Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:25:09 GMT

شورش و ناآرامی در خیابان‌های برلین

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۰۲۸۶

شورش و ناآرامی در خیابان‌های برلین

در جریان تخلیه کمپی متعلق به چپ گرا در برلین معترضان و برخی گروه‌های چپ گرا به خیابان‌ها آمدند و اعتراضاتی را برگزار کردند که به خشونت و ناآرامی‌هایی منجر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، کمپ Köpi-Platz"" سال های متمادی مرکزی برای جنبش خودمختار چپ گراها در قلب برلین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یکی از آخرین پروژه های سمبولیک چپ گراهای خودمختار در برلین بوده است. صدها مامور پلیس روز جمعه این کمپ متعلق به چپ گراها را تخلیه و پاکسازی کردند. عصر روز گذشته در اعتراض به این اقدام پلیس هزاران نفر به خیابان ها آمدند. یک سخنگوی پلیس اعلام کرد که شرایط بسیار تهاجمی و خشونت آمیز بود.

در این اعتراضات حملاتی به نیروهای پلیس شکل گرفت و تعدادی از این نیروها زخمی شدند. در برخی موارد خودروها آسیب دیدند. تعداد شرکت کنندگان در این اعتراضات و ناآرامی ها بسیار بیشتر از آنچه خبر داده شده بود اعلام شده است. در یک عملیات همبستگی با گروه های چپ گرا در هامبورگ هم صدها نفر به خیابان ها آمدند.

ساکنان این کمپ متعلق به چپ گراها در کنار یک ساختمان قدیمی اشغال شده در سال 1990 اعلام مقاومت کردند. معترضان در خیابان ها و در توئیتر با قاطعیت خواستار باقی ماندن کمپ "Köpi-Platz" بودند.

ماموران پلیس با وسایل نقلیه زرهی وارد این کمپ شده و در نهایت ساکنان آن را یکی بعد از دیگری به بیرون راندند. حدود 2 هزار نیروی پلیس در این عملیات شرکت کردند.

نگرانی آلمان درباره افزایش روزافزون قیمت انرژیوعده نامزد پیروز انتخابات آلمان درباره تشکیل دولت ائتلافی تا کریسمس

در کنار نیروهای امنیتی پلیس برلین حدود 700 نیروی عملیاتی از دیگر ایالات آلمان هم در این عملیات شرکت کردند. رسانه ها از درگیری های شدید بین پلیس و معترضان خبر دادند. طرفداران این کمپ تخلیه شده اقدامات پلیس را محکوم کردند. پلیس در گزارش های اولیه اعلام کرد که 21 نفر دستگیر شدند. در چند شب اخیر هم ناآرامی هایی از طرف این گروه های چپ گرا گزارش شده که طی آن چندین خودرو آسیب دیده و شیشه برخی مغازه ها شکسته شد.

در هامبورگ هم صحنه تظاهرات همبستگی برگزار شد. به گفته پلیس حدود 500 معترض در این اعتراضات شرکت کردند. معترضان از ترقه و مواد آتش زا استفاده می کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان خیابان ها چپ گرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فرانسه با گاز اشک‌آور به حامیان فلسطین حمله کرد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های فرانسوی تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌دهد نیروهای پلیس این کشور به تجمع حامیان مردم فلسطین در غزه حمله می‌کنند و با گاز اشک‌آور و ضرب‌وشتم تلاش دارند آنها را متفرق کنند.

معترضان فرانسوی به خیابان‌ها آمده بودند تا ضمن حمایت از مردم فلسطین در غزه، جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کنند.

معترضان همچنین خواستار توقف فوری جنگ و برقراری آتش‌بس در غزه بودند.

کد خبر 6099963

دیگر خبرها

  • آلمان نمایش نمادهای مربوط به روز پیروزی را ممنوع کرد
  • هجوم پلیس آلمان به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در برلین+ فیلم
  • حمله پلیس آمریکا به هواداران فلسطین در نیویورک+ فیلم
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس هلند به دانشجویان حامی فلسطین
  • پلیس فرانسه با گاز اشک‌آور به حامیان فلسطین حمله کرد+ فیلم
  • برخورد پلیس آلمان با تجمع حامیان فلسطین
  • انحلال اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین در چندین شهر اروپایی
  • پلیس آلمان اردوگاه حامی فلسطین در دانشگاه برلین را جمع‌آوری کرد
  • حمله پلیس به معترضان نسل کشی در غزه
  • سرکوب اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه آمستردام