Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: تاکنون ۶۶ درصد مخازن ذخیره‌سازی سوخت مایع نیروگاه‌ها پرشده و مابقی آن باید در ۴۰ روز آینده تکمیل شود.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، محسن طرزطلب در گفت‌وگو با خبرگزاری بازار با اشاره به اینکه ذخایر نیروگاه‌ها تنها دو درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است، افزود: با این وجود مسئولان وزارت نفت وعده داده‌اند تا قبل شروع سرمای هوا یعنی آذرماه مخازن ذخیره‌‍سازی را تکمیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرزطلب با بیان اینکه در فصل زمستان همزمان با افزایش شدید مصارف بخش خانگی میزان سوخت گاز تحویلی به نیروگاه‌ها نیز کاهش می‌یابد، ادامه داد: در تلاشیم پیش از شروع فصل سرما با تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها بتوانیم نگرانی‌های ناشی از عدم وجود ذخایر کافی سوخت جایگزین برای تولید برق را به حداقل برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از مازوت به هیچ وجه برای نیروگاه‌ها به صرفه نیست، ادامه داد: وقتی نیروگاه‌ها به جای گاز، سوخت مایع استفاده می‌کنند، هزینه تعمیراتشان یک و نیم برابر افزایش پیدا می‌کند. ضمن اینکه گاز قیمت پایین‌تری نسبت به سوخت مایع دارد. با این وجود پارسال به دلیل محدودیت‌هایی که در تامین گاز و حتی گازوییل وجود داشت در دوره‌ای مجبور به استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها شدیم.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی تاکید کرد: در حال حاضر تولید نیروگاه‌ها در ساعت‌های پیک حدود ۴۵ هزار مگاوات است که تقریبا چهار هزار مگاوات بالاتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود که رشد مصرف حدود سه الی چهار هزار مگاواتی در زمستان هم وجود داشته باشد به همین دلیل شرایط امسال در مقایسه با پارسال سخت‌تر است مگر اینکه مردم مدیریت بیشتری را روی مصرف خود چه در برق و چه در گاز داشته باشند.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی همچنین گفت: تولید گاز کشور میزان مشخص و بالایی است اما مصرف ما بسیار بالا و در فصل سرد سال قابل قیاس با هیچ کجای دنیا نیست. پس مجبوریم یا خاموشی بدهیم یا بالاخره از یک سوختی استفاده کنیم.

برچسب هاشرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی (TPPH) محسن طرزطلب نیروگاه برق وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی TPPH نیروگاه برق وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو برق حرارتی نیروگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی

سارانی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در پی بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب در سد‌های مخزنی استان مهار و ذخیره‌سازی شده است.

او افزود: سد مخزنی رزه درمیان با ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار مترمکعب، سد سیاهو سربیشه با یک میلیون و ۸۰ هزار مترمکعب و سد نهرین طبس با ۶۰۰ هزار مترمکعب بیشترین ورودی روان آب‌ها را داشتند.

سارانی بیان کرد: همچنین از روز پنجشنبه هفته گذشته که فعالیت سامانه بارشی جدید آغاز شد تاکنون یک میلیون مترمکعب روان آب در سد‌های تغذیه مصنوعی شوسف، چهار فرسخ و سید علی شهرستان نهبندان مهار و جمع‌آوری شده است.

بیشتر بخوانید

 جام آسمان، جان زمین را سیراب نکرد/ تداوم عطش در کویر

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: ۸ سد مخزنی با ظرفیت ذخیره‌سازی ۷۵.۷۵ میلیون متر مکعب آب در استان وجود دارد و از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۸ میلیون و ۷۳۰ هزار متر مکعب روان آب پشت سد‌ها ذخیره شده است.

او گفت: اکنون از حجم کل مخازن سد‌های خراسان جنوبی، ۳۰ درصد معادل ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب آبگیری شده است و برای ذخیره‌سازی سیلاب و روان آب در سد‌ها مشکلی وجود ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • پنج میلیون مترمکعب روان‌آب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ورود بیش از ۵ میلیون مترمکعب روان آب به سد‌های خراسان جنوبی
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • هرآنچه درباره نسل ششم آیپد ایر می‌دانیم
  • تولید برق در اوج گرمای تابستان
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد