Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته معاون سابق وزیر خارجه آمریکا، ممکن است کره شمالی در حال بررسی برقراری تعامل با کره جنوبی و دیگر کشورهای جهان باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، استیون بیگان، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد احتمال دارد کره شمالی قصد تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات پیش روی کره جنوبی را داشته باشد، اما برقراری یک کانال ارتباطی مستقیم با این کشور، برای کره جنوبی و همچنین آمریکا، مهم تر از عواقبی این‌چنینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیگان که سابقا نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی نیز بوده است، در وبیناری به میزبانی "موسسه مطالعات کره دانشگاه جورج واشنگتن" و "دانشکده سیاست و مدیریت عمومی موسسه توسعه کره" بیان کرد: ما شاهد رشته ای از اقدامات بوده‌ایم که بسیاری از تحلیلگران آن را "رفتار تحریک‌کننده فزاینده کره شمالی" می‌دانند، اما من به تفکری معتقد هستم که می‌گوید این ارسال پیام‌های کره شمالی به کشورهای خارجی، نشان از آن دارد که این کشور در حال بررسی شرایط تعامل دوباره خود با جهان است.

کره شمالی در اواسط ماه جاری، پس از ۵۵ روز قطع ارتباط با کره جنوبی و پرتاب حداقل چهار موشک آزمایشی که به گفته خود در میان آنان یک موشک مافوق صوت جدید هم وجود داشت، کانال‌های ارتباطی مستقیم خود با کره جنوبی را دوباره گشود.

وی افزود: بسیار محتمل است که کره شمالی، درست همانطور که از اواسط ۲۰۱۹ تا ۳ نوامبر ۲۰۲۰، بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متمرکز بود، اکنون بر انتخابات ریاست ‌جمهوری کره جنوبی در اسفندماه متمرکز شده باشد، انتخاباتی که می‌تواند قدرت را از سیاستمداران مترقی، به دست محافظه‌کاران بدهد...از نظر من، مهمترین چیز در واقع راه ارتباطی است؛ بنابراین من از اینکه دو کره در حال از سرگیری گفت‌وگوهای مستقیم خود هستند، استقبال زیادی می‌کنم و امیدوارم که آمریکا هم راهی برای ایجاد و حفظ گفت‌وگو با کره شمالی بیابد، البته اگر تاکنون نیافته باشد.

پیونگ یانگ تاکنون چندین پیشنهاد دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تمایل واشنگتن برای تعامل با کره شمالی در هر کجا، هر زمان و بدون هیچ پیش شرطی را نادیده گرفته است.

استیون بیگان که در آماده سازی نشست فوریه ۲۰۱۹ کره شمالی و آمریکا در دولت ترامپ، نقشی کلیدی داشت، گفت که کره شمالی از چنین درخواست‌هایی "با پایان باز" بیزار است. او گفت: تجربه‌ من می‌گوید که کره شمالی از این پیشنهادات با پایان باز بیزار است. آنچه ما باید انجام دهیم این است که بی سر و صدا مجموعه اقداماتی را بیابیم که هر دو طرف توان انجام آن را داشته باشند، اقداماتی نظیر اعلام پایان جنگ [کره]. این می تواند بخشی از یک بسته [پیشنهادی] باشد.

وی با اشاره به برخی نگرانی‌ها مبنی بر تضعیف اتحاد کره جنوبی و آمریکا با اعلام پایان جنگ کره، گفت: نباید درباره اعلام پایان جنگ با اغراق سخن گفت؛ این صرفا یک بیانیه سیاسی است و از نظر قانونی لازم‌الاجرا نیست، اما، از نظر من، اگر در مجموعه‌ای از اقدامات دو طرف در راستای تسریع [در برقراری روابط] گنجانده شود، می‌تواند نقشی کلیدی داشته باشد.

بیگان تصریح کرد: اما می‌خواهم هشدار دهم که نگرانی من این است که کره شمالی با این اقدامات هم به آمدن بر سر میز مذاکره ترغیب نشود.

معاون سابق وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اهمیت یافتن عوامل مناسب برای ترغیب کشوری مانند کره شمالی و با اشاره به سفرش به پیونگ‌یانگ در سال ۲۰۱۹ به همراه مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق در نشست هانوی، که طی آن به رهبر کره شمالی پیشنهاد داده بود تا در ازای توقف اقدامات هسته‌ای‌اش، به عضویت بانک جهانی در آید، گفت: هرگز جوابی که داد را فراموش نمی‌کنم، پس از ساعت‌های بسیار که بر سر بررسی و برنامه‌ریزی ارائه این پیشنهاد صرف کرده بودیم، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به پامپئو نگاه کرد و گفت "بانک جهانی دیگر چیست؟" و با این کار این پیام را به ما داد که هنوز کارهای نکرده بسیاری در آنجا داشتیم.

وی در این باره گفت: فکر می‌کنم این مفهوم آینده اقتصادی درخشان‌، طعمه‌ای بود که برای ما بسیار جذاب‌تر بود تا آن دیکتاتوری خودکامه دودمانی.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا کره جنوبی کره شمالی کره شمالی کره شمالی کره جنوبی وزیر خارجه معاون سابق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند

قدس آنلاین: سید محمد حسینی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه تنها سه هفته دیگر از این مجلس باقی مانده و این سه هفته هم بیشتر به بحث بودجه پرداخته می‌شود، گفت: البته مواردی هست که امیدواریم آن ها هم در همین مجلس  مورد بررسی قرار گیرد مانند لایحه حمایت و تامین امنیت زنان و پیشگیری از آسیب به زنان یا بحث تجمعات و کار به آینده موکول نشود.

وی افزود: در همین حال  ما داریم خودمان را برای تعامل  با مجلس آینده آماده می‌کنیم که ان‌شاالله همکاری  بیشتری میان دو قوه برای خدمت به مردم وجود داشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور  با اشاره به اینکه دیروز مجلس یک کار خوبی که انجام داد این بود که اشکالی که شورای نگهبان در مورد طرح اجاره بها گرفته بود را اصلاح کرد، اظهار داشت: چون الان ما در آستانه تابستان هستیم، امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر آنرا تایید کند تا وزارت راه و شهرسازی بتواند به آن عمل کند.

حسینی خاطرنشان کرد: نکته بعدی تحقیق و تفحصی بود که مجلس در مورد سازمان آفات و نباتات داشت که البته بیشتر به دوران دولت قبل یعنی تا ۱۴۰۰ مربوط می شود و یک بحث اجرای ماده ۲۳۴ را داشتیم که مربوط به وزارت بهداشت و بعضی دستگاه ها می شد در مورد کمبود داروها که البته توضیحاتی داده شد که نمایندگان قانع شدند که این به قوه قضاییه ارسال نشود. بالاخره وزارت بهداشت دستگاه های مختلف، صمت، وزارت اقتصاد همه تلاش خودشان را دارند انجام می دهند که این مشکلات برطرف شود و این مساله منتفی شد و دیگر ارجاع به قوه قضاییه نمی شود چون واقعا جرمی صورت نگرفته است؛ البته کمبودهایی بوده و تمام تلاش دولت بر جبران این موارد است.

نمی‌دانیم تعطیلی شنبه از کجا آمد

وی درخصوص نظر دولت درخصوص تعطیلی پنجشنبه یا شنبه، گفت: دولت که از ابتدا نظرش مشخص بوده، تعجب است کمیسیون اجتماعی یک بار می‌گویند شنبه، دوباره می‌گویند پنجشنبه و هربار نظر خود را تغییر می‌دهند. دولت به هر حال از همان ابتدا بحث را مطرح کرد که دو روز تعطیل باشد، یعنی به غیر از جمعه یک روز دیگر به اختیار دولت باشد، حالا عملا ببینید در تهران پنجشنبه ها تعطیل است، مدارس در کل کشور پنجشنبه ها تعطیل هستند و برخی از استان ها پنجشنبه ها را تعطیل کردند. حالا من نمی دانم چه شده که یک عده می‌گویند شنبه تعطیل باشد.

حسینی در واکنش به نگرانی از باب ایجاد مشکل در تعاملات بین المللی اقتصادی و تجاری خاطرنشان کرد: مهمترین جایی که با دنیا در تعامل است تهران است، با این جمعیتی که تهران دارد تا حالا چرا بحثی مطرح نمی کردند و الان یکباره این بحث مطرح شده است؟ عملا تهران چند سال است که تعطیل است و مشکلی هم در این رابطه به وجود نیامده است. تعطیلی پنجشنبه بیشتر مدنظر دولت است.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات «افتخارآمیز» آمریکا تبدیل شده است
  • جنگ اوکراین به گورستان تسلیحات افتخارآمیز آمریکا تبدیل شده است
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید