Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@04:06:04 GMT

کنفرانس وحدت اسلامی؛ حضوری و مجازی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۸۷۹۴

‍‍‍‍‍‍

حجت الاسلام شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: «جنگ و صلح عادلانه» محور اصلی سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  حجت الاسلام والمسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، صبح امروز در نشست خبری سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، اظهار کرد: کنفرانس امسال در حالی شروع می‌شود که امت اسلامی درگیر مشکلات بسیاری از جمله حملات تروریستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: همه دولتمردان، عالمان و شخصیت‌های برجسته در این زمینه وظیفه دارند لذا سازمان تقریب مذاهب اسلامی بر خود واجب دانست، این اصل مهم را در یک نشست بین المللی مورد بررسی قرار دهد.

شهریاری گفت: این کنفرانس به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد. در برنامه حضوری شاهد چهار جلسه حضوری و هفت نشست تقریبی جانبی خواهیم بود.

مجموعه فعالیت‌های حضوری شامل سخنرانی ۱۷ تن شخصیت‌های برجسته جهان اسلام خواهد بود. حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور سخنران ویژه مراسم افتتاحیه و محمدباقر قالیباف رییس مجلس سخنران ویژه اختتامیه این دوره کنفرانس وحدت اسلامی خواهند بود.

ادامه دارد… کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   سی و پنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ۲۷ مهر تا ۲ آبان سال جاری هم‌زمان با هفته وحدت برگزار می‌شود. هدف از برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکار‌های عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه کار‌های مناسب در این خصوص است.

تاکنون برای صد‌ها نفر از نخبگان، اندیشمندان، علماء، فرهیختگان، اساتید دانشگاه‌های ایران و جهان اسلام و در مجموع برای ۶۵ کشور از سوی دبیرخانه این کنفرانس، دعوتنامه فرستاده شده تا فیلم سخنرانی خود را برای شرکت در کنفرانس ارسال کنند. دست اندرکاران کنفرانس می‌گویند امسال سعی کردیم اندیشمندانی از تمام مناطق جغرافیایی مانند آمریکای جنوبی، آفریقا، جنوب شرق آسیا، آسیای میانه و قفقاز مشارکت داده شوند و قرار است این سخنرانی‌ها در فضای مجازی به نشانی iuc.taqrib.ir به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی بارگذاری شود.

کنفرانس سی و پنجم دارای دو بخش علمی و اجرایی است که در بخش اجرایی کارگروه‌های محتوا و اطلاعات ملی، محتوا و اطلاعات بین المللی، تدوین و تولید و کارگروه رسانه و تبلیغات فعالیت می‌کنند.

این کنفرانس دارای هشت محور و موضوع است که شامل کنفرانس جنگ و صلح عادلانه، اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم، آزاد اندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیری و افراطی گری، همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش‌ها و منازعات، احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین، تبیین امت واحده و اتحادیه کشور‌های اسلامی، فلسطین و مقاومت اسلامی و بزرگداشت آیت الله محمدعلی تسخیری است.

مراسم افتتاحیه و اختتامیه کنفرانس امسال به صورت زنده از فضای مجازی و سایت مجمع تقریب مذاهب از شش طریق در فضای مجازی مانند آپارات و اینستاگرام پخش می‌شود.

مجمع تقریب مذاهب اسلامی از سال ۶۹ به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شده و تاکنون ۳۴ دوره از کنفرانس وحدت برگزار شده است که اولین تا چهارمین کنفرانس وحدت قبل از تشکیل مجمع تقریب مذاهب در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد و از آن پس کار‌های تقریبی و مسائل مربوط به وحدت جهان اسلام جزو وظایف مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی قرار گرفت. برچسب ها: کنفرانس وحدت اسلامی ، تقریب مذاهب ، شهریاری ، وحدت اسلامی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کنفرانس وحدت اسلامی تقریب مذاهب شهریاری وحدت اسلامی کنفرانس وحدت جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا رنجبرکریمی رئیس دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان در نشست مشترک با رئیس انجمن نانوفناوری ایران در محل این دانشگاه گفت: زیرساخت لازم جهت برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

او افزود: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار مطلوب بوده است.

 سپس رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در تاریخ‌های دهم و یازدهم بهمن‌ماه سال جاری به‌میزبانی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

مالک نادری اعلام کرد: این کنفرانس هر سال توسط انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب