Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در بیانیه‌ای درخصوص انفجار روز گذشته در مسجد شیعیان افغانستان، تأکید کرد: انتظار می‌رود مسئولان کنونی افغانستان فراتر از محکومیت و ابراز انزجار لسانی، برای جلوگیری از این جنایات، اقدامات سریع و موثّر را به انجام رسانند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در بیانیه‌ای ضمن تسلیت فاجعه تروریستی انفجار روز گذشته در مسجد شیعیان قندهار تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان کنونی افغانستان که وظیفه حفظ جان و مال و امنیت مردم برعهده آن‌ها است، فراتر از محکومیت و ابراز انزجار لسانی، برای جلوگیری از این جنایات، اقدامات سریع و موثّر را به انجام رسانند و مسئولانه و قاطعانه وارد عمل شده و وظیفه حتمی و قانونی خود را ایفاء نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

بار دیگر نماز جمعه مسلمین رنگ خون گرفت و در روز شهادت امام عسکری علیه السلام، مسجد فاطمیه امام بارگاه قندهار، مشهد شهیدان مظلومی شد که سال‌های سال است کشورشان قربانی توطئه‌های رنگارنگ آمریکا و صهیونیسم و مزدوران خیانتکار آن‌هاست.

اکنون بر همگان روشن شده است که آمریکای جهانخوار پس ازشکست‌های راهبردی خود در غرب آسیا و  خصوصا از مردم سلحشور افغانستان، درصدد انتقام‌گیری و ایجاد التهاب و تنش و شعله‌ورسازی آتش تفرفه توسط عوامل نیابتی خود در این کشور و کشورهای دیگر منطقه است، احیاء و فعال‌سازی دوباره گروهک داعش و دیگر مسلحین تکفیری که محصول طراحی‌های آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع منطقه هستند؛ بخشی از توطئه‌ای است که توسط دستگاه جنگ و نیرنگ استکبار تدارک دیده است. این شرایط، ضرورت هوشمندی و آمادگی مردم شریف افغانستان ازهمه مذاهب و اقوام را می‌طلبد.

انتظار می‌رود مسئولان کنونی افغانستان که وظیفه حفظ جان و مال و امنیت مردم برعهده آن‌ها است؛ فراتر از محکومیت و ابراز انزجار لسانی، برای جلوگیری از این جنایات، اقدامات سریع و موثّر را به انجام رسانند و مسئولانه و قاطعانه وارد عمل شده و وظیفه حتمی و قانونی خود را ایفاء نمایند.

شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه به نمایندگی از ائمه محترم جمعه و نمازگزاران جمعه ایران اسلامی مراتب همدردی عمیق و تسلیت خود را با مردم عزیز افغانستان به ویژه حادثه‌دیدگان و خانواده‌های داغدار و مصیبت‌زده این فاجعه دردناک اعلام می‌دارد و برای شهیدان مظلوم نمازجمعه‌ی مسجد امام بارگاه قندهار، علو درجات و مغفرت الهی را درخواست می‌کند.

وَسَیَعلَمُ الّذِینَ ظَلَمُوا اَیَّ مُنقَلَبِِ یَنقَلِبُونَ.

والسلام علی اخوانناالمسلمین

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اخبار افغانستان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اخبار افغانستان سیاستگذاری ائمه جمعه برای جلوگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند

مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نماز جمعه باید به عنوان یک فریضه واجب و ضروری در بین مردم نهادینه شود، گفت: مسئولین و متولیان امر باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نماز جمعه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حسن اسماعیلی در سفر به شهرستان نقده و شهر محمدیار و در دیدار با مسئولین این منطقه بر ضرورت برنامه‌ریزی جهت افزایش حضور مردم در فریضه الهی نماز جمعه تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه به عنوان سنگر اسلام و انقلاب، افزود: حضور در نماز جمعه علاوه بر واجب شرعی، فرصتی برای وحدت و همدلی مسلمانان و همچنین تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نماز جمعه باید به عنوان یک فریضه واجب و ضروری در بین مردم نهادینه شود، گفت: مسئولین و متولیان امر باید با برنامه‌ریزی‌های مدون و ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نماز جمعه تلاش کنند.

اسماعیلی همچنین از زحمات و تلاش‌های برگزارکنندگان نماز جمعه محمدیار قدردانی کرد و از آن‌ها خواست با توجه به گسترش شهر و ازدیاد جمعیت، از هم اکنون برای جانمایی و احداث مکانی مناسب برای برگزاری نماز جمعه در آینده برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 748046

دیگر خبرها

  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند