Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در هفدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی و مراسم رونمایی از برنامه پنج‌ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز ۲۴ مهرماه در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به سند راهبردی عملیاتی گفت: امیدوارم وزارت علوم از این موضوع الگو بگیرد و از آن استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روزآمدی، بومی‌سازی، کارآمدی و حکمی‌سازی‌ مولفه‌های تعالی‌سازی به‌شمار می‌رود. 

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: از جمله اهداف این سند می‌توان به توسعه کیفی فعالیت در دستاوردهای پژوهشی، ارتقای نظام پژوهش و تحصیلات تکمیلی و... اشاره کرد. ۱۳ واکنش راهبردی برای این سند تعریف شده که واحدها باید نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط معاونت پژوهشی با روسای دانشگاه‌ها و مدیرگروه‌ها بسیار ضعیف است. مدیر گروه در جریان نیست و تمامی زحمات به هدر می‌رود. امیدواریم این مشکلات با سند تحولی از بین برود.

خسروپناه افزود: باید به مجلات خود در دانشگاه آزاد اعتبار ببخشیم. یک هفته در میان ۷.۵تا ۱۲ ظهر جلسه هییت ممیزه برگزار شده و امتیازات مجلات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اگر بخواهد این سند تحقق پیدا کند، باید حکمرانی تربیت و تعلیم را داشته باشیم که دارای ارکان سیاست‌گذاری، ساختارسازی و مقررات گرایی و خدمات عمومی است. حکمرانی مترادف با سیاست‌گذاری نیست باید نگاه حکمرانی داشته باشیم. اگر دانشگاه‌ها علم محور باشند، علم سازی‌رخ نمی‌دهد. باید دانشگاه‌ها موضوع محور باشند.

تولید و انتشار علم و فناوری و مدیریت کارآمد، ماموریت‌های اصلی دانشگاه در سند هستند

هادی افراسیابی مسئول دبیرخانه تدوین برنامه پنج‌ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد در ادامه این مراسم اظهار کرد: برنامه ۵ ساله با تدبیر ریاست دانشگاه از سال گذشته آغاز شد.

وی افزود: از جمله رویکردهای حاکم بر برنامه می توان به تعیین راهبردها بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و پایبندی و تاکید عملیاتی کردن اسناد بالادستی نظام بیانیه گام دوم انقلاب و نقشه جامع علمی کشور به ویژه سند دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.

مسئول دبیرخانه تدوین برنامه پنج‌ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد گفت: انسجام، انعطاف پذیری، چابکی و پویایی در هماهنگی و تناسب با بافت کنونی دانشگاه و حاکمیت نگاه فرهنگی، بسترسازی برای هماهنگی‌های دورن سازمانی ارتقاو هم افزایی، ظهور نوآوری و زنجیر سازی فعالیت‌های دانشگاه ، توجه به مسائل و چالش‌های حال و آینده جامعه و بستر شبکه واحدهای دانشگاهی گستره وسیع کشوری و فعال‌سازی ظرفیت‌های واحدهای دانشگاهی موضوع های حاکم بر برنامه به شمار می‌رود.

وی افزود: در این سند به اسناد بالادستی همانند رهنمودها و ابلاغیه‌های معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب،سیاست‌های کلی نظام، سند دانشگاه آزاد اسلامی، نقشه جامع علمی، برنامه ۵ ساله توسعه کشور و سند جامع روابط علمی بین‌المللی توجه ویژه ای شده است.

افراسیابی بیان کرد: ماموریت‌های اصلی دانشگاه در این سند تربیت، تولید انتقال و انتشار علم و فناوری و مدیریت کارآمد و اثربخش به شمار می‌رود.

وی افزود: از جمله اهداف این سند می‌توان به ارتقاء کاربردی بودن رشته‌های تحصیلی بر اساس انطباق رشته محل‌ها بر اساس نیازهای آموزشی، ارتقا روزآمدی رشته های تحصیلی و محتوای آموزشی، افزایش کیفیت و اثربخشی فرآیند اموزش‌ مبتنی بر انواع استعداد، نهادینه‌سازی قدرت ابتکار، خلافیت و رویکرد حل مسئله در فرآیند آموزش هستند.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1115048 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی راهبردی عملیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمدمهدی طهرانچی»، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور حکمی، «محمدرضا جابر انصاری» را به‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان و واحد خرم‌آباد منصوب کرد.

«جابر انصاری» متولد سال ۱۳۵۳ بروجرد، دارای مدرک دکترای تخصصی رشته مدیریت دولتی گرایش تصمیم‌گیری و خط‌مشی‌گذاری عمومی و عضو هیئت عالی دانشگاه بروجرد است.

بنابراین گزارش، «طهرانچی» طی نامه‌ای جداگانه، از زحمات و تلاش‌های «سیامک بهاروند» رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی لرستان و واحد خرم‌آباد قدردانی و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 6088238

دیگر خبرها

  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی