Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@07:19:27 GMT

اعلام آمادگی طالبان برای شرکت در نشست مسکو

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۸۴۰۰

اعلام آمادگی طالبان برای شرکت در نشست مسکو

وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که هیئت بلندپایه آن‌ها در رأس معاون نخست وزیر طالبان در نشست مشورتی مسکو شرکت خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان 20 اکتبر (28 مهر) در رأس یک هیئت بلندپایه در نشست مسکو حضور می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلخی افزود که هیئت طالبان در این نشست با کشورهای مختلف پیرامون موضوعات مورد علاقه طرف‌ها گفت‌وگو کنند.

پیش از این «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود که از طالبان برای حضور در این نشست دعوت شده و انتظار می‌رود هئیتی از آن‌ها در نشست حضور یابد.

وی با ابراز نگرانی درباره فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان نیز گفت: ما امیدواریم که مقامات جدید کابل اظهارات خود مبنی بر اینکه می‌توانند به تنهایی و بدون هیچگونه کمک خارجی با داعش مقابله کنند را عملی نمایند.

گفتنی است که نشست مسکو سال 2017 میلادی براساس سازوکاری شش جانبه جهت مشورت بین نمایندگان روسیه، افغانستان، چین، پاکستان، ایران و هند پیرامون مسئله افغانستان ایجاد شد.

معاون نخست وزیر طالبان در رأس هیئتی عازم ازبکستان شدپاکستان: تنها راه حل مشکل افغانستان گفت‌وگو با طالبان استوزیر خارجه ترکیه در دیدار با هیئت طالبان خواستار تشکیل دولت فراگیر شد

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان

دفتر عمومی ریاست‌الوزراء اعلام کرده که در بیست و یکمین نشست کابینه طالبان روی ایجاد مجتمع(کمپلکس) های زراعتی در ولایات بلخ، ننگرهار و هرات گفتگو شده‌است.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزراء با نشر خبرنامه ای گفت که بیست‌ و یکمین نشست کابینه به سرپرستی ملا محمد حسن آخند، رئیس الوزرای  حکومت سرپرست  برگزار شد.

در این نشست در مورد پروسس، بسته‌بندی، بارگیری و تخلیه زغال سنگ در ولایت‌های پکتیا، پکتیکا، خوست، ننگرهار و کندهار گفتگو و به وزارت زراعت وظیفه سپرده شد تا به منظور پیش‌برد امور آن، زمین مخصوص را تصفیه و بعد از حکم مقام عالی ریاست، کار عملی آن را آغاز کند.

همچنین در این نشست، طرح وزارت زراعت پیرامون ایجاد ۶ مجتمع(کمپلکس) زراعتی در ولایت‌های بلخ، ننگرهار، هرات به معاونیت اقتصادی سپرده شد تا پس از بررسی و تاییدیه آن، به مقام عالی ریاست با هدف منظوری ارایه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ایجاد مجتمع‌های زراعتی در افغانستان
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت