Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:11:02 GMT

استان اردبیل فاقد خانه امید است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۰۵۴۱

استان اردبیل فاقد خانه امید است

به گزارش ایرنا ، بهزاد ستاری روز شنبه در نشست با سرپرست فرمانداری خلخال افزود: تلاش مسئولان ذیربط و اعضای کانون بازنشستگان کشوری خلخال برای ایجاد خانه امید بازنشستگان و سالمندان نتیجه‌بخش بوده و بزودی مکانی مناسب برای گذران اوقات فراغت قشر تلاشگر بازنشسته در سنین سالمندی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه با کاهش موالید و افزایش میانگین سنی جمعیت استان اردبیل هرم سنی این استان به سمت سالمندی و سالخوردگی در حال حرکت است، اظهارکرد: جمعیت سالمندان استان اردبیل هم‌اکنون به ۱۱۹ هزار نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها در ۲۰ سال آینده جمعیت سالمندی استان به چهار برابر افزایش خواهد یافت که در این راستا همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی ضروری به نظر می‌رسد.

ستاری بیان کرد: هفت هزار و ۵۰۰ نفر از این سالمندان در مجموع از خدمات بهزیستی استان از جمله دریافت مستمری ماهانه برخوردار هستند و ۶۱۰ نفر نیز در ۱۰ مرکز شبانه‌روزی، روزانه، خانه حمایتی و مراقبت در منزل زیرپوشش خدمات اقامتی، توانبخشی، پزشکی و فرهنگی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به شعار امسال با عنوان "بهره‌مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال"، لزوم آموزش مهارت‌های استفاده از فضای مجازی بویژه در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا را یادآور شد و بر توجه ویژه خانواده‌ها به این مهم تاکید کرد.

او به احداث مرکز نگهداری روزانه و خانه حمایتی سالمندان در شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: متقاضیان بخش خصوصی راه‌اندازی این گونه مراکز حمایتی سالمندان از تسهیلات بانکی و حمایت اداری برای ایجاد امکانات رفاهی سالمندان برخوردار می‌شوند.

سرپرست فرمانداری خلخال نیز در این نشست گفت: با توجه به تامین اعتبار موردنیاز از سوی سازمان بازنشستگان کشوری ، خانه امید خلخال به عنوان نخستین خانه امید بازنشستگان کشوری استان اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.

مسعود یگانه اظهارکرد: در کنار تلاش برای ایجاد امکانات رفاهی سالمندان ، تامین مسکن محرومان و معلولان و بهبود وضعیت معیشتی و زندگی مددجویان تحت پوشش بهزیستی همواره مورد حمایت فرمانداری بوده است.

وی گفت: به لحاظ نیاز جمعیت سالمند به مراکز تفریحی و اقامتی باید در این شهرستان سرای سالمندان با رویکرد خدمت به این قشر ایجاد شود.

سرپرست فرمانداری خلخال بر لزوم مناسب‌سازی معابر عمومی توسط شهرداری و همچنین ایجاد سهولت در تردد افراد معلول و سالمند در ساختمان‌های اداری دولتی و دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و بانک‌ها تاکید کرد و گفت: در شرایط فعلی بیشتر سالمندان و معلولان در مراجعه به ادارات و بانک‌ها با مشکل مواجه هستند.

۳۰۰ سالمند ، ۴۵ معلول دارای ضایعه نخاعی، ۱۱۰ معلول نابینا، ۱۴۰ نفر ناشنوا و کم‌شنوا ، ۹۱۰ معلول جسمی و حرکتی و ۱۰۰ نفر بیمار دچاراختلال روانی زیر چترحمایتی بهزیستی خلخال قرار دارند.

برچسب‌ها خلخال سالمندان استان اردبیل سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال سالمندان استان اردبیل خلخال سالمندان استان اردبیل سازمان بهزیستی کشور استان اردبیل خانه امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه شهرستانی برنامه های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر با اشاره به برنامه‌ریزی خاص کانون‌های مساجد برای ایام اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اظهار کرد: بدنه مردمی کانون های مساجد سبب شده در طی سالیان گذشته شاهد رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد باشیم و یکی از اصلی ترین برنامه های کانون های مساجد نیز فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: کانون های مساجد یک تشکیل مردمی هست که زمینه ساز اعتماد عمومی خانواده ها و والدین به فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: بدنه مردمی کانون های مساجد سبب شده در طی سالیان گذشته شاهد رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد باشیم و یکی از اصلی ترین برنامه های کانون های مساجد نیز فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان است.

آمون گفت: پراکندگی مساجد در همه محلات این ظرفیت را ایجاد کرده است تا بتوانیم برنامه های آموزشی با گستردگی بیشتری را برای نوجوانان و جوانان فراهم کنیم و باید مدیران کانون ها در این زمینه برنامه ریزی برای اوقات فراغت داشته باشند.

وی بیان کرد: ایجاد جذابیت خاص برای نسل امروز یک ضرورت است و فعالیت های تابستانی نیز مبتنی بر استفاده از امکانات و تجهیزات نوین باید باشد تا شاهد شور آفرینی این برنامه ها برای نوجوانان و جوانان باشیم.

در ادامه این جلسه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین شهر نیز اظهار کرد: جذابیت فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد زمینه جذب بیش از پیش نوجوانان و جوانان به مساجد را فراهم کرده است.

محمد جعفری گفت: ایجاد وحدت در بین ارکان مساجد سبب می شود تا مسجد محله به عنوان یک مسجد طراز در منطقه و شهرستان معرفی شود و زمینه جذب نوجوانان و جوانان را فراهم کند که مدیران کانون های مساجد در این زمینه می توانند نقش آفرین باشند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین شهر افزود: هم اکنون بیش از۸۰ کانون فرهنگی هنری در شهرستان مشگین شهر فعال هستند که بیش از ۶۰ درصد آنها در مناطق روستایی قرار دارد و نیازمند حمایت هستند.

جعفری بیان کرد: باید ظرفیت های جریان سازی فرهنگی در بین کانون های مساجد ایجاد شود تا از نقش آفرینی کانون ها در جریان های فرهنگی کاسته نشود.

وی افزود: کانون های مساجد استان اردبیل ظرفیت های خوبی برای اجرای جشنواره فرهنگی و هنری ایده های برتر کانون های مساجد را دارد و می تواند یک جریان سازی فرهنگی با ارائه ایده خلاقانه به مدیر مسئولان ایجاد کند.

کد خبر 6100239

دیگر خبرها

  • رونق فعالیت های فرهنگی اردبیل با محوریت کانون های مساجد
  • واکنش زاکانی به پرداخت ودیعه‌های سنگین مسکن به مدیران شهرداری تهران
  • ماجرای پرداخت ودیعه به برخی از مدیران شهری چه بود؟
  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • حمله عجیب بازیکن جنجالی استقلال به بازیکن مصدوم ذوب آهن!
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد