Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین حکمت‌علی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری، در نشست تخصصی کار گروه تامین اجتماعی به منظور پیشگیری از طرح دعاوی در دیوان، احقاق حقوق شهروندان و آسیب شناسی قوانین و مقررات که با حضور رئیس سازمان تامین اجتماعی برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت آغاز امامت امام زمان (عج)، برگزاری جلسات پیشگیری و آسیب شناسی موضوعات را از دغدغه های اصلی دیوان عدالت اداری دانست و افزود: همه ما دور یک میز هستیم و دغدغه های مشترک داریم که چیزی غیر از احقاق حقوق شهروندان نیست و در این خصوص هر آن چیز که به دیوان عدالت اداری مربوط می شود درصدد رفع آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین مظفری با اشاره به اینکه دیوان عدالت اداری تنها مرجعی است که براساس قانون اساسی در حوزه عدالت اداری تشکیل شده است، گفت: دیوان عدالت اداری در حوزه پیشگیری و آسیب شناسی موضوعات در کنار سازمان تامین اجنماعی خواهد بود اما فقط به تکلیف قانونی خود عمل خواهد کرد و زمینه اجرای قانون را فراهم می کند و آرایی که از سوی دیوان عدالت اداری صادر شود برای سازمان تامین اجتماعی لازم الاجرا می باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری ملاک رسیدگی به پرونده ها را قانون دانست و افزود: وقتی قانونی وضع می شود باید اجرایی شود و اگر قضات دیوان در خصوص سازمان تامین اجتماعی اقدام به صدور رای کنند، تامین اجتماعی تحت هر شرایطی موظف به اجرای آن است و همین طور در خصوص آرای صادره از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری به عنوان پارلمان حقوقی برای همه سازمان ها لازم الاجرا می باشد.

وی افزود: دغدغه اصلی در دیوان عدالت اداری رسیدگی به پرونده ها نیست بلکه همه هدف ما در دیوان و نظام اسلامی خدمت به مردم، حمایت از آنها و احقاق حقوق مردم می باشد که  بخش مهمی از این هدف در حوزه پیشگیری و آسیب شناسی می باشد و باید از جانب هر دو طرف صورت گیرد تا شرایط و ارائه خدمات به مردم تسهیل شود.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اصلاح قانون در برخی موارد، گفت: برخی از موضوعات ایرادات قانونی دارد و باید قوانین اصلاح شود اما بیشتر موارد را باید خود سازمان ها و دستگاه های مربوطه اصلاح کنند و از صدور بخشنامه های غیر قانونی و غیر شفاف خودداری کنند تا نیازی به مراجعه به دیوان نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری در پایان موارد مهمی که موجب اطاله دادرسی در دیوان عدالت اداری می شود را به سازمان تامین اجتماعی و دیگر دستگاه های اجرایی تذکر دادند و افزود: پاسخ ها از طرف برخی سازمان ها کلیشه ای و فرمی می باشد و همان جوابی که در رسیدگی بدوی به دیوان ارائه کرده اند در رسیدگی تجدیدنظر نیز ارائه می کنند همین طور نامه های صادره از سوی دیوان برای دستگاه های اجرایی طبق قانون ظرف مدت یک ماه باید پاسخ داده شود که متاسفانه از سوی دستگاه اجرایی رعایت نمی شود و موجب طولانی شدن زمان دادرسی می شود که عدم اجرای این موارد با عدالت محوری و احقاق حق سازگاری ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دیوان عدالت اداری تامین اجتماعی قانون اساسی دستگاه های اجرایی رئیس دیوان عدالت اداری سازمان تامین اجتماعی آسیب شناسی سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد

قدس آنلاین: سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

سخنگوی دولت در ادامه بیان کرد:  شش‌ماه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا می‌گذرد و قرار شده بود دولت برنامه‌ی اجرایی آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان‌بندی‌شده در دولت به تصویب رسیده است. سازوکار اجرا و وظایف هر دستگاه مشخص شده و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

بهادری‌جهرمی  اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای با پیشنهاد وزارت کار در راستای اجرایی‌سازی یکی از سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی برای ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان به تصویب رسید. با این مصوبه هماهنگی، کارآمدی و انسجام در خدمت‌رسانی‌های حمایتی جوامع تحت پوشش نهادهای حمایتی را خواهیم داشت.

وی درباره برنامه دولت برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: با تصویب هیئت دولت، فعلاً مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به‌صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار خواهد گرفت تا در سطح استان هزینه شود؛ البته خسارات بیشتری رخ داده و پس از برآورد نهایی، کمک‌ها مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد