Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «داراب حسنی» روز شنبه  درباره صادرات پسته ایران افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ حدود ۵۵ هزارتن پسته با ارزش ۳۹۲ هزار و ۹۲۹ دلار به کشورهای هدف صادر شده است.

پیش‌بینی صادرات حدود ۲۰۰ هزارتن پسته در سال جاری

مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برآورد میزان تولید پسته در سال جاری را ۲۷۸ هزار و ۴۲۶ در کشور اعلام و پیش بینی کرد که میزان صادرات این محصول در سال جاری نیز حدود ۲۰۰ هزارتن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی اضافه کرد: براساس آخرین آمار فائو در سال ۲۰۱۹  ایران از نظر میزان تولید و سطح زیر کشت، رتبه اول تولید پسته جهان و از نظر صادرات پس از آمریکا در رتبه دوم قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری  و خشک معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: میزان تولید پسته در سال ۱۳۹۹  حدود ۳۵۸ هزارو ۲۴۴ تن بود که از این میزان ۲۰۳ هزار و ۶۳۷ تن به ارزش یک میلیارد و ۳۷۱ هزار دلار صادر شده است.

وی اظهارداشت: با وجود پایین بودن میزان تولید در سالجاری نسبت به سال گذشته انتظار می رود میزان صادرات این محصول همانند سال ۹۹ از روند خوبی برخوردار باشد.

به گزارش ایرنا، اکنون ۲۵ استان کشور تولیدکننده پسته کشور هستند که استان های  کرمان، خراسان رضوی، یزد، فارس، خراسان جنوبی، سمنان، مرکزی، قم، سیستان و بلوچستان، تهران، اصفهان در تولید این محصول پیشرو هستند.

امسال با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها تولید ۲۷۸ هزارو ۴۲۶ تن پسته در کشور پیش بینی شده که نسبت به تولید سال گذشته ( ۱۳۹۹) ۳۵۸ هزارو ۲۴۴ تن پسته در سطح ۵۲۵ هزار هکتار،  کاهش ۸۰ هزارتنی را نشان می دهد.

پربیننده ترین قیمت گوجه ۴ برابر شد موز هندی در راه ایران همکاری تشکل‌ ها در کاهش ۱۰درصدی قیمت لبنیات/ با افزایش ۵۰درصدی قیمت‌ ها، این کاهش دردی از مردم دوا می کند؟ جزییاتی از فساد چند صدمیلیون‌ دلاری دولت روحانی در واردات نهاده دام توزیع برنج وارداتی، بازار را به ثبات می‌ رساند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پسته میزان تولید تن پسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: بیش از ۲۴ میلیون دلار کالا در فروردین ماه امسال از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

او افزود: عمده کالا‌های صادر شده شامل فراورده‌های لبنی، فرآورده‌های خوراکی، بستنی، مرکبات و کیوی، خوراک آبزیان، سیمان، کاغذ، محصولات شیمیایی و ... بوده است.

کهنسال گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، روسیه، پاکستان، قزاقستان، امارات، ایتالیا، افغانستان و ترکیه صادر شده است.

او افزود: در همین مدت مقدار ۴۳۵ هزار تن کالا وارد استان شده که به لحاظ ارزشی ۱۴ درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار