Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیر عامل شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا معتقد است احداث راه آهن دوخطه برقی اصفهان به اهواز به دلیل حجم ترابری زیاد، ابعاد استراتژیک و برنامه های توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه جنوب غرب کشور  نقش به سزایی در توسعه شبکه ریلی کشور خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز، رضا جواهری در توضیح این دیدگاه خود به خبرنگار ما گفت: مطابق سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، جابجایی ۳۰ درصد بار و ۱۸ درصد مسافر کل کشور از طریق شبکه ریلی برای سال ۱۴۰۴ هدف گذاری شده است تا با توسعه شبکه حمل و نقل ریلی، توسعه سایر بخش‌های اقتصادی، تجارت، صنعت، کشاورزی و اشتغال زایی محقق گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: گام­ های گروه مپنا در راستای بومی سازی مهندسی و ساخت تجهیزات خطوط ریلی

وی تاکید کرد: بر این اساس توسعه حمل و نقل ریلی علاوه بر کمک به آبادانی کشور و توسعه پایدار، حمل و نقلی پاک، ایمن و ارزان را به کشور و هموطنان عزیز هدیه می دهد.

 او افزود: در حال حاضر یکی از مهمترین، با اولویت ترین و توجیه دار ترین خطوط ریلی کشور، احداث راه آهن دوخطه برقی اصفهان به اهواز (به طول تقریبی 500 کیلومتر) می باشد.

مدیر عامل شرکت احداث و توسعه ریلی مپنا عنوان کرد: احداث این راه آهن به دلیل حجم ترابری زیاد، ابعاد استراتژیک و برنامه های توسعه اجتماعی و اقتصادی منطقه جنوب غرب کشور نقش به سزایی در توسعه شبکه ریلی کشور خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز، وی ادامه داد: اجرای این طرح با هدف اتصال استان های اصفهان و خوزستان، جایگاه مهمی در تکمیل شبکه ریلی پر سرعت کشور، توسعه اقتصاد و عمران و رفاه منطقه و توسعه صنایع منطقه جنوب غرب کشور (به ویژه صنایع مرتبط با فولاد) دارند.

جواهری مزایای اصلی طرح را نیز به شرح زیر برشمرد:

انتقال 40 درصد از بارهای عبوری به میزان تقریبی 28 میلیون تن و 50 درصد از مسافران منطقه از جاده به راه آهن به میزان 1.9 میلیون مسافر در سال ارتقای ایمنی، کاهش تصادفات و خسارات سوانح جاده ای به میزان 12 هزار میلیارد ریال در سال کاهش مصرف انرژی، آلودگی هوا و پرداخت یارانه سوخت به ارزش 30 هزار میلیارد ریال در سال توسعه اقتصادی منطقه و اشتغال زایی به میزان 8000 نفر اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریل کشور حمل ارزان و سریع سنگ آهن از معادن مرکزی به صنایع فولاد استان خوزستان تقویت ارتباط استراتژیک شمال جنوب کشور و رفع گلوگاه محور درود – اندیمشک ارتقای شاخص ­های اقتصادی و زیربنایی منطقه و کشور نقشه توزیع منطقه ای مسیر طرح راه آهن اصفهان- اهواز

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سند چشم انداز حمل و نقل کشاورزی مسافران یارانه سوخت چهارمحال و بختیاری سند چشم انداز حمل و نقل ریلی رضا جواهری یارانه سوخت شرکت مپنا راه آهن اصفهان اهواز توسعه شبکه ریلی شبکه ریلی ایران شبکه ریلی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتکا صرف به خودروهای بنزین عاملی در بروز ناترازی بنزین

حسن کریمی سنجری کارشناس خودرو و مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت صنعت معدن و تجارت در گفت وگو با خبرنگارمهر، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور و نقش خودروهای داخلی در بروز این مسئله گفت: تقریباً ۱۰۰ درصد خودروهایی که استفاده می‌کنیم خودروهای فسیل سوز هستند و ما جز کشورهایی هستیم که توسعه خودروهای سبز و استفاده کننده از سوخت غیر فسیلی خیلی کم در کشور ما اتفاق افتاده است.

وی در ادامه بیان کرد: مثلاً خودروهای برقی خیلی کم در کشور ما توسعه پیدا کرده است ولی در کشوری مثل چین ۱۰۰ درصد ناوگان حمل و نقل شهری مثل اتوبوس‌ها برقی هستند و از این منظر آنها توسعه یافتگی ۱۰۰ درصد را دارند ولی در کشور ما این اتفاق رخ نداده است.

کریمی سنجری ادامه داد: مسئله دیگری که داریم این است که ما خودروی فرسوده زیاد داریم. مصرف بنزین خودروی‌های فرسوده بیشتر از یک خودروی غیر فرسوده است. علاوه بر این خودروهای غیر فرسوده تکنولوژی قدیمی دارند و خودروهای جدید یک تحول در تکنولوژی موتورشان اتفاق افتاده است با اینکه ما فاصله‌ای زیاد با دنیا از حیث تکنولوژی موتور داریم با همین نگاه در مقایسه با خودروهای فعلی خودروهای فرسوده ما مصرف بالایی دارند.

وی در ادامه بیان کرد: نکته بعدی تأثیر گذار در ناترازی بنزین این است که قیمت سوخت در کشور نا خیلی پایین است بر اساس اعلام شرکت پخش و پالایش ۲۵ هزار تومان قیمت تمام شده بنزین است در حالی که بنزین را چیزی بین هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان به مردم تحویل می‌دهیم و خیلی انگیزه‌ای برای صرفه جویی در سوخت برای مردم وجود ندارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نفوذ کم خودروهای سبز، وجود خودروهای فرسوده و میانگین مصرف بالای سوخت در خودروهای موجود در کشور و قیمت پایین بنزین باعث شده که خیلی انگیزه‌ای برای مدیریت مصرف بر بنزین در کشور وجود نداشته باشد.

این کارشناس خودرو ادامه داد: راه کار غلبه بر این ناترازی این است که دو اقدام مهم انجام دهیم ابتدا اینکه خودروهای برقی در کشور به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه سیاست گذاران به ویژه وزارت نفت و وزارت نیرو قرار بگیرد و کمک کنند که خودروهای برقی در کشور توسعه پیدا کنند اما از مسیر درست آن یعنی زیر ساخت آن فراهم شود و ارگانی که جز وظایف آن باشد اقدام به واردات خودروی برقی کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر شرکت‌های خودروساز باید اقدام به واردات این خودروهای برقی کنند و آنها را جایگزین خودروهای فسیلی کنند و هدف گذاری کنیم که در ۵ سال آینده ناوگان حمل و نقل شهری با کمک وزارت نیرو، وزارت نفت و صنعت خودروسازی برقی کنیم.

کد خبر 6100069 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • مزیت پروژه محوری در حوزه دریا، رشد اقتصادی، اشتغال و رونق معیشت مردم است
  • ◄ تاکید بر احداث، توسعه و تکمیل پایانه ها و پارکینگ های شبکه مترو تهران + عکس
  • ادغام شرکت‌های کوچک نفتی و فولادی جهشی در اقتصاد کشور است
  • اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی برای احداث باغ مشاهیر در اصفهان
  • اتکا صرف به خودروهای بنزین عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • احداث فاز نخست بوستان جلالیه در محله گل محمدی
  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • سرگرمی جدید خودرویی