Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:02:17 GMT

فضانوردان چینی به مقصد رسیدند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۸۴۵۲

‍‍‍‍‍‍

دریافت 14 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، کپسولی حامل ۳ فضانورد از مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان در صحرای گوبی به فضا ارسال شد. این کپسول به وسیله یک موشک لانگ مارچ ۲F به سمت ایستگاه فضایی تیان گونگ پرتاب شد و قرار است این ۳ نفر ۶ ماه در آنجا اقامت کنند. سه فضانوردی که همراه با این موشک به فضا رفتند، ژای زیگنگ (فرمانده مأموریت)، وانگ یاپینگ و ای گوانگفو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب آنکه عملیات پرتاب در اواخر شب و همزمان با گذر تیان گونگ از بالای مرکز پرتاب انجام شد تا در مصرف سوخت موشک صرفه جویی شود. البته این شیوه سبب شد مانور اتصال کپسول به ایستگاه کمی سخت شود. حدود ۷ ساعت پس از پرتاب کپسول حامل فضانوردان با کمک سیستم اتصال خودکار به تیان گونگ متصل شد.

درحال حاضر فقط ماژول اصلی این ایستگاه به نام تیان هه در مدار زمین قرار دارد و قرار است تا پایان سال آینده بخش‌های دیگر آن نیز تکمیل شود.

کد خبر 5328570 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: فضانوردان چین فناوری فضایی شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری فیس بوک فناوری فضایی گوگل اینترنت پارک فناوری پردیس جایزه مصطفی ص عیسی زارع پور همراه اول آمازون توییتر خودروی برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، آنها حدود ۹ ساعت قبل از ایستگاه فضایی تیانگونگ سفرشان به زمین را آغاز کرده بودند.

هر ۳ خدمه شنژو ۱۷ یعنی تانگ هونگبوُ تانگ شنگجی و جیانگ شینلین سالم و ایمن هستند. کپسول شنژو ۱۷ همراه یک موشک لانگ مارچ۲F در ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ میلادی به فضا ارسال شد و ۶.۵ ساعت بعد به تیانگونگ رسید.

این دوازدهمین ماموریت ارسال فضانورد چین به فضا در کل و ششمین ماموریت سرنشین دار به تیانگونگ بود. علاوه بر آنچه گفته شد شنژو ۱۷ شامل جوانترین خدمه ای بودند که در ایستگاه تیانگونگ اقامت کردند.

خدمه ماموریت شنژو ۱۷ شش ماه پر ماجرا را در مدار پایین زمین گذراندند. آنها مجموعه ای از آزمایش های علمی انجام دادند و چند پیاده روی فضایی برای تعمیر پنل های خورشیدی تیانگونگ نیز انجام دادند که به دلیل برخورد زباله ها یا ریز سیارک ها آسیب دیده بود.

کد خبر 6093860 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند
  • (ویدئو) خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • خلیج فارس از نگاه فضانوردان ساکن ایستگاه فضایی بین‌المللی (فیلم)
  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود