است، تصریح کرد: خانواده ایرانی به مثابه یک کل منسجم است که یکی از محورهای اصلی آن تربیت است اما به نظر می‌رسد این نهاد اجتماعی در نسبت با فضای مجازی دچار اعوجاج شده است.

اصغری اضافه کرد: فضای مجازی یکی از فرصت‌های خانواده‌ها محسوب می‌شود که متأسفانه شاهد آن هستیم بعضاً مخاطرات آن در خانواده پررنگ شده است.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های ترویجی را در قالب کمپین‌های مردمی جلو ببریم، اضافه کرد: ما در سازمان مرکز سواد مجازی سازمان سراج تلاش می‌کنیم گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی را که دغدغه بهبود شرایط اجتماعی-خانوادگی را در مدل خرد را دارند همراهی کنیم و نیازهای آنان را برطرف کنیم.

مسؤول مرکز سواد سازمان فضای مجازی سراج تصریح کرد: جنس فعالیت‌های اجتماعی ارگانیک و مردم برای مردم را باید تقویت کنیم.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: حاکمیت و دولت عزم خوبی برای حل مسائل حوزه رسانه و فضای مجازی دارند اما الگوی مردم برای مردم یک الگوی مکمل محسوب می‌شود.

وی گفت: نباید و نمی‌توانیم به عنوان یک جامعه پویا منتظر باشیم تا همه اقدامات از سوی ساختارهای دولتی انجام شود بلکه باید توان خود در سطح خرد تقویت کرده و با احساس مسؤولیت اجتماعی نسبت به مسائلی همچون خبر جعلی دغدغه داشته باشیم.

اصغری تاکید کرد: در جامعه باید الگوهای موفق کوچک را توسعه و رسانه‌ای نمائیم.

وی در پایان با بیان اینکه فضای مجازی ما باید انسجام اجتماعی را افزایش دهد نه اینکه این فضا باعث دو قطبی شدن جامعه و اختلاف در جامعه شود، ادامه داد: ایجاد کمپین ملی مواجهه با خبر جعلی یکی از فعالیت‌هایی است که امسال به آن می‌پردازیم.

کد خبر 6088323

دیگر خبرها

  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار به باروق
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت