Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سرهنگ مهدی میدانی رییس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این مراسم که با حضور چهره‌های برجسته قرآنی و مسوولین و فرماندهان این نیرو  با اشاره به خدمات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حوزه‌های فرهنگی اظهار کرد: امروز بیست و یکمین دوره مسابقات کارکنان و خانواده ارتش است که در رشته های مختلف حفظ، قرائت، مفاهیم به مدت ۴ روز برگزار می شود که در یکم آبان اختتامیه این مسابقات را برگزار می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ میدانی ادامه داد: در این دوره از مسابقات ۷۵۰۰ نفر شرکت کرده‌اند که این مسابقات از خرداد ماه در ادارات شروع شده و امروز هم در نیروی زمینی در محل فرماندهی آماد و پشتیبانی مرکز نیروی زمینی این مسابقات برگزار می شود.  

رییس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که این مسابقات را  داوران بین المللی داوری می کنند گفت: این مسابقات در دو گروه برادران و خواهران در بخش حفظ، قرائت و مفاهیم برگزار می شود که بالای ۱۵ و زیر ۱۵ سال هستتند.  

وی افزود: در مسابقه اختتامیه ۲۱۶ نفر از منتخبین به عنوان برتر معرفی می شوند که به مسابقات نیروهای مسلح راه پیدا می کنند که در آذرماه ارتش میزبان مسابقات خواهد بود. امیدوارم که بتوانیم در مسابقات خواهران شاغل و کارکنان همچون سال گذشته مقام اول را به خود اختصاص دهیم.

سرهنگ میدانی با بیان این که  ارتش در همه صحنه‌ها و اتفاقاتی که در کشور می افتد یکی از پیشگامان است و حضور فعال دارد گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنانی فرمودند که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم بر همین اساس با بررسی هایی که انجام شد ۳ هزار و ۳۴۰ نفر حافظ یک جزء تا کل قرآن در ارتش جمهوری اسلامی داریم.

وی افزود: سهم ارتش از آن ده میلیون نفری که رهبری فرمودند ۶۵ هزار نفر است که  توانستیم در ۲ سال گذشته تا مرز ۹ هزار نفر برسانیم و سال گذشته که اداره قرآن و عترت نماز ارتش به طور مستقل در سازمان عقیدتی سیاسی کار خود را شروع کرده است توانستیم حافظان ارتش را  از مرز ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر برسانیم و در برنامه ریزی امسال چشم انداز ما ۲۸ هزار نفر است که بتوانیم این آمار ۶۵ هزار را در چند سال آینده به تحقق برسانیم.

سرهنگ میدانی تاکید کرد: ارتش یکی از سازمان هایی است که جزء اولین ها در برنامه های قرآنی در کشور است.

رییس اداره قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: در برنامه های قرآنی که در کشور برگزار می شود ارتش جمهوری اسلامی جزء اولین ها است.  

در ادامه حجت الاسلام علی نوری رییس مرکز اداره قرآن و عترت  و نماز اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش گفت:  بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم ارتش به میزبانی نیروی زمینی است. در این دوره که مرحله نهایی مسابقات قرآنی ارتش جمهوری اسلامی است نیروهای پنجگانه ارتش در آن حضور دارند.

وی افزود: بالغ بر ۸۰۰ نفر از برترین و کسانی که در مراحل قبلی رتبه آورده اند در این دوره باهم به رقابت می پردازند. این مسابقات به مدت ۴ روز با حضور ۴ گروه داوری که یک گروه برای فرزندان پسر و سه گروه داوری برای خواهران شاغل و همسران و فرزندان دختر کارکنان ارتش برگزار می شود و  در نهایت روز شنبه هفته آینده یک آبانماه اختتامیه این مسابقات برگزار و نفرات برتر معرفی می شوند.  

وی تاکید کرد: این دوره با توجه به شرایط کرونایی کشور به صورت آنلاین و فضای مجازی برگزار می شود.

برچسب‌ها نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران حافظ قرآن کریم رهبر معظم انقلاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران حافظ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران حافظ قرآن کریم رهبر معظم انقلاب سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ارتش جمهوری اسلامی اداره قرآن و عترت برگزار می شود نیروی زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دور جدیدی از مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی با شرکت ۱۳۴۰ دانش آموز در ۲۶ لیگ از جمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه نویسی، آتش نشان، مین یاب قرار است در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت برگزار شده و در تاریخ ۲۰ اردیبهشت هم مراسم اختتامیه مسابقات در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌گردد.

دانش آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌نمایند.

هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش آموزان نخبه می‌باشد.

پس از برگزاری این دوره از مسابقات روبوتیکاپ، برای برگزیدگان دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

این دوره‌های آمادگی قرار است از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شود و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیر ماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب خواهند شد.

پیش از این، تیم جهانی رباتیک دانش آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده است.

همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند

دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این دوره از مسابقات لازم است برای ثبت نام با شماره ۶۷۴۳۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 6091389 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • اعلام زمان قرعه‌کشی مرحله بعدی جام حذفی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال