Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد آنتیک چی، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: عملیات ایمن سازی دام‌های سبک و سنگین در برابر بیماری‌های شایع در مناطق زلزله زده با مشارکت تیم‌های بخش دولتی انجام شد.

او افزود: در مناطق زلزله زده، قبل از وقوع زلزله بیش از ۳۶۰ هزار نوبت سر دام سبک شامل گوسفند و بز علیه بیماری‌های آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز و تب برفکی و بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نوبت سر دام سنگین علیه بیماری‌های لمپی اسکین، بروسلوز در این مناطق به صورت رایگان واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتیک چی با بیان اینکه در حال حاضر تیم‌های پایش و مراقبت از بیماری‌های دامی در این مناطق مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در ابتدای امسال برای مناطق عشایری و صعب العبور استان، همه دام‌های این مناطق تا قبل از وقوع زلزله علیه بیماری‌های مشترک و واگیردار دامی واکسینه شده شدند که در حال حاضر عمده فعالیت در این مناطق بکارگیری همه توان و امکانات در زمینه کنترل و پیشگیری، درمان در حوزه دامی، آموزش و ترویج، اطلاع رسانی و همکاری با زلزله زدگان است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ علی کاووسی گفت: طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR)، یک بیماری ویروسی به شدت واگیر است که بین نشخوارکنندگان حیات وحش و حیوانات اهلی، مشترک است و بیشتر گوسفند و بز را درگیر و خسارات مالی و اقتصادی فراوانی به دامدار وارد می‌کند.

کاووسی ادامه داد: تب ناگهانی شدید، ترشحات چشمی و دهانی، زخم در دهان، سرفه و اسهال بدبو، از علائم این بیماری است.

وی افزود: از اوایل خرداد نیز واکسیناسیون همین تعداد دام در استان علیه آبله و شاربن آغاز می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • حکم سنگین علیه دروازه‌بان استقلال چگونه صادر شد؟
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • علی البلیهی به سمت الهلالی ها یورش برد | شعار هواداران علیه مدافع باتجربه؛ مقصر حذف ما، تویی!
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان