Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران از دیجیاتو، اپل برنامه محبوب «قرآن مجید» (Quran Majeed) را که برای خواندن و گوش دادن به قرآن استفاده می‌شود، از اپ استور در چین حذف کرد. در حالی که دولت پکن اسلام را به عنوان یک دین رسمی در چین می‌شناسد، اپ قرآن به درخواست مقامات چین از اپ استور حذف شده است.

طبق گزارشی جدید، اگرچه دولت چین نسبت به حذف این برنامه اظهارنظری نکرده، اما ظاهرا اپ قرآن مجید به علت اینکه حاوی متون مذهبی غیرقانونی بوده، از اپ استور حذف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دسترس خارج شدن این اپ از اپ استور برای اولین بار توسط «سانسور اپل» گزارش شد، وب‌سایتی که اپ‌های اپ استور را در سراسر جهان تحت نظر دارد.

اپ قرآن مجید بطور رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و طبق شرکت توسعه‌دهنده‌اش به نام «سرویس مدیریت دیتای پاکستان» (PDMS)، تا به امروز ۳۵ میلیون کاربر مسلمان در سراسر جهان از آن استفاده کرده‌اند.

طبق اعلام PDMS، اپل گفته این اپ بخاطر اینکه حاوی محتوایی است که به مستندات اضافه از سوی مقامات چینی نیاز دارد، آن را از اپ استور چین حذف کرده است. PDMS گفته برای رفع مشکلات، با «مدیریت فضای مجازی» چین صحبت می‌کند. به گفته PDMS، اپ قرآن مجید در چین نزدیک به یک میلیون کاربر دارد.

اگرچه اپل در حالت کلی می‌گوید مجبور به پیروی از قوانین محلی برای فعالیت است، اما هنوز نمی‌دانیم اپ قرآن PDMS کدام قانون را زیرپا گذاشته است. چین یکی از بزرگترین بازارهای اپل در جهان محسوب می‌شود و البته بخش بزرگی از زنجیره تامین کوپرتینویی‌ها هم در این کشور قرار دارد، بنابراین باید از قوانین دولت چین پیروی کند.

به تازگی مایکروسافت هم به علت سختگیری‌های دولت چین و عدم امکان پاسخگویی به درخواست‌ها پکن، تصمیم به توقف فعالیت شبکه اجتماعی لینکدین در این کشور گرفته است. اما اپل برنامه‌ای برای توقف فعالیت در چین ندارد چرا که نمی‌خواهد یکی از بزرگترین بازارهایش در دنیا را از دست بدهد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قرآن مجید اپ استور چین اپ استور قرآن مجید اپ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله

به گزارش "ورزش سه"، مجید جلالی که به عنوان تکنیکال دایرکتور یا مدیر فنی فدراسیون فوتبال انتخاب شده با خبرنگاران گفت‌وگو کرد.

او در مورد جلسه‌شان با فیفا گفت: یک جلسه آنلاینی با فیفا داشتیم چون موضوع تکنیکال دایرکتور در ایران موضوع نویی است و گفتیم که چقدر در این زمینه پیشرفت کردیم. ما الان یک برنامه جامع برای توسعه و پیشرفت آماده می‌کنیم و پیش‌نویسش تا اواخر خرداد آماده می‌شود. در پایان شهریور این برنامه نهایی می‌شود. یک برنامه تا سال ۱۴۱۴ است که ما چهار سال اول را اسمش را گذاشتیم ۴ سال تغییر، ۴ سال دوم پیشرفت و ۴ سال سوم دوره موفقیت.

او در مورد جوانسازی لیگ‌ها عنوان کرد: جوانسازی تیم‌ها ضرورت است‌. ما باید آیین نامه‌ای داشته باشیم که تیم‌ها جوان‌تر شوند و به آنها فرصت بدهد. ما پیشنهاداتی به آقای قنبرزاده دادیم.

ویدئو: 330892

او در مورد سمتش در فدراسیون توضیح داد: موضوع تکنیکال دایرکتور در فدراسیون جدید است و در اساسنامه فدراسیون نامی از آن برده نشده است. ما باید به آن موقعیت بدهیم. در شروع کار بعضی قسمت‌ها احساس می‌کنند تداخل در کارشان است که حق دارند ولی تمام کارهایی که می‌کنم رییس فدراسیون در جریان است.

او در مورد انتخاب سرمربی امید گفت: سه چهار گزینه آماده کردم و منتظر جلسه هیئت رئیسه برای نهایی کردن هستیم.

دیگر خبرها

  • ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • واکنش یکی از عمو‌های فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد
  • اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش در بین عمو‌های فیتیله‌ای‌ روشن شد!
  • اختلاف میان عمو‌های فیتیله‌ای با مجید قناد عمو قناد
  • واکنش یکی از عموهای فیتیله‌ای به اظهارات جنجالی عموقناد | اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله
  • اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌ اش روشن شد!
  • اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!
  • ویدیو/ مجید جلالی: برنامه ۱۴۱۴ فوتبال ایران را منتشر می‌کنیم