Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مس از طرح تولید کنسانتره مس درآلو، دره‌زار و فلوتاسیون سرباره سرچشمه بازدید کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مس پرس، مجتمع مس درآلو به عنوان یکی از طرح‌های توسعه‌ای مهم شرکت مس با تلاش شبانه‌روزی پرسنل هم اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و پیش‌بینی می شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بهره برداری از این طرح حدود 150 هزار تن به تولید شرکت مس افزوده می‌شود. معدن مس دره زار در سرچشمه هم دومین طرحی بود که مورد بازدید قرار گرفت. پیش بینی می‌شود این طرح در سال 1401  به بهره‌برداری برسد تا 150 هزار تن دیگر به ظرفیت شرکت مس افزوده شود.

فلوتاسیون سرباره سومین طرحی بود که در جریان این سفر با حضور مدیر عامل شرکت مس مورد بررسی قرار گرفت. این طرح که 70 هزار تن به کنسانتره مس اضافه می‌کند بااتکا به توان داخلی در حال انجام است. این طرح به‌عنوان یکی از طرح های سوده محسوب می شود چرا که ماده اولیه آن سرباره های حاصل از ذوب است که طی 4 دهه گذشته در سرچشمه دپو شده است.

با راه‌اندازی کارخانه کنسانتره «درآلو»، «دره زار»  و «فلوتاسیون سرباره» ظرفیت تولید کنسانتره مس به بیش از 1.5 میلیون تن خواهد رسید.  

گفتنی است، این بازدید با همراهی حسین احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه و عضو هیات‌مدیره و محمد جواد خلیلی مشاور مدیر عامل و مدیر گروه روابط عمومی شرکت مس صورت گرفت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کنسانتره مس شرکت مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در بازدید مهدی دوستی استاندار هرمزگان از روند بازسازی و احداث فازهای تصفیه تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، با بیان اینکه دستورات استاندار هرمزگان در تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب همواره راهگشا و تسریع کننده امور بوده است، افزود: نگاه جامع و آینده نگری استاندار هرمزگان در این بازدید نشان داد عزمی جدی در استان هرمزگان برای جلوگیری از ورود به پساب به دریا وجود دارد که نوید روزهای خوب با هدف بهبود شرایط زیست محیطی ساحل بندرعباس را می‌دهد.

عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس در حال حاضر ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در این بازدید موانع پیش روی این پروژه به صورت میدانی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گفته حمزه پور ۳۸ کیلومتر از خطوط جمع آوری بتنی و در شرایط بحرانی است که می‌طلبد با هدف جلوگیری از ریزش آن، نوسازی شود.

مدیرعامل آبفای هرمزگان ادامه داد: یکی از دیگر از چالش‌های شهر بندرعباس جمع آوری فاضلاب محلات بافت فرسوده شامل محله چاهستانی ها، آیت الله غفاری و سنگ کن است که فاضلاب خام آنها وارد خورها می‌شود.

وی مجموع اعتبار پیش بینی شده برای نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

گفتنی است، در این بازدید، به مناسبت هفته کارگر، استاندار هرمزگان با اهدای گل از تلاش کارگران قدردانی کرد.

کد خبر 6095763

دیگر خبرها

  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • یک‌ماه تا افتتاح بزرگترین کارخانه سرب و روی کشور
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • «سیاوش عبدی» مشاور مدیرعامل، مدیر گروه روابط‌عمومی و حوزه مدیرعامل شد
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • برنامه قطعی تاپیکو، بازگشت مجدد نفت ایرانول به جایگاه صدر در روان‌کاران است/ تولید و صادرات محصولات دانش بنیان باید در اولویت باشد
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات