Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@17:32:48 GMT

ابعاد تازه از ناهنجاری‌های اخلاقی در عربستان

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۶۴۰

ابعاد تازه از ناهنجاری‌های اخلاقی در عربستان

فساد اخلاقی و انحرافات جنسی روز افزون در عربستان سعودی امروز دیگر قابل کتمان کردن نیست و به مشکلی بزرگ در این کشور تبدیل شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان شاهد تغییرات سریع در سطح جامعه با رهبری «محمدبن سلمان» ولیعهد سعودی جهت جذب قشر جوان جامعه است. این تلاش‌ها در واقع عبور کنترل نشده از خطوط قرمز دینی در جامعه این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری الخلیج الجدید نوشت: یک زن جوان سعودی « اسما»‌ اعلام کرد که در سایه تغییرات اصلاحات اجتماعی از سوی ولیعهد سعودی می‌تواند روابط غیراخلاقی با جنس مخالف خود در ساحل دریای سرخ در جده داشته باشد و حتی با جنس مخالف می‌تواند در یک مهمانی‌های شبانه روی شن و ماسه با همراه موسیقی پایکوبی کند.

این زن 32 ساله به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد:« خوشحالم که می‌توانم به ساحل مجاور بیایم و از فعالیت‌های مختلف مانند قلیان کشیدن، پایکوبی لذت ببرم».

اصلاحات و سرکوب‌گری محمد بن سلمان

از زمانی که محمد بن سلمان ، پسر« سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در سال 2017 ولیعهد شد ، عربستان دچار تغییرات شدید اقتصادی ، اجتماعی و مذهبی شده است.

برگزاری کنسرت‌های موسیقی، پایان دادن به جدایی زنان و مردان در جشن‌ها،کاهش اختیارات کمیته موسوم به امر به معروف و نهی از منکر از جمله اصلاحات وی بود.اما این تغییرات با سرکوب بسیاری از منتقدان، روزنامه‌نگاران، مخالفان و فعالان حقوق بشری همراه بوده است.

ساحل « بیور بیتچ» در شهر اقتصادی ملک عبدالله (125 کیلومتری جنوب جده در غرب کشور) ، که در آگوست گذشته افتتاح شد ، یک تجربه جدید و تنها در عربستان ارائه می‌دهدکه دهه‌ها به عنوان محافظه کار شناخته شده است.

در طول روز ، مشتریان از ساحل با آب فیروزه‌ای نامحدود و ماسه سفید استفاده می‌کنند و زنان اجازه دارند بدون رعایت پوشش و حجاب در این مکان باشند. آن‌ها همچنین اجازه دارند تا حیوانات خانگی داشته باشند.

پس از غروب آفتاب ، موسیقی غربی از روی صحنه‌ای که در شن و ماسه تنظیم شده است با صدای بلند به گوش می‌رسد. در جلوی صحنه افراد پایکوبی مختلط انجام می‌دهند. به گفته یکی از مسئولان، مقامات ساحل مطمئن نیستند هر یک از زوجین ازدواج کرده‌اند یا خیر.

اسما تاکید کرد که زندگی در عربستان تغییر کرده است؛ چراکه قبلاً اینطور نبود و سالها زنان تنها در سواحل مخصوص به بانوان می‌توانستند فعالیت داشته باشند.

عزل و نصب‌های جدید در عربستاندرخواست‌های بین‌المللی برای متوقف کردن کشتار تدریجی زندانیان در عربستان

«محمد صالح» ، که پس از غیبت 10 ساله به عربستان بازگشت ، گفت: من تعجب کردم که آزادی و باز بودن در عربستان وجود دارد و یک ساحل عمومی برای همه مجاز است ، چیزی که شبیه به ساحل ایالات متحده آمریکا را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: هرگز تصور نمی‌کردم که در یک مهمانی شبانه مختلط در ساحل عربستان شرکت کنم.

این ساحل که برای ورود به آن حدود 300 ریال (80 دلار) هزینه دارد ، شامل بازی‌های بادی است و به زبان انگلیسی نام عربستان سعودی را در بر دارد.

عربستان به دنبال جذب 30 میلیون گردشگر

عربستان سعودی با جمعیت 35 میلیون نفری است ، در سال 2019 صدور ویزای توریستی فوری برای شهروندان 49 کشور ، عمدتا اروپایی ، پس از محدودیت عمده ویزا به کار ، حج و عمره آغاز شد.

عربستان سعودی در نظر دارد تا سال 2030 سالانه 30 میلیون گردشگر را به خود جذب کند و شهروندان خود را مجبور به صرف سرگرمی در کشور خود کند.

«بلال سعودی» مسئول رویدادهای شهر اعلام کرد که این ساحل علاوه بر جذب گردشگران از خارج ، بازدیدکنندگان داخلی را نیز هدف قرار می‌دهد.

تاجر جوان سعودی به اسم «دیما» که پوشش مناسبی نداشت، گفت: «احساس می‌کنم برای داشتن یک لباس خاص دیگر مجبور نیستم به خارج از کشور سفر کنم... چون همه چیز اینجاست»

«حدیل عمر» به انگلیسی گفت: «من اینجا بزرگ شدم و چند سال پیش اجازه نداشتیم به موسیقی گوش دهیم و به ساحل بیاییم، اما اکنون آزاد هستیم».

ولیعهد سعودی سرمایه‌های عظیم مالی را در بخش سرگرمی هزینه می‌کند تا جوانان سعودی را با سیاست‌های بی‌پروای خود منحرف کند و فساد و انحطاط را در عربستان گسترش دهد، علاوه بر این ولیعهد سعودی قصد دارد نقض حقوق و آزادی‌های بشر را در عربستان از خلال تغییرات گسترده اجتماعی که اخیراً ایجاد کرده است، بهبود ببخشد.

فعالان معتقدند ترویج فساد پازلی از استراتژی محمد بن سلمان برای تثبیت حکومت و گسترده نمودن نفوذ وی می‌باشد که میلیاردها دلار در این زمینه هزینه کرده است.

رواج ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه عربستان غیر مرسوم بوده و در سلطنت‌های قبلی خاطئین این موارد مجازاتی همچون زندان، شلاق در ملا عام و یا حتی اعدام را شاهد بودند. اما امروز عربستان شاهد تغییرات سریع در سطح جامعه با رهبری بن سلمان جهت جذب قشر جوان جامعه است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عربستان سعودی ولیعهد سعودی بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه علامت سوال گذاشتن روی مسئله ضرورت حجاب غیرقابل توجیه است، گفت: حجاب در نظام جمهوری اسلامی ایران، تنها یک امر عقیدتی و دینی نیست و یک امر قانونی است، تمام شهروندان چه معتقد به مبانی دینی باشند و چه نباشند باید به قانون عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری با اشاره به حدیث صِیانَةُ المَرأةِ أنعَمُ لِحالِها وَ أدوَمُ لِجَمالِها از امیرالمومنین (ع) در کتاب غرر الحکم پیرامون موضوع حجاب اظهار کرد: در حال حاضر بحث حجاب و صیانت از آن یکی از موضوعاتی است که در جامعه مطرح است و برخی از کسانی که داعیه آشنایی با مفاهیم دینی و احکام الهی را دارند، سخنانی در این رابطه بر زبان جاری می‌کنند که موجب شگفت و تأسف است.

وی با تاکید بر اینکه علامت سوال گذاشتن روی ضرورت حجاب برای بانوان غیرقابل توجیه است، افزود: برخی اعلام می‌کنند که آیا در اسلام بحث حجاب ضروری و واجب است؟، در حالی که امر حجاب یکی از ضروریات دین است و در آیات شریفه قرآن برای همه زنان مسلمان یک تکلیف شرعی است.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: در روایات و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) در باب موضوع حجاب مطالب بی شماری بیان شده است و این مسئله به قدری مورد تاکید است که در شب معراج پیامبر اسلام (ص) نیز بر مسئله حجاب اشاره شده است.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: در ادیان آسمانی نیز حجاب بر زنان امری لازم و ضروری بوده است، ویژگی و ساختار وجودی که خداوند در بانوان قرار داده است، اقتضا می‌کند که زن مصون از تعرض باشد و این امر از طریق حجاب محقق می‌شود.

وی تاکید کرد: حجاب یک تکلیف شرعی و قانونی است و در جامعه اسلامی و به خصوص در نظام جمهوری اسلامی ایران، انتظار این است که حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند، زیرا قانون در کشور برای همه لازم‌ الاتباع است.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: مسئله حجاب در نظام جمهوری اسلامی ایران، تنها یک امر عقیدتی و دینی نیست و یک امر قانونی است، تمام شهروندان چه معتقد به مبانی دینی باشند و چه نباشند باید به قانون عمل کنند.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه امروز کیان خانواده در دنیای غرب در حال اضمحلال است، گفت: تجربه نشان داده که بی بند و باری و روابط بدون قید و شرط، چه بر سر جوامع بشری آورده است، دست اجانب به دنبال برداشتن امر مهم حجاب، عفاف، حیا و شرم در جامعه اسلامی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دشمن روی این مسئله مدیریت و برنامه‌ ریزی کرده است.

وی اضافه کرد: مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند، این مردم با تقدیم ۳۰۰ هزار شهید انتظار حاکمیت احکام اسلام و اجرای دستورات اسلام را در جامعه دارند؛ لذا همه دلسوزان نظام اسلام باید بر مسئله حجاب توجه لازم را داشته باشند.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اجرای قانون توسط همه دستگاه‌های حاکمیتی و با توجه به وظایف و مسئولیت‌های نیروی انتظامی در تأمین امنیت جامعه در کشور، بر پشتیبانی و حمایت قاطع از آنان به خصوص در مسئله حجاب گفت: تأمین امنیت اخلاقی جامعه امری ضروری است که در این زمینه ضمن اینکه باید جلوی برخی تخلفات و تندروی‌ها گرفته شود، باید با برنامه‌ ریزی و تدبیر عمل شود و همراهی و همکاری مردم نیز در اجرای قانون تأثیرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با صیانت جامعه و حجاب خاطرنشان کرد: قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود.

کد خبر 747475

دیگر خبرها

  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ویدیو/ کشف گورهای جمعی در بیمارستان ناصر؛ افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد