Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر سلیمانی معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع به همراه سردار میراحمدی رئیس مرکز مین زدایی کشور با خانواده شهیدان علی اکبری و سید مهدی جوادی (شهدای مرکز مین زدایی کشور) در ایلام دیدار کردند.

وی در این دیدار با بیان اینکه مجاهدان پاکسازی میادین مین دائما در حال جانفشانی، ایثار و فداکاری هستند، گفت: مین‌هایی که دشمنان از سر خباثت در خاک مقدس ما کاشته اند باعث شده است تا شهدای بزرگ پاکسازی میادین مین با دریادلی، در میدان دیگری از جهاد، جانانه از امنیت مردم عزیز به ویژه مرزنشینان، دفاع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی تصریح کرد: مجاهدان مرکز مین زدایی کشور بعضاً بازماندگان دوران سخت دفاع مقدس هستند که پس از حماسه آفرینی‌های متعدد در دوران دفاع مقدس، همچنان در میدانی دیگر در انتظار فیض شهادت هستند و در این راه پر خطر، لحظه‌ای تردید به دل راه نمی‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اینکه پاکسازی اراضی آلوده به مین تا چه میزان می‌تواند کمک کند تا دولت به اهداف توسعه پایدار دست پیدا کند، گفت: از جمله آثار مهم رفع این معضل در کشور به جز کاهش تلفات انسانی ناشی از برخورد با مین و مواد منفجره به جامانده از جنگ، احیای صد‌ها هزار هکتار از اراضی کشاورزی و هزاران هکتار از اراضی نفتی و توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و نشان دهنده این موضوع است که مین زدایی تا چه میزان می‌تواند در دستیابی به برخی از اهداف توسعه پایدار از جمله مهاجرت معکوس، پاکسازی اراضی کشاورزی و برداشت میلیون‌ها تن انواع نباتات، پاکسازی اراضی صنعتی، توسعه گردشگری، توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد شبکه‌های برق، گاز و آب، پاکسازی مناطق حفاظت شده زیست محیطی و حمایت از انواع گونه‌های جانوری، نقش بسزایی ایفا کند.

گفتنی است؛ معاون مهندسی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع به همراه رئیس مرکز مین زدایی کشور پس از دیدار با خانواده شهدای مرکز مین زدایی با حضور در منطقه قلاویزان شهرستان مهران، میدان مین منطقه‌ی والفجر ۱ در منطقه نهر عنبر شهرستان دهلران با گروه‌های پاکسازی میدان مین دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مین زدایی وزارت دفاع پاکسازی میادین مین مرکز مین زدایی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز گفت: طرح پاکسازی گسترده و خودجوش به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش "امروز من، بدون کیسه پلاستیکی" اجرا شد.

رحمت الله کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیات‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست بود.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضا‌های عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز، تنها به منظور جمع آوری زباله نیست، بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

 سوم تا نهم اردیبشهت ماه به عنوان هفته زمین پاک در کشور نامگذاری شده است.

۲۲ آوریل به عنوان روز جهانی زمین پاک نامگذاری شده است که در کشور ما هفته‌ای به همین عنوان از سوم تا نهم اردیبهشت گرامی داشته می‌شود و شعار جهانی امسال "سیاره زمین در مقابل پلاستیک" و در ایران نیز شعاری با مضمون " مشارکت مردم در برابر پلاستیک و نجات زمین" انتخاب شده است.

 

دیگر خبرها

  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • خواهر لاتین‌تبار اصفهان؛ شهر میادین و دروازه دنیای جدید
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم