Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه اکثر افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا در ICU بستری می‌شوند، واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، علت فوت برخی واکسن‌زده‌ها بر اثر کرونا را تشریح کرد. - اخبار اجتماعی -

دکتر بابک عشرتی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا با تأکید بر اینکه افرادی که هنوز واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند حتماً به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، اظهار داشت: نیاز داریم میزان ایمنی جامعه افزایش یابد؛ واکسیناسیون در حال حاضر برای بزرگسالان و افراد در سنین 12 تا 18 سال انجام می‌شود زیرا با توجه به بازگشایی مدارس، باید به سطح ایمنی مناسبی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا برخی افراد واکسن‌زده نیز بر اثر کرونا فوت می‌کنند؟

وی در پاسخ به این سؤال که "چرا تعدادی از افراد واکسینه شده، علی‌رغم دریافت دو دوز واکسن کرونا پس از ابتلا به بیماری فوت می‌کنند؟" گفت: هیچ واکسنی در جهان وجود ندارد که محافظت صد در صدی در مقابل ابتلا به کرونا داشته باشد؛ از سوی دیگر با توجه به اینکه موارد ابتلا به کرونا در سطح کشور و جهان زیاد است و درگیر همه‌گیری هستیم، میزان ایمنی جوامع به حد کافی نرسیده است و بنابراین ممکن است تعدادی از افراد نیز با وجود تزریق دو دوز واکسن، در صورت ابتلا به کرونا فوت کنند اما باید توجه داشت که میزان فوت در این افراد بسیار کمتر از افرادی است که علیه کرونا واکسینه نشده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: بنابر شواهد و آنچه ما می‌بینیم، اکثر افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا در ICU بستری می‌شوند، افرادی هستند که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.

مهار همه‌گیری در گرو واکسیناسیون حداکثری

وی با بیان اینکه بروز عوارض شدید واکسن کرونا یا فوت افراد بر اثر واکسن بسیار نادر است، خاطرنشان کرد: اگر درصد زیادی از افراد جامعه واکسینه شوند، انتقال ویروس کرونا میان جمعیت کم و در نهایت همه‌گیری مهار می‌شود؛ از سوی دیگر اگر میزان واکسیناسیون در کشور افزایش یابد، احتمال ایجاد جهش‌ها و انتقال ویروس‌های جهش‌یافته نیز کاهش می‌یابد که منجر به کاهش مرگ و میر می‌شود بنابراین انجام واکسیناسیون از جهت جلوگیری از انتقال ویروس و جهش‌های آن، اهمیت فراوانی دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به این سؤال که "تست کرونا در مراکز بهداشتی برای چه کسانی رایگان است؟" تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه اگر کسی علائم بیماری کرونا را داشته باشد و شرایطش منطبق بر پروتکل‌های اعلامی از سوی وزارت بهداشت باشد و به مراکز منتخب کرونا مراجعه کند، پزشک در دفترچه بیمار یا سربرگ مرکز، درخواست تست کرونا را می‌نویسد و بیمار به آزمایشگاه ارجاع داده می‌شود و هزینه تست کرونا توسط بیمه پرداخت می‌شود؛ در حال حاضر بیمه‌های تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و نیروهای مسلح این مصوبه را قبول دارند.

وی افزود: آدرس مراکز منتخب کووید مربوط به دانشگاه علوم پزشکی ایران، از بخش "معاونت بهداشتی" سایت این دانشگاه قابل دسترسی است و مردم می‌توانند پیش از مراجعه با این مراکز تماس حاصل کنند. (برای دیدن آدرس و تلفن مراکز منتخب مراقبت‌های کووید19 اینجا کلیک کنید). 

بررسی نیازسنجی تزریق دوز سوم واکسن سینوفارم/ توزیع واکسن پاستور برای 12 تا 18 ساله‌هاسازمان غذا و دارو قیمت واکسن برکت را اعلام کرددانش‌آموزان واکسن "سینوفارم" می‌زنند/ کارت واکسن شرط حضور در مدارس؟درخواست 5 کشور جدید از گروه دارویی برکت برای خرید واکسنواکسن ایرانی آنفلوآنزا وارد چرخه مصرف شد/ ارائه مدارک واکسن برکت به سازمان جهانی بهداشتواردات داروی قارچ سیاه 16برابر شد/ تداوم تأمین واکسن کرونا تا 200میلیون دوز

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی ایران ابتلا به کرونا واکسن کرونا بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست