Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@22:01:42 GMT

230 هزار رأس دام در زرندیه علیه طاعون واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۱۹۰۶

230 هزار رأس دام در زرندیه علیه طاعون واکسینه شدند

رئیس شبکه دامپزشکی زرندیه گفت: با مشاهده برخی موارد از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان‌های همجوار، بیش از ۲۳۰ هزار دام در این شهرستان واکسینه شدند.

به گزارش جماران، علی نقیبی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: براساس ارزیابی‌ها در حیات وحش و دام‌های اهلی شهرستان زرندیه موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۳۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری طاعون واکسینه شدند و با ورود عشایرغیرساکن به شهرستان زرندیه، انتظار داریم میزان  واکسیناسیون تا ۳۰۰ هزار راس دام افزایش یابد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرندیه ادامه داد: اولویت واکسیناسیون علیه این بیماری، روستاهای همجوار با حیات وحش است و این اقدام هزینه ای برای صاحبان دام ها ندارد و به صورت رایگان ارائه می شود.

نقیبی عنوان کرد: واکسن به میزان کافی تامین شده است و بلافاصله پس از ورود عشایر به شهرستان و بازگشت گله‌های دام از مراتع عملیات واکسیناسیون انجام می‌شود.

وی  تصریح کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک خطری برای انسان ندارد اما آبشخورهای مشترک بین دام‌های اهلی و وحوش خطر سرایت این بیماری را از دام‌های اهلی به گونه های موجود در حیات وحش افزایش می‌دهد.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرندیه، جمعیت دامی (سبک) شهرستان بیش از ۳۰۰ هزار راس است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا طاعون طاعون نشخوارکنندگان کوچک افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا شهرستان زرندیه بیماری طاعون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۱۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شبکه‌ دامپزشکی جرقویه با اشاره به تداوم اردو‌های جهادی دامپزشکی در سطح شهرستان گفت: در این مرحله بیش از ۱۰۰ هزار دام سبک عشایر ایل عرب جرقویه و دام و طیور روستائیان رایگان بر علیه بیماری‌های تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، آبله و تب مالت واکسینه شده اند.
قربانعلی عرب جعفری افزود: در این اردوی دو روزه ۲ گروه ۴ نفره از شبکه دامپزشکی جرقویه خدمات رایگان ارائه کردند، علاوه بر دام و طیور، سگ‌های گله نیز بر علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


عرب جعفری افزود: با توجه به آغاز کوچ عشایر ایل عرب جرقویه به مناطق ییلاقی استان اصفهان و استان‌های همجوار، تمام دام‌های عشایر به صورت کامل در این طرح تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.
اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد خدمت رایگان در قالب اردو‌های جهادی به عشایر و روستائیان استان ارائه داده است.

دیگر خبرها

  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه
  • برپایی میز خدمت در شهرستان زرندیه
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه