Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@06:17:07 GMT

گزارشی از یک تصمیم عجیب+تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۰۸۹۴

گزارشی از یک تصمیم عجیب+تصاویر

انگار که حیف و میل کردن در وجود سازمان‌ها و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و هر آنچه که از بودجه عمومی و بیت المال ارتزاق می‌کند نهادینه شده و در پوست و گوشت و استخوان آن‌ها رخنه کرده است. خبرگزاری میزان-محمد صفری روزنامه نگار در یادداشتی نوشت: انگار که حیف و میل کردن در وجود سازمان‌ها و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و هر آنچه که از بودجه عمومی و بیت المال ارتزاق می‌کند نهادینه شده و در پوست و گوشت و استخوان آن‌ها رخنه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از معضلاتی که کشور را رنج می‌دهد بی توجهی و بی خیالی برخی دستگاه‌ها و مسئولینی است که بی توجه به شرایط کشور همچنان ریخت و پاش می‌کنند.

نمونه‌های زیادی را می‌توان در باره پیدا کرد ریخت و پاش ها، حیف و میل‌ها سرمایه‌های کشور را به باد می‌دهد و هیچ دلسوزی برای آن یافت نمی‌شود، الا آن که شاید برخی رسانه‌ها در این زمینه تلنگر‌هایی بزنند، اما گوش شنوایی برای شنیدن و عمل کردن یافت نمی‌شود.

متأسفانه شهرداری‌ها یکی از نهاد‌هایی است که در زمینه حیف و میل کردند و ریخت و پاش ید طولایی دارد.

مردم هر شهر در بودجه شهرداری سهیم هستند چرا که عوارض و مالیات گوناگون پرداخت می‌کنند و در واقع سهم اصلی بودجه شهرداری را پرداخت می‌کنند.

حتماً اخبار اختلاس‌ها و دزدی‌هایی که در برخی شهرداری‌ها و شورا‌های شهر منتشر می‌شد خوانده و دیده اید، که البته باعث دلسردی مردم است.



اما این که چرا بار دیگر به این مسئله حیف و میل‌ها و ریخت و پاش‌ها پرداختیم برای آن است که همچنان ادامه دارد و پایانی برای آن نیست!

چندی پیش بود که در باره ایجاد خط دوچرخه در شهر تهران مطلبی نوشتیم که البته در دوران شهرداری پیشین بود.

در ان یادداشت اشاره کردیم که برای ساخت راه اختصاصی برای دوچرخ چندین بار هزینه شد تا به وضعیت کنونی که می‌بینید رسید.

اکنون به مسئله مشابهی می‌پردازیم که چند پیش نگارنده با آن برخورد کرده است.

بوستان آب و آتش یا همان بوستان حضرت ابراهیم یکی از بوستان‌های زیبای تهران است و پل طبیعت آن شهره جهان گشته، منطقه گردشگری عباس آباد با همت شهرداری ساخته شد که اکنون نگینی در قبل تهران محسوب می‌شود.

هر بار که به این بوستان سری زده اند با تغییرات هزینه سازی روبرو شده ام.

چند شب پیش سری به بوستان زدم، در بخشی که به گذر طبیعت مشهور است و  تا پیش از این گل و گلدان و دار و درختی بود برای فروش و در گوشه‌هایی از آن دکه‌هایی برای ارائه خورد و خوراک هم تعبیه شده بود، نابود گشته و به ویرانه‌ای تبدیل شده است.

گویی که در این بخش از بوستان بمبی منفجر شده و آن قطعه را با خاک یکسان کرده است.

برای ساخت این بخش که تا پیش از این برای خودش رونقی داشته و مردم را به سوی خود می‌کشید، قطعاً هزینه زیادی شده است.

گل و گلدان فروشی‌ها و دیگر دکه‌ها و دکان‌هایی که در این راه تعبیه شده بود همه ویران گشته است.

احتمالاً برای این بخش یک طرح و برنامه دیگری دیده شده است که به این شکل در آمده و می‌طلبد تا شهرداری و شهردار تازه کار تهران سری به اینگونه مناطق بزنند و از از نزدیک در جریان تصمیمات ویرانگر قرار گیرند.

برای اینگونه ویرانی‌ها که در پس آن قطعاً قرار است طرحی تازه اجرا شود، هزینه زیادی خواهد شد، اما این که چرا در شرایط و وضعیت اقتصادی کنونی اینگونه هزینه سازی شود، سوال بزرگی است.

چنین رفتار‌ها و تصمیماتی در دیگر نقاط شهر و کشور نیز دیده می‌شود و برای آن که جلوی اینگونه حیف و میل‌ها گرفته شود، شهرداران و شورا‌های شهر از خود آغاز کنند.

پیشنهاد می‌شود در کلانشهر تهران، شهردار آن علیرضا زاکانی یک سفر شهری را آغاز کند و به گوشه و کنار تهران بزرگ سری بزند و از نزدیک با نمونه هایی، چون بوستان آب و آتش آشنا شود تا از این بریز و بپاش‌ها جلوگیری کند. سرمایه‌ها با اینگونه روش‌های مدیریتی هدر می‌رود. بیشتر بخوانید: واکسن‌های ۳ ظرفیتی و ۴ ظرفیتی آنفلوانزا چه تفاوتی با هم دارند؟

انتهای پیام/ برچسب ها: تهران شهرداری کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تهران شهرداری کرونا ریخت و پاش حیف و میل برای آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم گفت: با توجه به فقر فضای سبز در منطقه ۲ شهرداری قم، در بودجه منطقه ردیفی برای تملک فضای سبز پیش‌بینی شده است.

سید رضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳ برای اولین سال بحث ردیف تملک فضای سبز در خود منطقه پیش بینی شده است، اظهار کرد: مبلغی حدود ۱۰ میلیارد تومان برای تملک در یکی از محلات متراکم منطقه پیش بینی شده است.

وی افزود: تا پایان سال تلاش می‌کنیم تا در این منطقه که بافت متراکم و کمبود فضای سبز دارد، تملکاتی برای احداث بوستان شهری انجام دهیم.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی بوستان خانواده و مجموعه فرهنگی متناسب با آن در بلوار بنی فضل، خاطرنشان کرد: یکی از بوستان‌های جنگلی این منطقه در سال ۱۴۰۳ با تجهیز شدن به مبلمان شهری، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت که برای این منظور نیز هفت میلیارد تومان پیش بینی شده است.

حسینی اضافه کرد: علاوه بر این در زمینه تکمیل فاز ۵ بوستان صداقت در دستور کار است، توسعه فضای سبز بوستان امام رضا (ع)، بهسازی بوستان ولایت و بوستان صبا و بوستان گل‌ها و فدک هم اقداماتی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بوستان‌های جنگلی بزرگی مانند بوستان جوان، معصومیه و رضوی در این منطقه وجود دارند، گفت: در بحث بوستان شهری به دلیل نبود زمین‌های ملی در سطح منطقه مشکل داریم، از همه اینها مهم‌تر نبود فضای لازم در مناطقی مثل خیابان مالک اشتر، خیابان ستاری و اطراف نبوت به سمت میدان توحید است.

مدیر منطقه ۲ شهرداری قم گفت: منطقه دو بلوک‌های بزرگ شهری با جمعیت چند ده هزار نفری دارد که فضای سبزی در آن‌ها وجود ندارد و زمینی برای تملک و ساخت در آن نیست.

کد خبر 751145

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • پس‌لرزه‌های حصارکشی «لاله» در شورا
  • وعده چمران برای عدم قطع درختان پارک لاله
  • از حصار کشی در پارک لاله تا وعده چمران مبنی بر عدم قطع درختان
  • مهدی چمران یک‌تنه پشت اقدامات جنجالی شهرداری در شهر تهران
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • دفاع تمام قد چمران از شهرداری؛ درختی در پارک لاله قطع نخواهد شد/ قرارداد خرید اتوبوس برقی هیچ مشکلی ندارد
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟